Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

quote:vivamam schreef op 27 mei 2014 @ 21:42:

Ik weet niet hoe ik hier foto`s mag/kan plaatsen, maar deze lamp is mooi!!! (ok je moet ervan houden, manlief vraagt of ik wel lekker ben....)

http://eyespired.nl/design-witte-kroonluchter-schaduw

Dames wat vinden jullie hiervan, onze meubels zijn grijs/wit..... Zou het wat zijn of is het tuttig?

http://www.joanslifestyle ... oduct.php?id_product=1027

Oeh ik vind die eerste wel gaaf hoor! Misschien niet in de woonkamer, maar in de slaapkamer zeker!

Ik hou persoonlijk niet zo van rotan, maar het kan wel overal bij. Heb altijd het idee dat het redelijk de kleur van de omgeving kan aannemen. In een zwart interieur valt het mooi binnen het donkere, in een wit huis accentueer je het white wash effect. Ik vind het model wel mooi!
Ik bedoel trouwens die takkenkroonluchter.

Die rotanlamp die je daarna hebt geplakt vind ik afschuwelijk. Brocante en Riviera Maison...brrrrrrrr.......maar goed je ziet het heel veel.

(sorry)
En dit huis heb ik in een 101 woonideeen zien staan. Erg gaaf ook.

Ik begin een bepaalde stijl in je foto's te vinden Hiltje Erg mooi weer!
Als ik een grotere badkamer zou hebben die ik helemaal zelf mocht uitkiezen zou het zoiets worden:

Laatste dagen ook weer veel met woning en interieur bezig. Nu zoon 7 maanden is hebben we eindelijk weer een beetje tijd wat aan de meubels en kleuren te gaan doen. We hebben eindelijk een nieuwe eetkamertafel + stoelen gevonden en ben heel blij! Kan niet wachten tot ze geleverd worden. Omdat de stoelen wit zijn wil ik wel een kleur op de muur want die zijn nu ook wit (net als wat kasten, de box, bijzettafeltjes). Waarschijnlijk een lichte groen of blauwtint, maar als ik alle staaltjes dan naast elkaar heb liggen denk ik weer: wacht, misschien is zachtbeige of perzik ook wel mooi hierbij.
Ik vind die schaduwlamp heel gaaf. Alleen komt dan meteen mijn praktische aard naar boven, en dan denk ik aan alle stof dat zich op die takken verzamelt, dus laat dan maar.

Hiltje, in mijn nieuwe woning wil ik ook grijze muren. Welke kleur grijs is het? En is het houtwerk echt wit-wit, of RAL9010? Ik ben namelijk bang dat het houtwerk (dat standaard RAL9010 is) meer gelig dan wit lijkt als ik de muren grijs maak.
quote:mjdlh schreef op 27 mei 2014 @ 22:28:

Ik begin een bepaalde stijl in je foto's te vinden Hiltje Erg mooi weer!

Hahaha, ja dat is nu wel duidelijk nu je ook de foto's van mijn huis hebt gezien.

Kleur en kleur en vintage en kleur en een klein beetje design en kleur. En oja...had ik al gezegd: kleur.
De kleur grijs is via mijn schilder. Sikkens Basis WO 5 staat er op het blikje. Ik had echter zelf bij de gamma kleurstalen gehaald en goed vergeleken en de mooiste (niet te blauw en niet te bruin) eruit gehaald en aan hem gegeven. Hij heeft toen blijkbaar die sikkens gebruikt. Die heeft een heeeel licht lila ondertoontje.

Al mijn houtwerk is 9010 hoogglans. Staat prachtig.
quote:NYC schreef op 27 mei 2014 @ 22:35:

Als ik een grotere badkamer zou hebben die ik helemaal zelf mocht uitkiezen zou het zoiets worden:

[afbeelding]

Laatste dagen ook weer veel met woning en interieur bezig. Nu zoon 7 maanden is hebben we eindelijk weer een beetje tijd wat aan de meubels en kleuren te gaan doen. We hebben eindelijk een nieuwe eetkamertafel + stoelen gevonden en ben heel blij! Kan niet wachten tot ze geleverd worden. Omdat de stoelen wit zijn wil ik wel een kleur op de muur want die zijn nu ook wit (net als wat kasten, de box, bijzettafeltjes). Waarschijnlijk een lichte groen of blauwtint, maar als ik alle staaltjes dan naast elkaar heb liggen denk ik weer: wacht, misschien is zachtbeige of perzik ook wel mooi hierbij.

Als ik ongevraagd mijn mening mag geven ........

Ga niet voor beige of perzik. Dat zijn kleuren die bij een landelijk en/of klassiek interieur horen. Het zijn warme kleuren maar ze zijn ook heel snel oudbollig en tuttig.

Ik zat dit weekend in een super chique maar ook super klassiek hotel in Dublin en daar waren de muren zachtgeel en de gordijnen perzik en dan veel (zogenaamd) klassieke mahonie meubels en goudkleurige accenten.

Blauw en groen zijn koele kleuren maar ze zijn ook heel fris en daarmee modern. Als je enigszins moderne meubels hebben (en je hebt veel wit zeg je, dus dat neem ik aan) dan staat dat heel jong en vrolijk. Veel meer passend bij een jong gezin.
Oh, die groene bank en dat kleed, gaaf!
Nog meer plaatjes, want de interieurdesigners van DepotRotterdam hebben ook weer een projectje af. Zoals altijd met een heel fors prijskaartje maar ik vind het wel echt heel mooi.

Hm, die laatste is niet zo mijn favoriet. Ik vind het allemaal wat te vaal, er springt weinig uit. Jammer!
En een peperduur appartement met retro inrichting. Zie je niet zoveel.

Wauw mooi zeg

(zit ik al op 200 posts? )
quote:hiltje schreef op 27 mei 2014 @ 22:46:

[...]

Als ik ongevraagd mijn mening mag geven ........

Ga niet voor beige of perzik. Dat zijn kleuren die bij een landelijk en/of klassiek interieur horen. Het zijn warme kleuren maar ze zijn ook heel snel oudbollig en tuttig.

Ik zat dit weekend in een super chique maar ook super klassiek hotel in Dublin en daar waren de muren zachtgeel en de gordijnen perzik en dan veel (zogenaamd) klassieke mahonie meubels en goudkleurige accenten.

Blauw en groen zijn koele kleuren maar ze zijn ook heel fris en daarmee modern. Als je enigszins moderne meubels hebben (en je hebt veel wit zeg je, dus dat neem ik aan) dan staat dat heel jong en vrolijk. Veel meer passend bij een jong gezin.

Dank je wel hiltje! Vind je mening juist erg prettig, zal even laten zien welke eettafel en stoelen er komen:

Deze tafel:

en deze stoelen:

Beige kleurstalen gaan nu dus definitief bij het oudpapier en ik haal geen perzikkleur meer bij om te checken. Het wordt een (lichte) blauw- of groentint. Liefst iets tussen blauw en groen in, mint/turquoise achtig, maar niet te donker en ook niet dat het oubollig wordt. Het zal de "lange muur" (12 meter) worden die beschilderd gaat worden, en er tegenaan zal ook nog een (waarschijnlijk witte) wand/vakkenkast moeten komen. Die is alleen nog niet gekocht, want vind nog steeds de juiste niet.
Oh NYC mijn droomstoelen! Daar komt er zeker eentje van in huis staan, ooit. En een mooie tafel ook, wat een mooie set wordt dat

Wij hebben zelf sinds kort zee/mintgroene dingen in huis staan (er volgen vandaag foto's van mijn interieur), maar op de muur is natuurlijk wat anders dan een salontafel & een stoel aan de tafel. En zo'n blauwe tint uit de post van Hiltje 27-05-2014 21:34 de 8e foto? Is wel redelijk donker, maar daar zou je lichte eetkamerset erg mooi bij uitkomen.
Mjdlh, bedoel je zoiets als waterlinie in dit plaatje? http://oud.histor.nl/cms_ ... leurfamilie_2_large_1.jpg
Ja, ook onze droomstoelen (en tafel!) en we zijn al ZO veel meubelzaken langs geweest en steeds wees ik dingen aan die mijn vrouw niet mooi vond en andersom, maar wanneer we door van die interieurtijdschriften bladerden of op internet keken, dan kwamen we steeds bij deze uit en zeiden we: "nou dan moeten we dat misschien ook maar doen, want anders blijven we zeggen: hadden we nu toch maar die maar gekocht..."

De kleur op die 8e foto vind ik te donker, ongeveer die kleur zit op zoon's muren in de slaapkamer en is me eigenlijk ook te donker bevallen... Beneden mag het dus echt een heel stuk lichter. Een beetje richting de kleur blauw die je ziet op Hiltje's 2e en 3e foto van 27 mei om 21.17. Maar ben er nog niet uit of het meer richting het blauw of richting het zee/mintgroen moet zijn.

droom keuken

gezellig vind ik deze inrichting.
Banaanaap, bedoelde je voor mij? Ik vind zowel "waterlinie" als "lucht" uit de Historserie mooie kleuren. Niet dat we per se Historverf moeten hebben maar wil een idee hebben van de kleur en heb nu nog veel te veel kleurstalen. Zo lastig om op enkele cm te beslissen hoe het op je muur zal staan... en als je de kleur naast 2 willekeurige kleuren legt kan het compleet anders ogen, dan wanneer je het ziet naast weer 2 andere willekeurige kleuren.

Hoe zat het nu ook weer met verf op de muur? Pakt dat doorgaans donkerder uit dan op het staaltje of juist lichter?
Ik benijd je NYC, prachtige set! De stoelen 3 om 3?

Ik kan me voorstellen dat je de kleur te donker vindt, dat is het natuurlijk ook. Blijft lastig dat soort keuzes! En de kleur Early Dew? Die zie je tegenwoordig heel veel.

http://www.10voorstijl.nl/early-dew-op-de-muur/
Nou NYC, die kleur is duidelijk voor je gemaakt..!

http://www.10voorstijl.nl/early-dew-op- ... /dsc_0355/
De stoelen hebben we 4 om 2 gedaan. 4 kuipstoelen aan de buitenkant, de 2 andere stoelen in het midden. Eerst hadden we de kuipjes in het grijs besteld maar 's avonds thuis zeiden we tegen elkaar dat we ze eigenlijk toch liever allemaal in het wit hebben. Maar wel (vooral mijn voorwaarde) dat de muur dan in een kleurtje gaat, anders vind ik het huis wel héél wit.

Early Dew heb ik hier ook in het bakje met kleurstalen. Als ik hem tegen de muur houd denk ik "ja, dat vind ik wel wat!" bekijk ik hem in vergelijking met de andere kleurstalen denk ik "te groen!" en dat heb ik zo met ongeveer elke kleur. Sommige lichtblauwtinten ook, die vind ik dan in vergelijking weer te paars.

Ik heb een beetje een tic met volgordes, dus elke dag leg ik al die kleurstalen weer voor me neer en móeten er een paar weg. Zo worden het er vanzelf minder en mag er toch vanuit gaan dat degene die het langst overblijft toch echt wel iets heeft, ook in vergelijking met andere kleuren.

Wat een werk maak ik ervan zeg...
Wel apart eigenlijk, op het scherm ziet de early dew er echt compleet anders (blauwer) uit dan op het staaltje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven