'ze heeft randjes'

07-07-2008 11:50 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele rare vraag.

Een hele tijd geleden hadden een paar mannelijke collega's een gesprek over of Daphne Bunskoek nou wel of niet een leuke vrouw is. Ze waren het met elkaar eens dat ze haat maar zo-zo vonden, want : " ze heeft een beetje randjes ".

De heren weigerden vervolgens om aan mij uit te leggen wat ze daar onder verstonden.

Los van de kinderachtigheid van t geheel, en t feit dat ik Daphne Bunskoek juist wél leuke vrouw vind, wil ik nu zo onderhand wel eens weten wat het betekent als een vrouw 'randjes' heeft.

Heeft er iemand n idee / wild guess?

Het enige wat ik kan bedenken is ranjes onder haar nagels, maar daar heb ik daphne nog nooit op betrapt.

(NB, ik weet ook niet of it op beautypeiler thuis hoort, misschien ging t wel om karakter, geen idee)
quote:Aeryn schreef op 07 juli 2008 @ 13:18:

Een vriend van me zegt ook vaak dat een vrouw randjes heeft maar dan bedoelt hij dat ze er arrogant uitzietHmm, dit zou wel een verklaring kunnen zijn...
Maar dan heeft sophie hilbrand geen randjes meer
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 13:19:

Ik denk niet in de term viezig van niet-fris en bruine tanden, maar toch is er idd iets met Sophie Hilbrand...Inderdaad. Niet dat ze niet schoongeboend zijn en zouden stinken of zo, het is niet hetzelfde als onverzorgd. En toch is er iets mis mee...
quote:Banba schreef op 07 juli 2008 @ 13:17:

Ik vind het heel grappig dat we het (over het algemeen) volkomen eens zijn over wie 'randjes hebben', maar niemand echt uit kan leggen wat het nou eigenlijk is...

Heel irritant!

Misschien denken we ook veel te ver door en is het een andere term voor 'pittig' of 'goedgebekt' of "niet het lieve met alles meepratende meisje maar wel een intelligente vrouw die weerwoord geeft"
En het zou best kunnen kloppen, want vaak zijn het vrouwen die zoiets arrogants over zich heen hebben en mannen hebben dat op een andere manier.
Randjes betekent iemand die iets inherent viezigs heeft. Ook al komen ze net onder de douche vandaan.

En Daphne heeft dat ook. Ze ziet er gewoon niet fris, schoongeboend, blozend uit. Ze ziet er uit als iemand die gerust een boterham op het aanrecht staat te smeren (zonder bord dus) zonder zich te kunnen herinneren wanneer voor het laatst het aanrecht is schoongemaakt. Types die ludiek op een woonboot wonen.

Nog meer randjes:

Sophie Hilbrand

Xandra Brood

Anouk

Frederique Spigt

Nikki

Angelina Jolie

Kirsten Dunst

Famke Jansen

Agnes Kant (met stip)

Mannen:

Dinand Woesthof

Jeroen Pauw (interessant detail, ex van Daphne)

Giel Belen

Johnny Depp

Dolf Jansen

Eddy Zoe

Wat mij opvalt is dat mensen met randjes vaak linksig zijn.

Mijn vraag is, wie zijn er politiek rechts en hebben randjes?
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 13:20:

Maar dan heeft sophie hilbrand geen randjes meer sorry
@elodita: maar dat heeft juist met karakter te maken. Daar ging het niet om.

Volgens mij gaat het erom dat iemand die er ondanks dat hij fris/ fruitig gedouched is toch een beetje een 'smoezelig' voorkomen heeft.
quote:Rubina schreef op 07 juli 2008 @ 13:21:

@elodita: maar dat heeft juist met karakter te maken. Daar ging het niet om.

Mja, kan ook gewoon een soort uitstraling van iemand zijn. Zonder dat iemand echt arrogant is.
Maarja, als Sarah Kroos dan randjes zou hebben. Die heeft niets arrogants over zich.. alleen slechte humor
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 13:24:

Maarja, als Sarah Kroos dan randjes zou hebben. Die heeft niets arrogants over zich.. alleen slechte humor

Maar ze heeft wel iets viezigs, zmoezeligs.

Als je haar ziet weet je gewoon zeker dat ze als peuter altijd met een vastgeplakte snottebel rondliep.
Ik zag Sophie Hilbrandts gister nog op tv, die heeft echt RANDEN. Net als Nikki uit Idols inderdaad.

Julia Roberts heeft ze absoluut niet en Daphne Bunskoek ook niet.

Maar die bovenste twee. Brrr......

Pss, kijk eens wat google voor ons heeft bedacht bij dit onderwerp ;)
quote:absoluteEinstein schreef op 07 juli 2008 @ 13:21:

Types die ludiek op een woonboot wonen.

Precies, van die alto's met dreads die hun haar nooit wassen, die naar naaktstranden gaan, die joints roken e.d.
fijn, ik googelde dit nieuwsbericht:

"Mannen randen plassende vrouwen aan "
quote:shining schreef op 07 juli 2008 @ 13:30:

[...]

Precies, van die alto's met dreads die hun haar nooit wassen, die naar naaktstranden gaan, die joints roken e.d.Jij begrijpt me!
Maar goed, dan begrijp ik nog steeds niet waarom voornamelijk vrouwen randjes zouden hebben en mannen niet.
quote:absoluteEinstein schreef op 07 juli 2008 @ 13:26:

[...]

Maar ze heeft wel iets viezigs, zmoezeligs.

Als je haar ziet weet je gewoon zeker dat ze als peuter altijd met een vastgeplakte snottebel rondliep.
The time is now

Randjes betekent iemand die iets inherent viezigs heeft. Ook al komen ze net onder de douche vandaan.

En Daphne heeft dat ook. Ze ziet er gewoon niet fris, schoongeboend, blozend uit. Ze ziet er uit als iemand die gerust een boterham op het aanrecht staat te smeren (zonder bord dus) zonder zich te kunnen herinneren wanneer voor het laatst het aanrecht is schoongemaakt. Types die ludiek op een woonboot wonen.

Nog meer randjes:

Sophie Hilbrand

Xandra Brood

Anouk

Frederique Spigt

Nikki

Angelina Jolie

Kirsten Dunst

Famke Jansen

Agnes Kant (met stip)

Mannen:

Dinand Woesthof

Jeroen Pauw (interessant detail, ex van Daphne)

Giel Belen

Johnny Depp

Dolf Jansen

Eddy Zoe

Mijn vraag is, wie zijn er politiek rechts en hebben randjes?

LOL.

Geert Wilders heeft vele randjes.
Ik denk dat over randjes de meningen kunnen verschillen.

Persoonlijk vind ik Julia Roberts wel iemand met randjes...

Maar misschien komt dat omdat ze een keer met shag onder de oksels op een premiere is op komen dagen.

Op zich niet 'verkeerd' of 'vies' maar maatschappelijk valt dit nu wel onder de noemer 'een randje hebben'.
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 13:19:

Ik denk niet in de term viezig van niet-fris en bruine tanden, maar toch is er idd iets met Sophie Hilbrand...Ze heeft totaal geen sex-appeal.
Ik denk dat vrouwen meer last hebben van 'randjes' omdat het vaak bij mannen iets ruigs geeft, het smoezelig zijn.

Mijn vraag is, wie zijn er politiek rechts en hebben randjes?Herman Heinsbroek?!
The time is now

[...]

Precies, van die alto's met dreads die hun haar nooit wassen, die naar naaktstranden gaan, die joints roken e.d.Dat zijn toch geen 'randjes', dat is gewoon ranzig. Misschien moet het wel een hele mooie vrouw zijn, die aantrekkelijk is en desondanks tóch niet helemaal fris. Dus niet Frederique Spigt dus (dat is categorie ranzig), maar wel Yolanthe. Die boterham op het aanrecht vond ik wel een goed voorbeeld. Maar ik blijf ook een beetje bij mijn arrogant/zeurmiep-theorie.

Precies, van die alto's met dreads die hun haar nooit wassen, die naar naaktstranden gaan, die joints roken e.d.Die hebben het ook, maar kiezen er voor. Je kunt het ook (aangeboren) hebben en heel erg je best doen om er goed (verzorgd) uit te zien en toch zal het je niet lukken.
Hmm, randjes. Gekke uitdrukking. Bij Bunskoek heeft het denk ik te maken met dat rare grijnsje dat zij soms heeft. Een heel irritant lachje op haar gezicht.

Maar verder zou ik het niet weten. Het is niet letterlijk te nemen als iets viezigs in iemands uiterlijk, maar meer iets in iemands uitstraling of een trekje in het gezicht, volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven