Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
@driewieler

Misschien Lyo, Mas of Ché?
Ik spreek toch geen Chinees?!
@cejo kan kloppen. De naam komt ook maar zelden voor in NL. Bjarne vind ik niet zo.

@mendy Ferde? Die ken ik nog niet. Leuk. Ferran en Ferron vind ik wel aardig. Spreek je dat zo uit zoals je het schrijft? Zijn dat meer gangbare jongensnamen?

Meer suggesties zijn nog steeds welkom. Wat moeilijk zeg. Zo'n naam geef je toch voor het leven.
Ravi of Kaya
Turbeautje, Ferde ken ik zelf ook niet, haha, maar ik kwam erop doordat jij ferne noemde. Ferde vind ik dan nog wat stoerder klinken. Ferran en ferron komen hier wel eens vaker als opties voorbij. Vind ik hele leuke namen, vandaar dat ik die ook voor je noemde. Ferre vind ik trouwens ook leuk in diezelfde stijl.
Hallo,

Graag jullie hulp! Zwanger van een jongetje en enorm aan het stoeien met namen...

Op het moment hebben we 2 namen in gedachten

Ilja en Yves

Echter man is niet helemaal overtuigd van ilja en ik niet (met name de schrijfwijze en uitspraak verwarring) van Yves

Hoe zouden jullie Yves uitspreken ( voor de gene met kind/bekende met deze naam levert het veel verwarring op?) evt andere schrijfwijze met dezelfde klank?

andere naam suggesties in deze categorie zijn ook heel welkom!
@fleurigebloem, Yves spreek ik als "iev" uit, leuke naam!

Ilja vind ik eerder een meisjesnaam. Wat vind je misschien nog van:

Ilay, Ilan, Elias, Mischa, Jules, Gilles
Yves spreek ik uit als iev met een langgerekte ie.

Ilja vind ik idd ook meer een meisjesnaam.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Bij Yves zou ik twijfelen of ik de -s uit moet spreken en vervolgens gikken op Iev (idd met langgerekte ie). Ilja vind ik ook teveel een meisjesnaam.

Misschien Ilyas/Ilias, misshopping noemde Ilan al, vimd ik ook superleuk!

Of Julian, Milas, Nolan, Ivo, Ivar, Iwan
Yves, een vriend van ons heeft Ief als uitspraak.

Erg leuke gozer

Ilja vind ik door de A op het eind meisjesachtig aan doen. Luca is nog zo'n voorbeeld.

In Spanje zal je zelden een jongen tegenkomen met een naam die eindigt op een A

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Ief
Wat vinden jullie van de naam D esse??
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Pff.. wat lastig om een jongensnaam te bedenken. Inmiddels gaat de voorkeur uit naar Mart. Wat vinden jullie daarvan en welke tweede naam zou daarbij passen?

@Summerwoman: Ik ben niet zo gecharmeerd van Desse, maar vind alle namen in die klank (Jesse, Jelle, Hedde etc) niet zo mooi, dus ben eigenlijk geen goede graadmeter.
Ik vind hem leuk eliza_1980!!

Niemand die je wil vernoemen met de 2de naam?

Anders misschien

Mart Bastian

Mart Casper

Mart Willem

Mart Jochem

Mart Jurjen

Mart Lucas

Mart Oscar

Mart Thijmen

Mart Simon

Mart Rutger

Mart Sibren

Mart Silvijn

Zo iets ??
Ja dat komt wel in de richting Cejo! Door jouw rijtje denk ik nu aan Mart Thomas. Vernoemen willen we niet. Wel moet de tweede naam lekker klinken met de eerste (en in mijn ogen dus minimaal 2 lettergrepen bevatten) en daarnaast moeten we hem ook nog echt mooi vinden. Die extra letter in de initialen moet wel wat toevoegen!
Mart Wieger

Mart Jonathan

Mart Abel

Mart Benjamin

Mart Christiaan

Mart Diederik

Mart Frederik

Mart Sebastiaan

Mart Jurjen

Mart Victor

Mart André
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hulp gezocht Ik ben 39+5 zwanger en mijn vriend twijfelt opeens heel erg over onze gekozen naam en ik ben het wel met hem eens.

We waren eerst helemaal weg van Lodewijk, maar hebben in onze omgeving zulke negatieve reacties gehad. We hadden toen besloten om voor de naam Jim te gaan, kort en krachtig en we vinden hem allebei mooi.

We zijn op zoek naar een korte tijdloze (niet te hippe) voornaam, liefst 1 maximaal 2 lettergrepen. Misschien hebben jullie nog een idee over een naam.

Alvast ontzettend bedankt!
anoniem_178917 wijzigde dit bericht op 16-06-2014 15:59
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Summerwoman, d esse vind ik eerlijk gezegd niet mooi. Ik krijg er een beetje ordi associatie bij.. sorry.

Eliza, Mart vind ik wel leuk, Wart nog iets leuker.
@Frisselucht

Wim is best leuk! Wat vinden jullie van:

Lex

Sam

Dirk

Ot

Joep

Ralph

Tom
Geniet van elke dag!
@mrsnem

Dankjewel voor je suggesties! Lex vind ik het echt super. Vriend zegt dat iedereen meteen aan de wet moet denken (betekenis Latijn). Zo jammer!

Dirk vind ik ook een super naam, maar we hebben al een Dirk in de familie.

Joep vind ik ook heel leuk, alleen vriend niet zo.

Sam ook leuk, maar begin letter S bekt niet zo lekker met de achternaam.

Andere namen zijn niet zo onze smaak.
quote:frisselucht schreef op 28 mei 2014 @ 14:16:

We waren eerst helemaal weg van Jip, maar hebben in onze omgeving zulke negatieve reacties gehad. Mensen moeten drie keer vragen hoe je het uitspreekt en als het leest wordt het Jiep uitgesproken. Het blijkt gewoon niet in de Duitse taal te passen. We hadden toen besloten om voor de naam Max te gaan, kort en krachtig en we vinden hem allebei mooi. Nu blijkt dat hier zo ongeveer alle kinderen en volwassen Max heten, vaak een afkorting van Maximiliaan. Hmmm zo standaard willen we ook nou weer niet zijn.

We zijn op zoek naar een korte tijdloze (niet te hippe) voornaam, liefst 1 maximaal 2 lettergrepen. Nu kwam mijn vriend met het voorstel Wim. Ik weet het niet zo goed, ik hou van ouderwetse namen zoals Klaas maar misschien is Wim dan nog net te nieuw. Ik denk dat de Wim super in de Duitse taal past, maar ben benieuwd naar jullie Nederlandse associatie met Wim? Of misschien hebben jullie nog een idee over een naam die zowel in de Duitse als Nederlandse taal goed past.

Alvast ontzettend bedankt!

Wat grappig dat jullie op zoek zijn naar een niet te hippe naam en dan wel eerst van plan waren je kind 'Jip' te noemen, dat vind ik juist een hippe naam...

Wat ideetjes waar je misschien niets aan vindt, misschien juist ook wel:

Bram

Tom

Bas

Bart

David

Boris

Rik

Rob

Ron

Peter

Vind ik allen eerlijk gezegd net iets leuker voor een kind dan 'Wim', daar heb ik een 'oude mannen'-gevoel bij...
Frisselucht, o jee de tijd dringt!

Wim is bij mij een oudere man met baard...

Wat ideeën voor je;

Job

Jacob

Willem

Simon

Vincent

Paul

Luuk

Frank

Dex

Mathias

Leon

Laurens

Edwin

Ruud

Ben

Peter
Of misschien nog;

Ralf

Dennis

Lars

Bob

Nick

Onno

Chris

Wout

Menno
quote:frisselucht schreef op 28 mei 2014 @ 14:31:

@mrsnem

Dankjewel voor je suggesties! Lex vind ik het echt super. Vriend zegt dat iedereen meteen aan de wet moet denken (betekenis Latijn). Zo jammer!

Ik in ieder geval niet :p En vind hem leuk!

Bij Wim denk ik niet echt aan een oude man, maar ik ken er dan ook 1 van rond de 20. Ken ook meerdere Willems.. Is dat misschien nog iets?

Jan vind ik zelf ook altijd een leuke naam blijven.
@ frisselucht

misschien

Niek

Brent

Sjors

Koen

Stan

Stef

Ties

Ralf

Axel

Ivo

Jos

Jur

Nils

Finn

geen idee of het uitspreekbaar is voor duitsers
Alex

Ids

Dries

Prem

Rob

Chiem

Max

Jort

Jos

Mark

Frank

Job

Seb

Guus

Hans
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dankjulliewel! Ik gooi Job en Bas hier nog in groep. Ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven