Jongensnamen topic
woensdag 21 mei 2014 om 16:42
Ik beval pas in januari maar we zijn toch al een beetje aan het nadenken over de namen. Voor een meisje hebben we al een naam: Sofia Adelaide. Maar voor een jongetje vinden we het nog erg lastig.
Wij wonen in Portugal en hier mag je ook niet zomaar elke naam kiezen zoals bijv geen dubbele letters. Hier hebben ze een lijst met namen en als de gekozen naam er op staat is het oke, staat de naam er niet op moet er bekeken worden of het wel mag en als het mag moeten de ouders betalen per letter...
Sofia Adelaide staat op de lijst van Portugese meisjes namen.
Wij willen wel een naam die mijn familie en vrienden in Nederland kunnen uitspreken.
Kan mijn kind moeilijk João of Luis Gonçalo noemen..
Lastig hoor.. Felipe Manuel vind ik wel leuk maar mijn vriend niet..
Ik zal de namen in dit topic eens goed doornemen misschien kom ik wat tegen
Liefs
Wij wonen in Portugal en hier mag je ook niet zomaar elke naam kiezen zoals bijv geen dubbele letters. Hier hebben ze een lijst met namen en als de gekozen naam er op staat is het oke, staat de naam er niet op moet er bekeken worden of het wel mag en als het mag moeten de ouders betalen per letter...
Sofia Adelaide staat op de lijst van Portugese meisjes namen.
Wij willen wel een naam die mijn familie en vrienden in Nederland kunnen uitspreken.
Kan mijn kind moeilijk João of Luis Gonçalo noemen..
Lastig hoor.. Felipe Manuel vind ik wel leuk maar mijn vriend niet..
Ik zal de namen in dit topic eens goed doornemen misschien kom ik wat tegen
Liefs
woensdag 21 mei 2014 om 16:50
Kak, schreef ik net een heel verhaal druk op plaats maar er wordt niks geplaatst, die app op m'n iPhone is ook niet altijd heel fijn.
Maar goed. Wat ik zo ongv schreef..
Ik ben in verwachting van een jongen of een meisje dat weten we nog niet. Wij wonen in Portugal. Voor een meisje hebben we al een naam voor een jongen nog niet.
Nu is het zo in Portugal dat je een portuguese naam moet geven aan je kindje als het hier word geboren (wat ook gaat gebeuren)
Nu word het lastig want ik wil een naam die mijn familie en vrienden in NL ook kunnen uitspreken kan m'n kind moeilijk João, Luis of Gonçalo noemen..
Dubbele letters kunnen ook niet, mochten wij een naam kiezen die niet op de lijst staat moeten we per letter betalen.
De meisjes namen die we hebben voldoen aan de eisen en zijn voor ons Hollanders prima uit te spreken.
Ik ga dit topic eens goed doornemen misschien kom ik wat tegen
Ik vind trouwens Felipe Manuel erg leuk voor een jongetje, mijn vriend helaas niet.
Liefs
Maar goed. Wat ik zo ongv schreef..
Ik ben in verwachting van een jongen of een meisje dat weten we nog niet. Wij wonen in Portugal. Voor een meisje hebben we al een naam voor een jongen nog niet.
Nu is het zo in Portugal dat je een portuguese naam moet geven aan je kindje als het hier word geboren (wat ook gaat gebeuren)
Nu word het lastig want ik wil een naam die mijn familie en vrienden in NL ook kunnen uitspreken kan m'n kind moeilijk João, Luis of Gonçalo noemen..
Dubbele letters kunnen ook niet, mochten wij een naam kiezen die niet op de lijst staat moeten we per letter betalen.
De meisjes namen die we hebben voldoen aan de eisen en zijn voor ons Hollanders prima uit te spreken.
Ik ga dit topic eens goed doornemen misschien kom ik wat tegen
Ik vind trouwens Felipe Manuel erg leuk voor een jongetje, mijn vriend helaas niet.
Liefs
woensdag 21 mei 2014 om 18:40
quote:Noni77 schreef op 21 mei 2014 @ 08:31:
Hallo dames,
In juni verwachten wij een tweeling en we komen maar niet uit de jongensnamen... Op ons lijstje staan namen als Wessel, Sverre, Fedde en Melle maar DE combi zit er voor ons nog niet tussen. Wessel is de enige naam waar we vrij zeker over zijn, maar wat past daar nou mooi bij? (mag ook iets heel anders zijn)
Ik hoop dat jullie even willen meedenken
Bedankt alvast!
Simme
Pieter
Ferdi
Mart
Yorick
Lasse
Stan
Niels
Jilles
Vince
Melvin
Xander
Rich
Mees
Manuel
Jesse
Lucas
Kasper
Hallo dames,
In juni verwachten wij een tweeling en we komen maar niet uit de jongensnamen... Op ons lijstje staan namen als Wessel, Sverre, Fedde en Melle maar DE combi zit er voor ons nog niet tussen. Wessel is de enige naam waar we vrij zeker over zijn, maar wat past daar nou mooi bij? (mag ook iets heel anders zijn)
Ik hoop dat jullie even willen meedenken
Bedankt alvast!
Simme
Pieter
Ferdi
Mart
Yorick
Lasse
Stan
Niels
Jilles
Vince
Melvin
Xander
Rich
Mees
Manuel
Jesse
Lucas
Kasper
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 21 mei 2014 om 22:00
Haha mrsnem, nee, dat klinkt niet echt nee.
Ik geloof dat de naam Afgaans is.
Ik zelf ben Marokkaans en man is Nederlands. We willen geen typische Marokkaanse of Hollandse naam. We willen beiden wat bij een mix past.
Ik heb net wat leuke namen voorbij zien komen, zoals Riff bijvoorbeeld. Maar man vindt dat niet zo mooi helaas.
Dus, mocht je iets in gedachten hebben, deel het met me please
Ik geloof dat de naam Afgaans is.
Ik zelf ben Marokkaans en man is Nederlands. We willen geen typische Marokkaanse of Hollandse naam. We willen beiden wat bij een mix past.
Ik heb net wat leuke namen voorbij zien komen, zoals Riff bijvoorbeeld. Maar man vindt dat niet zo mooi helaas.
Dus, mocht je iets in gedachten hebben, deel het met me please
woensdag 21 mei 2014 om 23:09
Driewieler, inderdaad een uitdaging om een naam te vinden die mooi past bij .....
Ilay
Redouan
Raf (in stijl van riff)
Cliff
Loyd
Farid
Bojan
Erwan
Vinny
Kymo
Arvid
Zoe87 Luca Ruben past prima samen! Wat ingewikkeld trouwens, die regels in Portugal. Originaliteit wordt dus niet echt aangemoedigd... misschien nig wst ideeën;
Javi
Owen
Xander
Benjamin
Ralph
Roman
Manu
Ivar
Duco
Jaimy
Aiden
Loyd
Thomas
Robin
Leon
Nathan
Ilay
Redouan
Raf (in stijl van riff)
Cliff
Loyd
Farid
Bojan
Erwan
Vinny
Kymo
Arvid
Zoe87 Luca Ruben past prima samen! Wat ingewikkeld trouwens, die regels in Portugal. Originaliteit wordt dus niet echt aangemoedigd... misschien nig wst ideeën;
Javi
Owen
Xander
Benjamin
Ralph
Roman
Manu
Ivar
Duco
Jaimy
Aiden
Loyd
Thomas
Robin
Leon
Nathan
mendy wijzigde dit bericht op 23-05-2014 08:27
Reden: naam verwijderd op vraag van driewieler
Reden: naam verwijderd op vraag van driewieler
% gewijzigd
woensdag 21 mei 2014 om 23:31
quote:mendy schreef op 20 mei 2014 @ 23:05:
Tubeautje
Niet allemaal5 letters, wel twee lettergrepen;
Ravi
Jorrit
Yannick
Vygo
Nando
Roald
Ronan
Nathan
Ilay
Maddox
Finnan
Darren
Xander
Manu
Bojan
Levi
Boaz
Melle
Hidde
Jesse
Jelle
Fedde
Quinten
Elmer
Jurre
Nolan
Conner
Floris
Egbert
Laat je weten welke stijl je zo'n beetje zoekt? Dat is makkelijker meedenkenWij zoeken in de stijl van Jerre, Ferdi, Bertil, Levie. De namen Jesse, Jelle, Fedde vallen af, want die hebben we al in onze omgeving. Alvast bedankt!
Tubeautje
Niet allemaal5 letters, wel twee lettergrepen;
Ravi
Jorrit
Yannick
Vygo
Nando
Roald
Ronan
Nathan
Ilay
Maddox
Finnan
Darren
Xander
Manu
Bojan
Levi
Boaz
Melle
Hidde
Jesse
Jelle
Fedde
Quinten
Elmer
Jurre
Nolan
Conner
Floris
Egbert
Laat je weten welke stijl je zo'n beetje zoekt? Dat is makkelijker meedenkenWij zoeken in de stijl van Jerre, Ferdi, Bertil, Levie. De namen Jesse, Jelle, Fedde vallen af, want die hebben we al in onze omgeving. Alvast bedankt!
donderdag 22 mei 2014 om 21:16
quote:siamese schreef op donderdag 22 mei 2014 20:16 Hebben jullie nog suggesties?
Mijn man en ik vinden beide Samuel een mooie naam.
Hier nog wat namen die ik leuk vind.
Finn
Noah
Gabriel
Silvan
Rémy
Vince
Melle
Florian
Ravi
Milan
Ben benieuwd!
Samuel is leuk!
Misschien vind je dit leuk?
Tobias
Joachim
Boaz
Oliver
Nathan
Quinn
Rune
Mijn man en ik vinden beide Samuel een mooie naam.
Hier nog wat namen die ik leuk vind.
Finn
Noah
Gabriel
Silvan
Rémy
Vince
Melle
Florian
Ravi
Milan
Ben benieuwd!
Samuel is leuk!
Misschien vind je dit leuk?
Tobias
Joachim
Boaz
Oliver
Nathan
Quinn
Rune
Geniet van elke dag!
donderdag 22 mei 2014 om 22:08
donderdag 22 mei 2014 om 22:25
donderdag 22 mei 2014 om 23:36
Turbeautje, bij ferne zou ik eerder denken aan jongen dan aan meisje, maar ik zou er niet zeker van zijn.
Misschien ferran, ferron, finnian, fender nog wat voor je? Is wel meer letters dan je eigenlijk zocht. Of ferde?
Siamese, mason vind ik leuk! Samuel is minder mijn stijl, wat meer chique/kak.
Nog een lijstje voor je;
Lucas
Nathanael
Logan
Conner
Morris
Jorrit
Yannick
Gerben
Ronan
Iwan
Bodhi
Tristan
Quinten
Jurre
Misschien ferran, ferron, finnian, fender nog wat voor je? Is wel meer letters dan je eigenlijk zocht. Of ferde?
Siamese, mason vind ik leuk! Samuel is minder mijn stijl, wat meer chique/kak.
Nog een lijstje voor je;
Lucas
Nathanael
Logan
Conner
Morris
Jorrit
Yannick
Gerben
Ronan
Iwan
Bodhi