Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:ano*k schreef op 28 mei 2014 @ 12:16:

En dat spreidingsbeleid is tot op de dag van vandaag theorie hè. Was in gesprek met een vijftal(!), heb er alweer twee uitgezwaaid,

En daar moet ik juist zo om lachen!

En inderdaad, over het algemeen ben ik aardig in balans. Af en toe een melancholiek gevoel wat door iemand (?) omschreven werd als heimwee naar iets wat er nooit zal zijn....

Maar dan toch maar weer mijn verstand gebruiken (tegenovergestelde van gevoel Roos?) even bedenken waarom het niet kan tussen ons en waarom ik het niet zou moeten willen tussen ons en dan gaat het wel weer.
Sorry Roos, zie dat je wel weet wat tegenovergestelde is van gevoel, maar niet van gevoelsmens.... Lezen Merel!!!!
@oranje, regen? Dan zijt gij nieinbrabantnie... haha hot en steamy.. vast net zo als je auto. Geen boswandeling, maar vast genoeg ander leuks te doen. Have fun!

@merel, gezellig! Je bent er weer Goed dat t goed, althans redelijk, met je gaat. Vakantie, betekent dat afgesneden van alle contact? 2 weken break.. pffff...

@nouk, je vroeg aan mikmakk waar ze bang voor is zonder contact. Ik spreek even voor mezelf, en las t ook wel bij merel, dat je (of hij) dan afgekickt bent. En tja, als dat zo is, dan is dat dan maar zo. Denk ik nu. Een paar weken geleden ook niet hoor. Misschien dat t bij mikmakk ook zo is? Alhoewel, zij gaan toch al veel langer met elkaar? Dat zal t dan ms wel niet zijn. Wat ik lees is nr2 bij jou toch echt de beste. Er 2 al weer uitgezwaaid. Wel irl gezien, of gelijk al bye bye?
Mikmakk, enjoy vanmiddag en laat er geen donkere wolk overheen hangen!

quote:lotje_42 schreef op 28 mei 2014 @ 13:08:

@nouk, je vroeg aan mikmakk waar ze bang voor is zonder contact. Ik spreek even voor mezelf, en las t ook wel bij merel, dat je (of hij) dan afgekickt bent.

En stel je bént afgekickt, hoe erg is dat dan? Is dat iets om je van tevoren al superdruk over te gaan lopen maken? Ik denk dat het anders zit.

Geen contact = geen controle. En daar houden wij vrouwen/minnaressen niet van.

Geen contact = geen aandacht. En daar houden wij vrouwen/minnaressen niet van.

Geen controle en geen aandacht is eng. Want wat als een ander in die tussentijd leuker en lekkerder blijkt?
@Lotje Wij hebben de afspraak dat als hij met of bij zijn vrouw is, we geen contact hebben. Dus ook niet stiekem op de wc of als ze eventjes weg is. Dit simpelweg omdat hij dat niet kan handelen. Hij kan die omschakeling niet zo makkelijk maken...

Andersom is het geen enkel probleem, hij kan mij altijd appen, hoewel ik niet altijd in de gelegenheid ben om te antwoorden natuurlijk.

Omdat hij nu degene is die op vakantie gaat, met zijn vrouw, is er dus inderdaad twee weken geen contact.

Ik las dat dat bij jou ook wel even een issue was... Dat je dacht, loop toch even naar de wc dan! Ik vond het in het begin ook flauwekul, vooral omdat het de eerste paar weken (maanden?) geen probleem was voor hem.Maar ik begrijp het eigenlijk wel nu. Voor hem werkt het nou eenmaal beter zo. En het is ook best wel rustig hoor, ook voor mij!

En die twee weken.... Ben niet echt bang om af te kicken hoor, maar ga hem gewoon verschrikkelijk missen

Maar wat zullen we knallen daarna!! Daar kan ik me dan weer op verheugen!
What's the drama?

De drama is als volgt. Ik voel me meer dan heerlijk bij hem, we hebben het meer dan fantastisch samen, het is een soort van onwerkelijk. Ben in trance, in een roes als ik bij hem in de bubbel zit. Helemaal van de wereld en alle besef van tijd en plaats kwijt. En nee, ik overdrijf niet. Twee uur lang bij elkaar liggen kan werkelijk voelen als een half uurtje. Maar als je me zegt dat we zes uur bij elkaar hebben gelegen, geloof ik het ook. Letterlijk alle besef van tijd kwijt, heel apart. En dat overheerlijke -we zijn even compleet van de wereld- gevoel zou ik elke dag wel willen ervaren. Nu ben ik al zeer content met de 3 á 4x per week dat dit lukt. Echter een weekend duurt soms al lang, kan dan vreselijk naar ‘m verlangen. Ben dan blij dat het weer maandag is en we elkaar weer (even) kunnen zien. En dat gaat nu bijna twee weken niet lukken. That's the drama.

En jaaaahaaa... Verstand weet dat het goed is, afstand nemen. Beide benen op de grond. Enzovoort. Maar gevoel en verstand komen niet altijd overeen. Ben een gevoelsmens denk ik
Roos, dat denk ik dus ook.

Controle en aandacht zijn de sleutelwoorden.

Oh en de (dagelijkse?) fix die de verslaafde nodig heeft.
Orange: hoop dat de Twent zijn virtuele beloftes waarmaakt en de stoom straks uit al je poriën komt!

Roos: verdorie je hebt gelijk, gevoelsmens is een nietszeggend woord. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is: wanneer nr. 2 blij, ontroerd, boos, liefdevol, kwetsbaar etc. is herken ik de emotie -en de manier waarop hij die uit- heel sterk bij mezelf...Iets dat ik zelden (nooit?) heb bij een man, eerlijk gezegd.

Merel: zal je weer aan het lachen maken dan. De piloot appte me vanmorgen heel blij dat hij vandaag zijn nieuwe auto ging ophalen en stuurde meteen maar een foto mee.

Ik vìnd het toch een lelijk ding..

Lotje: nee ik had ze nog niet ontmoet, maar de berichtjes waren too much of te saai. Vijf was sowieso te arbeidsintensief.
Lotje, ik begrijp niet waarom jij jezelf verslaafd aan een man zou moeten maken.

Prima om samen in het moment te genieten van de lusten.

Onverstandig om hoe lekker jij je in jouw eigen vel voelt afhankelijk van het contact met hem te maken.

Als jij jezelf verslaafd maakt kun jij jezelf heel erg onzeker maken met het idee dat hij

geen contact meer met jou wil,

een ander contact ipv jou wil of

andere contacten naast jou wil

op het moment dat er een contactstilte is.

Terwijl jij jezelf dan gek zit te maken van onzekerheid

is hij zich ws van geen kwaad bewust

en gewoon bezig met zijn alledaagse leven

waarin jij soms even door zijn gedachten schiet.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:ano*k schreef op 28 mei 2014 @ 13:33:

Merel: zal je weer aan het lachen maken dan. De piloot appte me vanmorgen heel blij dat hij vandaag zijn nieuwe auto ging ophalen en stuurde meteen maar een foto mee.

Dus weer één van de lijst geschrapt...
Mikmakk, wat is er ook alweer mis met jouw echte leven

dat jij de onwerkelijke trance van de wereld te zijn dagelijks wil ervaren?

Is jouw minnaar jouw heroïne?
Mikmakk, als ik me zo zou voelen als jij zou ik de hele ratsmodee achter me laten en met mijn minnaar verder gaan. Als dit is zoals je beschrijft dan kan je maar één ding doen imo. Ik zie werkelijk geen enkele reden om dit niet aan te gaan, je moet bij deze man zijn.

Waar ligt je angst?
quote:Rooss4 schreef op 28 mei 2014 @ 13:47:

Mikmakk, als ik me zo zou voelen als jij zou ik de hele ratsmodee achter me laten en met mijn minnaar verder gaan. Als dit is zoals je beschrijft dan kan je maar één ding doen imo. Ik zie werkelijk geen enkele reden om dit niet aan te gaan, je moet bij deze man zijn.

Waar ligt je angst?

Ik ga er vanuit dat er enig sarcasme in dit bericht zit

Maar ja, zo voel ik me inderdaad bij hem. En zoals ik vorige week al aangaf, ik vraag me soms inderdaad af waarom ik niet met hem verder zou gaan. In mn hart wil ik dat geloof ik echt. Maar nee joh. Kan niet. Staat een hele kudde beren op de weg. De allergrootste beer is zijn leeftijd, ruim 20 jaar ouder. En Lotje heeft me een kleine blik in de toekomst gegeven als ik met hem verder zou gaan

Bovendien, HL, ben ik thuis ook gelukkig. Anders gelukkig, maar wel gelukkig. Heb een lieve vent en een prachtkind en ik kan geen reden bedenken waarom het goed zou zijn om die twee te verlaten.

Maar zoals ik al zei... gevoel vs verstand hè. Bekvechten wat af, die twee!
Anouk, ik vind die nuchtere omgang met gevoel(ens) door de gemiddelde man wel fijntjes eigenlijk. Ik hoef geen emotioneel-wrak-spiegel like myself

Wat overigens niet betekend dat ik nooit "gevoelsmannen" als minnaars heb gehad. Tot jankens aan toe. (en dat hoeft dan voor mij ook weer niet eigenlijk)
quote:mikmakk schreef op 28 mei 2014 @ 13:55:

[...]

Ik ga er vanuit dat er enig sarcasme in dit bericht zit

Waarschijnlijk schrijf ik de laatste dagen heel onduidelijk want dit is de tweede keer dat ik onterecht van sarcasme beticht wordt op dit forum.

Nee, geen sarcasme dus.

Als jij bij Dingest hoort dan moet je voor Dingest kiezen. Het is jouw leven toch?

Edit: ah ja. Die beren.

Weet je, ik geloof er geen moer van, dat geluk van jou, sorry voor mijn hardheid.

Als je zo fijn was met je eigen vent kon deze minnaarrelatie niet op deze manier bestaan. Je houdt jezelf best wel een beetje voor de gek denk ik.
quote:merel132 schreef op 28 mei 2014 @ 13:18:

@Lotje Wij hebben de afspraak dat als hij met of bij zijn vrouw is, we geen contact hebben. Dus ook niet stiekem op de wc of als ze eventjes weg is. Dit simpelweg omdat hij dat niet kan handelen. Hij kan die omschakeling niet zo makkelijk maken...

Andersom is het geen enkel probleem, hij kan mij altijd appen, hoewel ik niet altijd in de gelegenheid ben om te antwoorden natuurlijk.

Omdat hij nu degene is die op vakantie gaat, met zijn vrouw, is er dus inderdaad twee weken geen contact.

Ik las dat dat bij jou ook wel even een issue was... Dat je dacht, loop toch even naar de wc dan! Ik vond het in het begin ook flauwekul, vooral omdat het de eerste paar weken (maanden?) geen probleem was voor hem.Maar ik begrijp het eigenlijk wel nu. Voor hem werkt het nou eenmaal beter zo. En het is ook best wel rustig hoor, ook voor mij!

En die twee weken.... Ben niet echt bang om af te kicken hoor, maar ga hem gewoon verschrikkelijk missen

Maar wat zullen we knallen daarna!! Daar kan ik me dan weer op verheugen!Nou.... Heeft dat te maken met niet kunnen of niet willen? Is het bloed niet gewoon weer wat naar zijn hoofd gestroomd dan down south? Want wat maakt het verschil tussen nu en die eerste paar weken? Extra gevoel? Of ben je er toch gewoon wel?
quote:mikmakk schreef op 28 mei 2014 @ 13:23:

What's the drama?

De drama is als volgt. Ik voel me meer dan heerlijk bij hem, we hebben het meer dan fantastisch samen, het is een soort van onwerkelijk. Ben in trance, in een roes als ik bij hem in de bubbel zit. Helemaal van de wereld en alle besef van tijd en plaats kwijt. En nee, ik overdrijf niet. Twee uur lang bij elkaar liggen kan werkelijk voelen als een half uurtje. Maar als je me zegt dat we zes uur bij elkaar hebben gelegen, geloof ik het ook. Letterlijk alle besef van tijd kwijt, heel apart. En dat overheerlijke -we zijn even compleet van de wereld- gevoel zou ik elke dag wel willen ervaren. Nu ben ik al zeer content met de 3 á 4x per week dat dit lukt. Echter een weekend duurt soms al lang, kan dan vreselijk naar ‘m verlangen. Ben dan blij dat het weer maandag is en we elkaar weer (even) kunnen zien. En dat gaat nu bijna twee weken niet lukken. That's the drama.

En jaaaahaaa... Verstand weet dat het goed is, afstand nemen. Beide benen op de grond. Enzovoort. Maar gevoel en verstand komen niet altijd overeen. Ben een gevoelsmens denk ik

Ja, dat heb ik ook elke date. Sterker nog, als ik dat niet zou ervaren tijdens een date, dan zou de date niet goed genoeg zijn.

Maar mensch, hoe denk je dit 3-4 keer per weer te gaan doen zonder dat dit ten koste gaat van je nr1 relatie? Werkelijk, ik snap hier gewoon he-le-maal niks van. Natuurlijk stromen die hormonen nu zodanig dat je BIJ HEM wilt zijn. Maar doe je kind(eren) een lol, ga een tijdje in de ijskast zitten en ga eens wat meer waarderen (en focussen) wat je thuis hebt. Want als je zo doorgaat, heb jij straks ongelukkige kinderen.
quote:mikmakk schreef op 28 mei 2014 @ 13:55:Bovendien, HL, ben ik thuis ook gelukkig. Anders gelukkig, maar wel gelukkig. Heb een lieve vent en een prachtkind en ik kan geen reden bedenken waarom het goed zou zijn om die twee te verlaten. Dan kan ik mij indenken.

Stel jij haalt het leven van jouw kind overhoop dan nog weet je niet zeker of de high die jij nu (nog) van jouw minnaar krijgt eeuwig in die sterke mate blijft voortduren.

Is jouw verlangen naar een oneindige roze roes jou die gok waard?
quote:ano*k schreef op 28 mei 2014 @ 13:33:

Hebben wij dezelfde minnaart? De mijne heeft ook een nieuwe. Spuuglelijk! En op z'n teentjes getrapt toen ik dat zei. Kan het dan niet laten om nog even aan te dikken hoe lelijk ik die auto dan vind *secreet*

5 is ook wel allejezus veel zeg. Hoeveel uur per dag besteed je wel niet aan al die potentieeltjes en visvijversites?
quote:Rooss4 schreef op 28 mei 2014 @ 13:57:

Anouk, ik vind die nuchtere omgang met gevoel(ens) door de gemiddelde man wel fijntjes eigenlijk. Ik hoef geen emotioneel-wrak-spiegel like myself

Wat overigens niet betekend dat ik nooit "gevoelsmannen" als minnaars heb gehad. Tot jankens aan toe. (en dat hoeft dan voor mij ook weer niet eigenlijk)Jaja wacht even, het heeft me ruim 8 maanden (en 4 tussentijdse break-ups) gekost om tot dit verblindende inzicht te geraken hè. De man is nog steeds een oester maar ik zie zijn parel nu veel duidelijker dan voorheen . Daarbij hielp het dat ik mezelf meer openstelde en ontspannener in de affaire ging staan.
quote:Lookolook schreef op 28 mei 2014 @ 14:07:

[...]

Nou.... Heeft dat te maken met niet kunnen of niet willen? Is het bloed niet gewoon weer wat naar zijn hoofd gestroomd dan down south? Want wat maakt het verschil tussen nu en die eerste paar weken? Extra gevoel? Of ben je er toch gewoon wel?

De eerste paar weken hebben we ongeveer non-stop geappt. Dit resulteerde bij mij in slaapgebrek, achterstallig werk, achterstallig huishouden en achterstallige sociale contacten (oke, overdrijf een klein beetje, maar niet veel) Na verloop van tijd merkten we dat dat niet haalbaar was en ga je toch een bepaalde balans zoeken.

Hij heeft er moeite mee om zich op zijn vrouw te focussen als ik er vrolijk doorheen app. Ik snap dat eigenlijk wel. Vind het vreemder dat ik het wel kan.

We hebben nu ruim een half jaar deze 'relatie' en moeten daar beiden onze weg in vinden. Het gaat hier steeds over de dames die moeite hebben om balans te vinden of te houden, maar dat geldt voor de mannen net zo goed. Voor hem is dit dus de manier...

En ja, die eerste weken.... Verstand was heeeeel ver te zoeken hoor. Blij dat dat tenminste een beetje terug is gekomen
Nou, daar denk ik zelf al maanden over na Roos. Hoe (on)gelukkig ik ben met mijn nr 1. En nee, ik geloof niet dat ik mezelf voor de gek hou, eerlijk niet. Ik ben me er zeer van bewust dat wat ik bij nr1 mis, terugvind bij nr2. Maar ik ben me er óók van bewust dat ik dat in 15 jaar nooit een probleem heb gevonden en het dus niet reëel is om dat nu wél als probleem te zien. Ik kijk nu door een roze bril naar 2 en een grijze bril naar 1. Niks meer en niks minder.

Ik kan je een waslijst geven met punten die ik fijn vind aan mn nr1 en we hebben het ook nog steeds leuk en goed met elkaar. Nooit ruzie of woorden en nauwelijks ergernissen Wbt ons kind loopt het juist boven verwachting soepel, zitten prima op één lijn qua opvoeding e.d.

Nee, ik ben écht niet ongelukkig met hem. Maar misschien iets minder gelukkig dan bij 2 momenteel Maar zoals ik al zei, dat beeld is wat vertekent door de roze/grijze brillen....

Sorry dat ik je onterecht hebt beticht van sarcasme.
quote:Lookolook schreef op 28 mei 2014 @ 14:13:

Hebben wij dezelfde minnaart? De mijne heeft ook een nieuwe. Spuuglelijk! En op z'n teentjes getrapt toen ik dat zei. Kan het dan niet laten om nog even aan te dikken hoe lelijk ik die auto dan vind *secreet*

5 is ook wel allejezus veel zeg. Hoeveel uur per dag besteed je wel niet aan al die potentieeltjes en visvijversites? Jij bent een veel talentvoller secreet dan ik, dat had ik allang door

Ik had vorige week een "honingprofiel" op sf gemaakt, daar kwamen de bijen in hordes op afgezwermd. Vervolgens 5 in mijn net geschept en overgeheveld naar kik;) Mijn profiel op sf staat alweer dagenlang op pauze.
Merel, die moeite met omschakelen die jouw minnaar heeft heb ik ook.

Ik kon niet op mijn vrouw focussen toen mijn eerste minnares er constant tussendoor kwam.

Zij deed bij mij wat de minnaar van Mikmakk nu bij haar doet.

De hele dag door berichten, bellen en zo vaak als mogelijk is ontmoeten.

Ik deed daar heel onnadenkend aan mee.

Er lekt op die manier ongemerkt heel veel aandacht uit het huwelijksbootje thuis weg.

Mikmakk, waak ervoor dat jij jouw relatie thuis niet uitholt door onnadenkend achter jouw verliefde gevoel aan te hollen.

Hou de lange termijn incl. jouw kind in het oog en laat jouw verstand de overhand krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven