Gezondheid alle pijlers

Bult

29-05-2014 10:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik heb een bult aan de linker-achterkant van mijn hoofd. Het is hard en als je erop duwt doet het pijn. Nochtans heb ik mijn hoofd nergens tegenaan gebotst. Als ik soms bepaalde bewegingen maak met m'n hoofd, krijg ik een pijnscheut op die plek. Maar als ik niets doe, voel ik die pijn nog steeds, maar in kleinere mate.

Heeft iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt
De huisarts heeft vast goede ideeën.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een klier die opgezet is denk ik
Onder de h van huisarts staat misschien een nummer in je mobiel.
Met zoiets ga je toch naar de huisarts?

Wat denk je hier te horen?
Gestoten en vergeten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Huisarts...!
wanneer je je hoofd beweegt, beweegt de hoofdhuid iets over de schedel. De hoofdhuid ligt redelijk "los" op de schedel. Je kan deze normaal gesproken bewegen.

Wanneer je een bult hebt, )kan door stoten, ontsteking, puistje, gestoken) komt de huid onder spanning te staan. Dit kan heel pijnlijk zijn. Denk maar eens aan een grote steenpuist. Bij het bewegen van het hoofd komt er andere spanning op de hoofdhuid en dit voel je.

Wat de oorzaak is van de bult? Geen idee. Kijk het even aan, je hoeft echt niet voor elk bultje direct naar de huisarts te rennen. Bij een "niet pluis gevoel" natuurlijk wel.

Blijf er verder zoveel mogelijk vanaf om het niet verder te irriteren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarschijnlijk gewoon een bult met pus. Even met een naald inprikken of een klein sneetje inmaken en dan uitdrukken. Wel goed ontsmetten daarna.
Ik heb zo vaak een blauwe plek terwijl ik me niet kan herinneren dat ik me heb gestoten. Dat kan dus ook met die bult het geval zijn.
Afblijven en de huisarts bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven