'ze heeft randjes'

07-07-2008 11:50 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele rare vraag.

Een hele tijd geleden hadden een paar mannelijke collega's een gesprek over of Daphne Bunskoek nou wel of niet een leuke vrouw is. Ze waren het met elkaar eens dat ze haat maar zo-zo vonden, want : " ze heeft een beetje randjes ".

De heren weigerden vervolgens om aan mij uit te leggen wat ze daar onder verstonden.

Los van de kinderachtigheid van t geheel, en t feit dat ik Daphne Bunskoek juist wél leuke vrouw vind, wil ik nu zo onderhand wel eens weten wat het betekent als een vrouw 'randjes' heeft.

Heeft er iemand n idee / wild guess?

Het enige wat ik kan bedenken is ranjes onder haar nagels, maar daar heb ik daphne nog nooit op betrapt.

(NB, ik weet ook niet of it op beautypeiler thuis hoort, misschien ging t wel om karakter, geen idee)
twinkel, whahaha.

@shining, nee, ik ben donker!
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 15:11:

[...]

Maar eigenlijk is zij gewoon ontzettend ordinair..

Ja, mét een randje...

En Lilly Allen, die heeft ze ook wat mij betreft...
The time is now
Sabine Koning is niet mooi genoeg voor de randjes discussie.
Nicole Ritchie heeft ze niet.

En volgens mij zijn het vaker donkerharige vrouwen, of geblondeerde (maar die zijn van zichzelf dan ook donkerharig).

Maxima is voor mij ook een twijfelgeval.
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 15:12:

[...]

Sabine komt op mij eerder over als een tuttige perfectioniste die altijd met things to do listjes werkt.Ja op mij ook. Zo iemand die met oililysjaaltjes loopt en elke ochten verse broodjes bij de bakker haalt.
quote:shining schreef op 07 juli 2008 @ 15:11:

Twinkel en elev, jullie zijn zeker blond?

nee hoor, donker
quote:Soundpost schreef op 07 juli 2008 @ 15:13:

Sabine Koning is niet mooi genoeg voor de randjes discussie.Ook al niet? Wie zijn dan wel mooi in jouw ogen?
quote:Soundpost schreef op 07 juli 2008 @ 15:13:

Sabine Koning is niet mooi genoeg voor de randjes discussie.mooi zijn komt in de definitie van costello niet voor. (behalve dat iemand die mooi is wel randjes kan hebben. dwniet zeggen dat je mooi moet zijn om randjes te hebben)
quote:shining schreef op 07 juli 2008 @ 15:14:

Ja op mij ook. Zo iemand die met oililysjaaltjes loopt en elke ochten verse broodjes bij de bakker haalt.Ja, maar ze is wel een klein beetje viezig.
Volgens mij betekent dat dat Daphne erg scherp uit de hoek kan komen en zegt wat ze denkt....En natuurlijk hebben de meeste mannen liever een volgzame vrouw zonder deze 'randjes' ....:) Of ben ik nu een te bevooroordeelde feministe???
quote:Lizsa schreef op 07 juli 2008 @ 15:16:

Volgens mij betekent dat dat Daphne erg scherp uit de hoek kan komen en zegt wat ze denkt....En natuurlijk hebben de meeste mannen liever een volgzame vrouw zonder deze 'randjes' ....:) Of ben ik nu een te bevooroordeelde feministe??? Nee hoor ,maar volgens mij heb je geen enkele reactie tot nu toe gelezen
quote:Lizsa schreef op 07 juli 2008 @ 15:16:

Of ben ik nu een te bevooroordeelde feministe??? Nee, je bent een kilo mosterd...
Haha idd, ik kom er net achter dat de posts verder gingen dan de eerste pagina....had ik niet gezien, dacht dat er maar 1 pagina was......Even snel bijlezen dus
quote:Soundpost schreef op 07 juli 2008 @ 15:11:

Maar, en volgens mij komt dat niet in de definitie voor, er kunnen ook vrouwen met randjes zijn die geen vrouwen met randjes zijn.

Stel Carice heeft 's ochtends daadwerkelijk een randje, dat zal haar nog geen randjes vrouw maken. Bij haar vermoed je het niet, maar ook bij aanwezigheid van randjes zal zij geen randjesvrouw worden. Zij overstijgt het randjesprincipe.

Soundpost, Je schreef ook al iets over Sabine Koning die te lelijk was voor de discussie. Volgens mij hebben randjes met mooi of lelijk bar weinig te maken.

Als jij vermoed dat Carice van Houten 's ochtends daadwerkelijk een randje heeft kan ze vervolgens op d'r kop gaan staan, maar dan is het al te laat. Dan "heeft ze al een randje"
Mijn top 3 randjes

1 Manuela Kemp

2 Ellen ten Damme

3 Sophie Hilbrandt

( wel moeilijk, want er zijn er meer, maar deze springen er toch wel bovenuit)
Mijn definities van randjes : niet geheel frisse uitstraling

Hele erge randjes bij een man : Ron Brandsteder, Peter Jan Rens

Oudere vrouwen met randjes: Joan Collins, Cher, Tina Turner

Ook duidelijk: Charlie Sheen

Iets minder duidelijk: Katja Schuurman
Terzijde wens ik nog even op te merken dat we het inmiddels al zo lang over randjes hebben dat we op de 7e plaats komen als je het woord "randjes" googled!

Chapeau allen, op naar de 1 notering!
waha wat goed! Ik googelde vanochtend nog (voordat ik vraag plaatste) maar toen was nog nergens te lezen wat mannen onder 'randjes' verstaan.

zo is de wereld weer een stuk wijzer geworden vandaag!
Hmmm, ik moet zeggen dat ik toch een beetje teleurgesteld ben met de tot nu toe geformuleerde entry voor de volgende Van Dale.

Costello, jij houdt volgens mij iets teveel vast aan de herkomst van de uitdrukking, en ik denk dat je meer rekening moet houden met de veranderingen waaraan de uitdrukking door het gebruik in de (mannen-)volksmond onderhevig is. De definitie is volgens mij veel te concreet, en kapt de potentie van de uitdrukking -die toch erg tot mijn verbeelding sprak- vrij rigoreus af.

Ik ga even verder proberen mijn onvrede te duiden...
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
costello, bij mij kwam hij net op 1 en 2
oh, maar ik googelde ook op "vrouwen met randjes" vandaar!
quote:Costello schreef op 07 juli 2008 @ 15:19:

[...]

Soundpost, Je schreef ook al iets over Sabine Koning die te lelijk was voor de discussie. Volgens mij hebben randjes met mooi of lelijk bar weinig te maken.

Als jij vermoed dat Carice van Houten 's ochtends daadwerkelijk een randje heeft kan ze vervolgens op d'r kop gaan staan, maar dan is het al te laat. Dan "heeft ze al een randje"Nou, dan verschillen we toch van mening. Ik ging in op wat jij schreef over die teleurstelling, namelijk: In andere gevallen is het een onverwachte teleurstelling bij een verder leuke, knappe en fris ogende vrouw (-"Hè? Heeft zíj randjes?! Tjonge, wat jámmer!"), zoals bij voorbeeld het geval is bij Daphne Bunskoek en Sabine Koning.

Daarbij vind ik Daphne knapper dan Sabine en zie ik de genoemde teleurstelling niet.

En Shining: heel veel van de genoemde vrouwen vind ik wel mooi hoor, maar net de voorbeelden Sabine, Kim-Lian en Victoria Koblenko niet.

Dus Carice zou zomaar een randje kunnen hebben? Geloof ik toch echt niet, ook al is het er praktisch wel.
quote:Moiwichtjes schreef op 07 juli 2008 @ 15:27:

Hmmm, ik moet zeggen dat ik toch een beetje teleurgesteld ben met de tot nu toe geformuleerde entry voor de volgende Van Dale.

Costello, jij houdt volgens mij iets teveel vast aan de herkomst van de uitdrukking, en ik denk dat je meer rekening moet houden met de veranderingen waaraan de uitdrukking door het gebruik in de (mannen-)volksmond onderhevig is. De definitie is volgens mij veel te concreet, en kapt de potentie van de uitdrukking -die toch erg tot mijn verbeelding sprak- vrij rigoreus af.

Ik ga even verder proberen mijn onvrede te duiden...

Sta je er wel bij stil dat het mannenvocabulaire een levende taal is? Definities zijn tot op hoogte natuurlijk altijd rekbaar, en dat zal vanzelf wel gebeuren.

Overigens vind ik wel: "nieuwe kwesties, nieuwe uitdrukkingen". Hoewel ik het milieu een warm hart toedraag ben ik waar het de taal betreft geen voorstander van hergebruik.
quote:

"ja daar baal ik eigenlijk een beetje van. Moiwichtjes kun je 'mooi zijn'niet in jouw commentaar verwerken. Zodat ik kan denken , ách ik heb dan weleen randje, maar dat betekent iig dat ik mooi genoeg ben
hebben jullie ook een top 3?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven