'ze heeft randjes'

07-07-2008 11:50 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele rare vraag.

Een hele tijd geleden hadden een paar mannelijke collega's een gesprek over of Daphne Bunskoek nou wel of niet een leuke vrouw is. Ze waren het met elkaar eens dat ze haat maar zo-zo vonden, want : " ze heeft een beetje randjes ".

De heren weigerden vervolgens om aan mij uit te leggen wat ze daar onder verstonden.

Los van de kinderachtigheid van t geheel, en t feit dat ik Daphne Bunskoek juist wél leuke vrouw vind, wil ik nu zo onderhand wel eens weten wat het betekent als een vrouw 'randjes' heeft.

Heeft er iemand n idee / wild guess?

Het enige wat ik kan bedenken is ranjes onder haar nagels, maar daar heb ik daphne nog nooit op betrapt.

(NB, ik weet ook niet of it op beautypeiler thuis hoort, misschien ging t wel om karakter, geen idee)
quote:diex schreef op 07 juli 2008 @ 15:55:

Het hebben van randjes is van oorsprong een aanduiding voor een verzameling van onfrisse/onsmakelijke lichamelijke onhebbelijkheden veelal voorkomend bij mannen. Denk hierbij aan oogpoepjes, snottebellen, geurende oksels, tenenkaas, remsporen en natuurlijk mondrandjes.

Wanneer deze uitdrukking toegepast wordt op vrouwen, die men slechts oppervlakkig kent. D.w.z. niet voldoende om deze onhebbelijkheden daadwerkelijk te hebben geconstateerd, verschuift de betekenis van deze uitdrukking. Hierbij zijn twee richtingen te constateren waarin zij kan verschuiven.

Allereerst, de richting zoals hierboven omschreven door Costello. Hierin wordt vermoed dat een bepaalde vrouw deze onhebbelijkheden bezit. Verdere uitleg lijkt me hiervoor niet nodig. Deze uitdrukking is ook geheel toepasbaar op mannen.

Ten tweede, de richting waarin de nadruk wordt gelegd op het mannelijke karakter van deze onhebbelijkheden. Bij deze definitie worden zij niet vermoed, maar vervangen door mannelijke uiterlijke kenmerken met name in het gezicht. Men kent deze vrouwen immers slechts oppervlakkig (van gezicht). Denk hierbij aan een grote neus of een sterke kaaklijn. Voorwaarde is wel dat de persoon in kwestie niet wordt beschouwd als ronduit lelijk, want dan zal men moeten spreken van een grote rand. Deze uitdrukking is slechts toepasbaar op vrouwen.

Deze laatste definitie heeft zich naar mijn mening inmiddels al weer verder ontwikkeld en wordt niet alleen gebruikt als het gaat om mannelijke uiterlijkheden, maar omvat inmiddels ook uiterlijkheden, die als ronduit lelijk worden ervaren.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Vrouwen met randjes gebruiken ook maandverband i.p.v. tampons.
Bij sophie hilbrand vraag ik me af waarom ze nog nooit der haar gekamd heeft en waarom dat zelfs niet gebeurd als ze op tv komt. Je hebt toch wel iemand achter de schermen die ff een borstel door dat haar kan halen?
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 16:00:

Bij sophie hilbrand vraag ik me af waarom ze nog nooit der haar gekamd heeft en waarom dat zelfs niet gebeurd als ze op tv komt. Je hebt toch wel iemand achter de schermen die ff een borstel door dat haar kan halen?Dat 'hoort' zo. Is 'nonchalant' en 'weelderig'.......
quote:@ twinkel, op welk punt in de discussie had jij vastgesteld dat je randjes had? Voor of na 14:58? Ik denk nog niet dat je je hele zelfbeeld in twijfel hoeft te trekken hoor...

vóór

maar als ik heel eerlijk ben moet ik er bij blijven dat ik ze heb.

en dat er niks tegen te doen is.

al doe ik erg mijn best om mezelf goed te verzorgen, netjes aan te kleden, niet al te rommelig te zijn, ik blij mezelf regelmatig betrappen op bv vieze nagels of vlekje op mij broek, en ik eet inderdaad die boterham van dat vieze aanrecht.

It's in my genes, I guess.

maar maak je geen zorgen hoor, ik mag er verder best wel zijn vind ik, dus ach, die paar kleine randjes

Zie je het echt niet?

Bij sophie hilbrand vraag ik me af waarom ze nog nooit der haar gekamd heeft en waarom dat zelfs niet gebeurd als ze op tv komt. Je hebt toch wel iemand achter de schermen die ff een borstel door dat haar kan halen?Omdat ze zo 'lekker naturel' is, daarom draagt ze ook nooit make-up....
The time is now
ok ja, ik zie het haha!

je moet ook geen zwart dragen als je toch al randjes hebt.
1 Antonie Kamerling

2 Chris Zeegers

3 Giel Beelen.
Hmmm, ik heb geen randjes, maar wel bandjes...

Bij sophie hilbrand vraag ik me af waarom ze nog nooit der haar gekamd heeft en waarom dat zelfs niet gebeurd als ze op tv komt. Je hebt toch wel iemand achter de schermen die ff een borstel door dat haar kan halen?Ja joh, ze is gewoon een lekker springerig wijf dat niet zo moeilijk doet en waar je gewoon lol mee kunt hebben. Die kammen hun haar niet
ohhhh is dat het .

Wij zeggen thuis altijd, leuke meid, maar ik denk dat ze stiekum een beetje stinkt.

Een muf luchtje, een vies slaapje in het oog, een snotje uit de neus.

Nada van nie, die randjes ruik zie ik al van verre, rosanna lima ook.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Volgens mij hebben alle vrouwen die zichzelf een "tof wijf" vinden randjes.
quote:diex schreef op 07 juli 2008 @ 15:55:

Het hebben van randjes is van oorsprong een aanduiding voor een verzameling van onfrisse/onsmakelijke lichamelijke onhebbelijkheden veelal voorkomend bij mannen. Denk hierbij aan oogpoepjes, snottebellen, geurende oksels, tenenkaas, remsporen en natuurlijk mondrandjes.

Wanneer deze uitdrukking toegepast wordt op vrouwen, die men slechts oppervlakkig kent. D.w.z. niet voldoende om deze onhebbelijkheden daadwerkelijk te hebben geconstateerd, verschuift de betekenis van deze uitdrukking. Hierbij zijn twee richtingen te constateren waarin zij kan verschuiven.

Allereerst, de richting zoals hierboven omschreven door Costello. Hierin wordt vermoed dat een bepaalde vrouw deze onhebbelijkheden bezit. Verdere uitleg lijkt me hiervoor niet nodig. Deze uitdrukking is ook geheel toepasbaar op mannen.

Ten tweede, de richting waarin de nadruk wordt gelegd op het mannelijke karakter van deze onhebbelijkheden. Bij deze definitie worden zij niet vermoed, maar vervangen door mannelijke uiterlijke kenmerken met name in het gezicht. Men kent deze vrouwen immers slechts oppervlakkig (van gezicht). Denk hierbij aan een grote neus of een sterke kaaklijn. Voorwaarde is wel dat de persoon in kwestie niet wordt beschouwd als ronduit lelijk, want dan zal men moeten spreken van een grote rand. Deze uitdrukking is slechts toepasbaar op vrouwen.

Deze laatste definitie heeft zich naar mijn mening inmiddels al weer verder ontwikkeld en wordt niet alleen gebruikt als het gaat om mannelijke uiterlijkheden, maar omvat inmiddels ook uiterlijkheden, die als ronduit lelijk worden ervaren.Update: inmiddels heeft deze laatste definitie zich nog verder geabstraheerd en worden nu ook al als mannelijk geziene karaktertrekken gebruikt om hard te maken dat een vrouw randjes heeft. Denk hierbij aan 'sterk', 'hard', 'standvastig', 'dominant', 'eigenwijs' en 'doelgericht'.
Maar goed, wie van de forumsters zullen er randjes hebben?
quote:shining schreef op 07 juli 2008 @ 16:03:

1 Antonie Kamerling

2 Chris Zeegers

3 Giel Beelen.

Wat mij betreft deze ook..

quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 16:10:

Maar goed, wie van de forumsters zullen er randjes hebben?

Ooooh yoyo ik durfde er niet over te beginne, maar er brandt een naam op mijn lippen.....maar ik durf niet.

Zwak hè.
quote:Miss Moneypenny schreef op 07 juli 2008 @ 16:06:

Volgens mij hebben alle vrouwen die zichzelf een "tof wijf" vinden randjes.

Dan zijn er aardig wat forumsters die we door het beeldscherm heen moeten kunnen ruiken

* zie mezelf aan het beeldscherm snuffen... oh, wacht ... is online :-)
mmm shi, even mailen aan wie jij denkt, en aan wie ik denk ?

Oh bah, die laatste jongen op die foto ruikt onder zijn oksels vast naar peen en ui.
En dan heeft hij hier tenminste nog zijn haar gekamt...
quote:borodini schreef op 07 juli 2008 @ 16:11:

mmm shi, even mailen aan wie jij denkt, en aan wie ik denk ?

Maar ik heb jouw mailadres niet. Zal ik het aan myleen mailen, dat die het aan jou doormailt en andersom?
quote:borodini schreef op 07 juli 2008 @ 16:11:

Dan zijn er aardig wat forumsters die we door het beeldscherm heen moeten kunnen ruiken

* zie mezelf aan het beeldscherm snuffen... oh, wacht ... is online :-)Nou, laat ik het zo zeggen: je mag het wel van jezelf vinden, maar over het algemeen geldt voor vrouwen die het ook in dit soort termen over zichzelf zeggen...
of je moet een hotmailadres hebben, dan mail ik je.
quote:shining schreef op 07 juli 2008 @ 16:17:

[...]

Maar ik heb jouw mailadres niet. Zal ik het aan myleen mailen, dat die het aan jou doormailt en andersom?Niks d'r van, zet maar gewoon hier neer! Hint?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven