Malm dekenlade

30-05-2014 20:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de Malm dekenlades? Deze horen onder het Malm bed en valt als het waren over de bedranden heen. Ik vraag me alleen af of het ook onder een ander bed geplaatst zou kunnen worden, die ook hoog genoeg is uiteraard, maar meer ivm die hogere randen (zie foto's). Iemand?

de lades
Ik heb ze niet, maar is het niet gewoon een kwestie van opmeten?
Ja dat heb ik gedaan, alleen ik ben bang dat ik een soort van denkfout maak.
Het lijkt mij alleen mooi als de rand aansluit op de rand van het bed, maar als je dat niet uitmaakt zou hij onder ieder bed passen. Mits hoog genoeg uiteraard.
quote:Philein schreef op 30 mei 2014 @ 20:43:

Ja dat heb ik gedaan, alleen ik ben bang dat ik een soort van denkfout maak. Een denkfout met de hoogte van je bedframe opmeten? Hoe doe je dat?
Meer een denkfout door die hoge rand. Ik heb een bed zonder dik frame/rand, matras ligt gewoon op het spiraal. Het zou dan naar mijn idee iets voor het matras komen, die rand van de lade, wat op zich geen probleem lijkt. Maar goed, daar twijfel ik dus over. Bed is 27cm hoog en die rand van de lade 29cm.
quote:Philein schreef op 30 mei 2014 @ 20:55:

Meer een denkfout door die hoge rand. Ik heb een bed zonder dik frame/rand, matras ligt gewoon op het spiraal. Het zou dan naar mijn idee iets voor het matras komen, die rand van de lade, wat op zich geen probleem lijkt. Maar goed, daar twijfel ik dus over. Bed is 27cm hoog en die rand van de lade 29cm.Dan komt de laatste 2 cm tegen het frame van het bed. heb je die ruimte over zonder dat de rand in de weg zit met in en uit bed stappen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga er van uit dat die 29 cm het hoogste deel is. Hou er ook rekening mee dat je 2 meter of meer ruimte hebt tissen de poten van het bed.
Lijkt mij dat ik er geen last van heb inderdaad met in-en uitstappen, misschien even opletten, maar zo dik is die rand van de lade nu ook weer niet.

Misschien is het antwoord op mijn vraag simpel en kan die lade onder elk bed wat hoog genoeg is, maar het brengt me toch in verwarring omdat op de website van Ikea word genoemd dat het echt bij het Malm bed hoort.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, Tickel, maar ik heb zo gemeten dat ik er vier lades onder zou kunnen plaatsen. De lades zijn een meter breed en ongeveer 70 centimeter diep. In het midden van het bed zijn ook nog poten, dus die moet ik dan vrij houden.
mij lijken de Malm dekenlades niks omdat ze niet afgedekt zijn. ik zou nog liever zelf iets timmeren.
quote:Guinnevere schreef op 30 mei 2014 @ 22:42:

mij lijken de Malm dekenlades niks omdat ze niet afgedekt zijn. ik zou nog liever zelf iets timmeren.Ze zijn toch afgedekt door het bed?
niet als je een bed hebt op vier pootjes, waardoor er nog van alle kanten lucht en stof bij kan komen.
Wij hadden ze onder een ander bed. Geloof de 'Hopen' van Ikea? Bed wel even opgehoogd met viltjes, want paste nét niet.

Nu onder de Brimnes. Past prima.

De bedden van Ikea vind ik overigens echt bagger. Echt waaibomenhout.

Als ik m'n linker kleine teen op til, kraakt het al als een dolle. Maar voor nu ff een goedkope noodoplossing.
Ja dat er niets op ligt om het af te sluiten is een nadeel, maar dat is snel en simpel opgelost lijkt me.

De bedden zelf zijn inderdaad bagger. Ik heb gelukkig een iets luxer bed.
quote:Philein schreef op 30 mei 2014 @ 21:33:

Ik weet niet precies wat je bedoelt, Tickel, maar ik heb zo gemeten dat ik er vier lades onder zou kunnen plaatsen. De lades zijn een meter breed en ongeveer 70 centimeter diep. In het midden van het bed zijn ook nog poten, dus die moet ik dan vrij houden.Tussen de poten moet je wel steeds die meter vrij hebben. Anders passen ze er wel onder, maar niet tussen.
Bedlades zijn sowieso stofnesten, maakt niet uit onder wat voor een bed.
Klopt, die ruimte is er gelukkig, Tickel!

En tja, stof, dat geloof ik graag. Maar wel een handige opbergplek. Ik ga er ook geen kleding of dekens e.d. in doen, maar fotoboeken en dat soort spul.
Bij Karwei is een bedlade in de aanbieding.
Mooie ook inderdaad. Alleen zie er geen afmetingen bij staan.

Qua hoogte bedoel ik.
Even langs gaan bij een Karwei?

Ikea Vardö
Je kunt ook kijken voor een hele grote lade van 90x200

quote:Philein schreef op 31 mei 2014 @ 13:59:

Klopt, die ruimte is er gelukkig, Tickel!

En tja, stof, dat geloof ik graag. Maar wel een handige opbergplek. Ik ga er ook geen kleding of dekens e.d. in doen, maar fotoboeken en dat soort spul.Ik gebruik hier van die bakken op wieltjes speciaal voor onder het bed, met deksel, vindt ik veel fijner, want stofvrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven