Blaasontsteking?
zaterdag 31 mei 2014 om 23:15
Lieve dames,
Vandaag ben ik uitgerekend.
Ik was afgelopen woensdag nog bij de Vk, en ben op verzoek even naar de HA gegaan, om te testen op blaasontsteking.
Ik had namelijk wat klachten.
Wordt ik eind van de dag gebeld dat ze een bacterie hebben gevonden, maar dat deze bacterie dubieus te noemen is.
En ze dus niet zeker weten of ik een ontsteking heb ja of nee.
Dokter stelde voor dat ik maandag terug zou komen, om papieren op te halen om mijn urine op kweek te laten zetten.
Donderdag waren ze namelijk dicht ivm hemelvaart, en vrijdag ook gelijk.
Toen ik had opgehangen dacht ik in ene hmm ik vind dit raar, en heb ik weer teruggebeld dat ik zaterdag was uitgerekend en dat ik het prettig vond om het voor die tijd op te lossen.
Toen stelde dokter voor om snel een recept naar de apotheek voor antibiotica te sturen, en dan gelijk woensdag mee te beginnen.
Ik vond dat oke, maar heb toen nog even de VK gebeld, en die gaf weer aan dat het belachelijk is om met antibiotica te starten, terwijl de blaasontsteking niet zeker is.
Ik ben dus niet begonnen.
Ik lees net allemaal nare verhalen over een zgn bacterie streptokokken, en dat deze gevaarlijk is bij de bevalling.
Ik ben bang geworden nu.
Ik zit nu in dubio....zal ik de opgehaalde antibiotica dan nu toch nemen?
Of zal ik dan tot maandag wachten, en mijn urine op kweek laten zetten?
Met de kans dat de bevalling dus voor maandag al begonnen is...
Wat zouden jullie doen?
Vandaag ben ik uitgerekend.
Ik was afgelopen woensdag nog bij de Vk, en ben op verzoek even naar de HA gegaan, om te testen op blaasontsteking.
Ik had namelijk wat klachten.
Wordt ik eind van de dag gebeld dat ze een bacterie hebben gevonden, maar dat deze bacterie dubieus te noemen is.
En ze dus niet zeker weten of ik een ontsteking heb ja of nee.
Dokter stelde voor dat ik maandag terug zou komen, om papieren op te halen om mijn urine op kweek te laten zetten.
Donderdag waren ze namelijk dicht ivm hemelvaart, en vrijdag ook gelijk.
Toen ik had opgehangen dacht ik in ene hmm ik vind dit raar, en heb ik weer teruggebeld dat ik zaterdag was uitgerekend en dat ik het prettig vond om het voor die tijd op te lossen.
Toen stelde dokter voor om snel een recept naar de apotheek voor antibiotica te sturen, en dan gelijk woensdag mee te beginnen.
Ik vond dat oke, maar heb toen nog even de VK gebeld, en die gaf weer aan dat het belachelijk is om met antibiotica te starten, terwijl de blaasontsteking niet zeker is.
Ik ben dus niet begonnen.
Ik lees net allemaal nare verhalen over een zgn bacterie streptokokken, en dat deze gevaarlijk is bij de bevalling.
Ik ben bang geworden nu.
Ik zit nu in dubio....zal ik de opgehaalde antibiotica dan nu toch nemen?
Of zal ik dan tot maandag wachten, en mijn urine op kweek laten zetten?
Met de kans dat de bevalling dus voor maandag al begonnen is...
Wat zouden jullie doen?
zaterdag 31 mei 2014 om 23:18

zaterdag 31 mei 2014 om 23:32
Antibiotica slikken helpt niet tegen streptokokken. Mocht je ze hebben moet je 3 uur voor de bevalling de eerste zak AB na 3 uur nog 1 en dan heeft de baby genoeg anti stoffen. Kans op besmetting is klein.
Streptotokken worden niet gevonden bij het staafje om een blaasontsteking te vinden. Alleen als urine op kweek word gezet.
Ik had zelf streptokokken en een gezond kindje. Ik had overigens geen last van een blaasontsteking.
Meld het gewoon voor de zekerheid bij je bevalling dan word je medisch. Maar bij sommige vrouwen weten ze het niet eens en baren ook gezonde kinderen. Maak je niet te druk vraag nog even om een kweek.
Streptotokken worden niet gevonden bij het staafje om een blaasontsteking te vinden. Alleen als urine op kweek word gezet.
Ik had zelf streptokokken en een gezond kindje. Ik had overigens geen last van een blaasontsteking.
Meld het gewoon voor de zekerheid bij je bevalling dan word je medisch. Maar bij sommige vrouwen weten ze het niet eens en baren ook gezonde kinderen. Maak je niet te druk vraag nog even om een kweek.
zaterdag 31 mei 2014 om 23:33
De Vk hb ik woensdag gesproken, en die gaf aan het eerst op kweek te laten zetten, maar die gaf ook aan dat een blaasontsteking niet gevaarlijk is.
Terwijl ze me niets over die streptokokken verteld heeft....
25 euro is het mij wel waard...maar ik vraag mij af naar wie ik nu het beste kan luisteren...Ha of Vk.
Terwijl ze me niets over die streptokokken verteld heeft....
25 euro is het mij wel waard...maar ik vraag mij af naar wie ik nu het beste kan luisteren...Ha of Vk.
zaterdag 31 mei 2014 om 23:34
De verloskundige heeft naar jou geluisterd en gezegd dat er meer nadelen zijn dan voordelen en je het niet moet gebruiken. Dat doet ze bewust. Als de bevalling begint kun je het nog eens noemen. Zo nodig kun je alsnog antibiotica gebruiken.
Laatste loodjes, ben je al benieuwd naar degene die in jouw buik woont? Als het kan, doe dan nog iets leuks samen, een terras, diner, lunch. Bij mij duurde het een paar weken voor dat weer paste. Geen punt, maar pluk de dag/kans.
Of heerlijk uitgebreid in bad, samen fietsen, dat soort dingen.
En veel drinken, bij ontsteking twee liter minimaal. Met ingedaald kind is de blaas klein dus kans dat je blijft lopen.
Succes!
Laatste loodjes, ben je al benieuwd naar degene die in jouw buik woont? Als het kan, doe dan nog iets leuks samen, een terras, diner, lunch. Bij mij duurde het een paar weken voor dat weer paste. Geen punt, maar pluk de dag/kans.
Of heerlijk uitgebreid in bad, samen fietsen, dat soort dingen.
En veel drinken, bij ontsteking twee liter minimaal. Met ingedaald kind is de blaas klein dus kans dat je blijft lopen.
Succes!
zaterdag 31 mei 2014 om 23:39
Dank iedereen!
Zijn er hier meer meiden die tijdens de zwangerschap zeker 7 keer per uur naar de wc moesten, en dat er dan steeds maar een heel klein beetje uit kwam?
En steeds aandrang tot plassen?
Want ik vind het ook moeilijk beoordelen of dit bij de zwangerschap hoort, of dat dit door de ontsteking komt.
Zijn er hier meer meiden die tijdens de zwangerschap zeker 7 keer per uur naar de wc moesten, en dat er dan steeds maar een heel klein beetje uit kwam?
En steeds aandrang tot plassen?
Want ik vind het ook moeilijk beoordelen of dit bij de zwangerschap hoort, of dat dit door de ontsteking komt.
zondag 1 juni 2014 om 08:29
Kan volgens mij wel, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Als je streptotokken hebt gaan ze nooit meer weg dus kan bijvoorbeeld ook al van 8 jaar geleden zijn. En je loopt dan geen 8 jaar met een ontsteking. En soms krijg je niet eens een ontsteking maar ben je wel drager.
Ik heb nooit een blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap.
En maak je er niet te druk over want bij veel vrouwen weten ze niet dat ze dat hebben. Ik snap je zorgen en ik moest medisch bevallen voor de voorzorg. Maar de gynaecoloog zij ook steeds dat het niets spannends was.
Op de laatste dagen moest ik inderdaad heel veel naar de wc je blaas is nu heel klein omdat de baby ingedaald is.
Ik heb nooit een blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap.
En maak je er niet te druk over want bij veel vrouwen weten ze niet dat ze dat hebben. Ik snap je zorgen en ik moest medisch bevallen voor de voorzorg. Maar de gynaecoloog zij ook steeds dat het niets spannends was.
Op de laatste dagen moest ik inderdaad heel veel naar de wc je blaas is nu heel klein omdat de baby ingedaald is.
maandag 2 juni 2014 om 15:21
quote:rover37 schreef op 31 mei 2014 @ 23:36:
@derpina dank voor de uitleg.
Maar hebben die streprokokken dan eigenlijk niets met blaasontsteking te maken?
En een gewone blaasontsteking, klopt het dat dat geen problemen geeft?
Tenzij het een nierbekkenontsteking wordt natuurlijk.Hier goede info over streptokokkeninfecties bij zwangeren:
http://www.henw.org/archi ... roep-b-bij-zwangeren.html
Een 'gewone' blaasontsteking als in de zin van een typische verwekker zoals gramnegatieve staven (e-coli, Proteus Mirabilis, Klebsiella) en geen koorts, is inderdaad vrij onschuldig zonder behandeling. De kans op een nierbekkenontsteking is niet groot.
Antibiotische behandeling is vooral bedoeld als symptoombestrijding en om het al kleine risico op complicaties te voorkomen.
Hebben ze daadwerkelijk een streptokok gekweekt uit jouw urine?
Zo ja, dan moet dit overlegd worden met je behandelend arts.
@derpina dank voor de uitleg.
Maar hebben die streprokokken dan eigenlijk niets met blaasontsteking te maken?
En een gewone blaasontsteking, klopt het dat dat geen problemen geeft?
Tenzij het een nierbekkenontsteking wordt natuurlijk.Hier goede info over streptokokkeninfecties bij zwangeren:
http://www.henw.org/archi ... roep-b-bij-zwangeren.html
Een 'gewone' blaasontsteking als in de zin van een typische verwekker zoals gramnegatieve staven (e-coli, Proteus Mirabilis, Klebsiella) en geen koorts, is inderdaad vrij onschuldig zonder behandeling. De kans op een nierbekkenontsteking is niet groot.
Antibiotische behandeling is vooral bedoeld als symptoombestrijding en om het al kleine risico op complicaties te voorkomen.
Hebben ze daadwerkelijk een streptokok gekweekt uit jouw urine?
Zo ja, dan moet dit overlegd worden met je behandelend arts.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion