Kat gewond

31-05-2014 22:53 174 berichten
Vanavond kwamen we thuis en kat zat voor de deur te miauwen. Nu vond ik het wel gek dat ze dan niet naar de auto was gerend zoals ze al vaker doet, maar goed kan gebeuren.

Dat kat miauwt is ook niet vreemd, ze voert hele gesprekken met me

Toen we binnen waren zag ik dat ze haar achterpoot niet gebruikt. Heb haar direct opgetild en voelde een hele snelle hartslag. Haar pootje mag ik aanraken, maar geen druk uitoefenen. Ze begint dan als een gek te grommen en te blazen. Vriend mag haar nu helemaal niet aanraken.

Ze ligt nu te slapen, pootje uitgestrekt en helemaal vrij. Meestal liggen haar pootjes onder haar.

Vind het zo zielig... En ik weet dat ik het even moet aankijken en als ze van de week nog steeds hupt ik dan even naar de dierenarts moet, maar dit is de eerste keer dat ze wat heeft sinds ze buiten komt (1 jaar nu ongeveer)...

Wat ik hiermee wil...? Gewoon even van me afschrijven en een schop onder m'n hol krijgen dat ik niet zo bezorgd moet zijn en me niet zo moet aanstellen
Alle reacties Link kopieren
TO, ik snap je wel hoor...maar je moet ook begrijpen dat jouw kat duidelijk pijn heeft/ had.

Als ie vandaag nog pijn heeft ga je aub naar de dierenarts of op zijn minst bellen?!

Beterschap voor je kat en sterkte!!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:chocolol schreef op zondag 01 juni 2014 03:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fruity-Pebbles in "Kat gewond"" class="messagelink">Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:46</a>:</b>

[...]

Even was ook niet bedoeld als een week. Zie in OP dat ik 'van de week' heb staan. Blijkbaar gebruikt niet iedereen 'van de week' als eerstvolgende dag/werkdag. Iets wat hier standaard uitdrukking is.

Kat eet en drinkt normaal en zondert zich niet af.

Dat ik word afgedaan als iemand die niet goed voor d'r kat zorgt doet me niets om eerlijk te zijn. Ik weet wel beter</div></blockquote>

Hmm ok, hier betekent van de week 'ik kijk donderdag ofzo wel ff of ik tijd heb'. Hehe, dus ja.

Maar TO ik zou ook even afwachten, zoals ik al zei. Iemand noemde ook temperaturen, zou je ook even kunnen checken. En hoe is de hartslag nu?

Het verhaal dat kat van TO nu al ligt dood te gaan aan een hartprobleem vind ik echt overdreven. En om tien uur 's avonds zou ik zelf ook niet de DA bellen voor een manke poot. Wel zou ik alles goed in de gaten houden en eventueel morgen al bellen voor advies. Superblij om te horen dat een aantal van jullie echt heel betrokken zijn en meteen bij de DA voor de deur zouden staan, toch vind ik een nachtje aankijken bij een manke poot niet de megazonde die het nu genoemd wordt.

Weekenddierenarts zojuist gesproken. Ze loopt er nog niet op en hupt een beetje.

Omdat haar gedrag verder overeenkomt met normaal moet ik morgen naar m'n eigen dierenarts. Dierenarts vermoed verkeerd gesprongen/geland en een kneuzing

Zojuist in zo'n bij daglicht nogmaals pootje bekeken, maar er is niks te zien.
Mijn, helaas overleden, poes had vorig jaar hetzelfde; ze liep mank en ik mocht wel aan haar pootje komen. Als ik er druk op zette ging ze blazen. Ze gebruikte het pootje niet en ze bleef dus liggen (slapen) met het pootje gestrekt. Ik heb haar dezelfde dag nog naar de DA gebracht; het bleek een gecompliceerde botbreuk waardoor uiteindelijk het pootje geamputeerd moest worden. Dit had ik ook niet aan zien komen omdat ze er zo 'relaxt' bij lag. Achteraf bleek dat ze extreem veel pijn gehad moet hebben en ik ben blij dat ik haar meteen naar de DA heb kunnen brengen voor pijnstilling en het intapen van het pootje tot aan de operatie.

Ga alsjeblieft naar de DA met de kat.
To, ik had het ook een nachtje aangekeken. Gebruikt ze haar pootje nu meer? Moet je vandaag naar de dierenarts?

Meds, is er niet ergens een topic over recreatief drugsgebruik? Heb je weer lekker effe wat nieuws om je tanden in te zetten meid.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2014 15:30
Reden: ongepast en op de man spelen
% gewijzigd
Je bent inmiddels bij DA geweest, goed zo.

Je opende je post met de titel: kat gewond. Dan voel je toch aan dat er iets niet klopt?

Ik zou dan niet een toppic openen. Die tijd zou ik besteed hebben aan een telefoontje naar de arts.
Daar gaan we weer.

Meds heeft een uitgesproken mening. Een mening die niet iedereen met haar delen wil. Maakt haar dat een slecht mens? Nee!

Er moet voor sommigen een regel toegevoegd worden aan het Viva-regelement: dames met een teer zieltje wegblijven. En dames met een uitgesproken mening eerst een hapje groene zeep nemen.
quote:troelalaaaatje schreef op zondag 01 juni 2014 09:05 Je bent inmiddels bij DA geweest, goed zo.

Je opende je post met de titel: kat gewond. Dan voel je toch aan dat er iets niet klopt?

Ik zou dan niet een toppic openen. Die tijd zou ik besteed hebben aan een telefoontje naar de arts. Ik ben niet geweest, ik heb gebeld. Dierenarts vermoedt dat ze verkeerde sprong heeft gemaakt/verkeerd is geland en ik moet morgen met haar naar eigen dierenarts
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2014 15:30
Reden: 'quote' verwijderd en offtopic
% gewijzigd
quote:troelalaaaatje schreef op 01 juni 2014 @ 09:08:

Daar gaan we weer.

Meds heeft een uitgesproken mening. Een mening die niet iedereen met haar delen wil. Maakt haar dat een slecht mens? Nee!

Er moet voor sommigen een regel toegevoegd worden aan het Viva-regelement: dames met een teer zieltje wegblijven. En dames met een uitgesproken mening eerst een hapje groene zeep nemen.Meds' uitgesproken mening is niet echt het probleem hoor. Het is meer dat ze hem zo'n 77654x per topic met een shovel achter je kiezen probeert te douwen.
Goed dat je gebeld hebt, vertroetel haar maar lekker vandaag, het komt vast goed.
[...]

Meds [...] komt op voor een hulpeloos dier dat zelf geen stem heeft. Het is al erg genoeg dat dat überhaupt nodig is!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2014 15:31
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2014 12:30
Reden: Verwijderd ivm op de man spelen
% gewijzigd
quote:hkgirl schreef op 01 juni 2014 @ 06:01:

Arm beestje....hij kan zelf niet naar paracetamol grijpen wanneer hij vergaat van de pijn. Onbegrijpelijk. Ben je nou gewoon laks, gierig of ongevoelig TS?

Ik voel toch de behoefte om even te melden dat paracetamol giftig en dodelijk is voor een kat. Je weet nooit wie het in z'n hoofd haalt het een kat toch te geven door een dergelijke (goedbedoelde) opmerking.

Wat betreft Meds, ze heeft gelijk en geeft haar mening. Lijkt me juist het hele idee achter een forum.

Goed dat je gebeld hebt TO, alleen geloof ik het niet zo. Geen enkele dierenarts die ik ken (en dat zijn er een heleboel) zou een mogelijke diagnose stellen zonder de patiënt te hebben gezien.
Wat een heerlijk overdreven drama weer op de zondagmorgen! Alleen al hierom lees ik braaf iedere ochtend het Viva forum.

TO, ik heb jouw verhaal zojuist aan meerdere mensen voorgelegd en zij hadden allemaal het even aangekeken. Zeker omdat katten nog wel eens als een malle van dingen afspringen enz. Dus je reactie is niet zo gek hoor!

Goed dat je de DA gebeld hebt en dat deze je gevoel heeft bevestigd nadat je hier zo afgebrand bent.

Misschien een idee om lid te worden van het kattenforum of een groep op Facebook dat Katten heet. Daar behandelen ze je met respect, ook al zullen ze je heel eerlijk zeggen dat je echt naar de DA moet. Maar gewoon, op andere wijze dan hier.

Sterkte met 't beestje. Knuffeltje van de kater hier!
Tja, ik eet de laatste tijd heeeeeeel veel groene zeep. Heb mijn mening op dit forum heel vaak verkondigd. Tot het ongenoegen van menigeen.

En toch ben ik er van overtuigd dat een eigen mening, hoe stellig soms dan ook, van belang is en waarde heeft. Meezwemmen met de stroom zet geen zoden aan de dijk. Daarvan zijn er genoeg.

Ik ga er van uit dat TO dit toppic niet opende om reacties uit te laten blijven.
quote:lovemadness schreef op 01 juni 2014 @ 09:32:

Misschien een idee om lid te worden van het kattenforum of een groep op Facebook dat Katten heet. Daar behandelen ze je met respect, ook al zullen ze je heel eerlijk zeggen dat je echt naar de DA moet. Maar gewoon, op andere wijze dan hier. Het respect dat je krijgt heeft heel veel te maken met het respect dat iemand zelf toont. Met een OP als deze had to ook op andere fora felle kritiek gekregen.
quote:alinea schreef op zondag 01 juni 2014 09:26 -Misschien moet je eens je andere bril opzetten. Ze treitert helemaal niet en blijft keurig in haar posts. Dat jij je daar aan ergert, moet je niet bij haar zoeken maar bij jezelf.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2014 12:31
Reden: Verwijderd ivm op de man spelen
% gewijzigd
quote:zandzak schreef op 01 juni 2014 @ 08:23:

Mijn, helaas overleden, poes had vorig jaar hetzelfde; ze liep mank en ik mocht wel aan haar pootje komen. Als ik er druk op zette ging ze blazen. Ze gebruikte het pootje niet en ze bleef dus liggen (slapen) met het pootje gestrekt. Ik heb haar dezelfde dag nog naar de DA gebracht; het bleek een gecompliceerde botbreuk waardoor uiteindelijk het pootje geamputeerd moest worden. Dit had ik ook niet aan zien komen omdat ze er zo 'relaxt' bij lag. Achteraf bleek dat ze extreem veel pijn gehad moet hebben en ik ben blij dat ik haar meteen naar de DA heb kunnen brengen voor pijnstilling en het intapen van het pootje tot aan de operatie.

Ga alsjeblieft naar de DA met de kat.Dit dus. Als je een dier in huis haalt moet je ook verantwoordelijkheid nemen.
aankijken hoe of het gaat is ook verantwoordelijkheid nemen. Je rent voor jezelf toch ook niet gelijk naar de huisarts?

Ze komen wel vaker idioot binnen. Als ik voor elk wissewasje de dierenarts moet gaan bellen...

Laatst had ik ze 3 dagen aan de diarree, was ik toen ook in en in slecht dat ik de dierenarts niet gebeld heb?

Enig gezond verstand gebruik kan en mag best. Voor een misstap/landing/sprong ga ik niet gelijk bellen en de weekeind/nacht dienst van de dierenarts gebruiken.
Aankijken als een dier duidelijk pijn heeft heeft niks met verantwoordelijkheid nemen te maken. Als ik na een val mijn been niet meer kan gebruiken, reken dan maar dat ik naar de HAP ga en reken maar dat je wordt doorverwezen voor een röntgen.
Sorry, verkeerd gelezen
Verbaast me trouwens wel dat een arts over de telefoon zo'n diagnose geeft, lijkt me heel lastig.
quote:masque schreef op 31 mei 2014 @ 23:33:

MSW, yep echt waar..

Pffff wat heftig zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@TO ik hoop dat je vandaag met kat naar de DA gaat.

Sterkte ermee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven