Kat gewond

31-05-2014 22:53 174 berichten
Vanavond kwamen we thuis en kat zat voor de deur te miauwen. Nu vond ik het wel gek dat ze dan niet naar de auto was gerend zoals ze al vaker doet, maar goed kan gebeuren.

Dat kat miauwt is ook niet vreemd, ze voert hele gesprekken met me

Toen we binnen waren zag ik dat ze haar achterpoot niet gebruikt. Heb haar direct opgetild en voelde een hele snelle hartslag. Haar pootje mag ik aanraken, maar geen druk uitoefenen. Ze begint dan als een gek te grommen en te blazen. Vriend mag haar nu helemaal niet aanraken.

Ze ligt nu te slapen, pootje uitgestrekt en helemaal vrij. Meestal liggen haar pootjes onder haar.

Vind het zo zielig... En ik weet dat ik het even moet aankijken en als ze van de week nog steeds hupt ik dan even naar de dierenarts moet, maar dit is de eerste keer dat ze wat heeft sinds ze buiten komt (1 jaar nu ongeveer)...

Wat ik hiermee wil...? Gewoon even van me afschrijven en een schop onder m'n hol krijgen dat ik niet zo bezorgd moet zijn en me niet zo moet aanstellen
Maandag meteen even de dierenarts bellen en haar morgen binnen houden en vertroetelen. En als het toch te erg wordt, dan maar op zondag bellen!
Hallo? je gaat toch geen topic openen? Ga met het dier naar de dierenarts. Nu. Wellicht heeft hij een verkeersongeluk gehad en zijn er inwendige bloedingen, of de poot is verbrijzeld. Dat beest heeft bovendien pijn, dus wat denk je nou?

Belachelijk dit
Als je wacht tot morgen of maandag is het misschien te laat. Bovendien ben je het je dier verplicht minstens pijnstilling te geven. Dus bel een DA
Ik zou er maandag denk ik ook even naar laten kijken. Je kunt ook even kijken naar de nageltjes van je kat. Vaak zijn deze beschadigd als ze zijn aangereden.

dit is echt niet leuk...en ik spreek helaas uit ervaring. Onze borre is 2x aangereden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je alle reden hebt om bezorgd te zijn. Je zou inderdaad een schop onder je kont moeten hebben, om een dierenarts te raadplegen bijvoorbeeld.
Ik ben misschien een trut, maar ik bel altijd de dierenarts als ik het idee heb dat er iets niet pluis is. Heb al eens een kat gehad met wat gebroken botjes in de achterpoot omdat ze klem was komen te zitten tussen schuttingplanken.

Heb ook wel eens bij de DA gezeten met een kat met een verrekte spier in de achterpoot. Kost wat, maar ik slaap wel lekkerder.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2014 @ 22:57:

Hallo? je gaat toch geen topic openen? Ga met het dier naar de dierenarts. Nu. Wellicht heeft hij een verkeersongeluk gehad en zijn er inwendige bloedingen, of de poot is verbrijzeld. Dat beest heeft bovendien pijn, dus wat denk je nou?

Belachelijk diten dit eigenlijk ook wel een beetje... niet wachten.
Je kunt de dierenartsenpost toch bellen om te overleggen wat je moet doen in plaats van een topic te openen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
kosten mag geen argument zijn. Als je een kat in huis haalt dat is dat het risico dat erbij hoort. En elke dierenartspraktijk heeft nachtdienst. Dus bel.
quote:Doreia schreef op zaterdag 31 mei 2014 22:55 Maandag meteen even de dierenarts bellen en haar morgen binnen houden en vertroetelen. En als het toch te erg wordt, dan maar op zondag bellen!

Dit was ik inderdaad van plan.

Een verkeersongeluk lijkt me niet, dan had ze meer dan alleen pijn in pootje gehad. Ze heeft 1 keer eerder gehupt, toen had ik op d'r pootje gestaan

Ze is verder niet anders dan normaal. Lekker aanhankelijk en continue dicht bij mij. Als ze zich van mij afzondert ga ik mij nog veel meer zorgen maken. Ze is nu druk met mijn gezicht wassen.

Het is meer dat ze iets heeft wat niet hier in huis gebeurd is...
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:02:

[...]

Een verkeersongeluk lijkt me niet, dan had ze meer dan alleen pijn in pootje gehad. Ze heeft 1 keer eerder gehupt, toen had ik op d'r pootje gestaan

Ze is verder niet anders dan normaal. Lekker aanhankelijk en continue dicht bij mij. Als ze zich van mij afzondert ga ik mij nog veel meer zorgen maken. Ze is nu druk met mijn gezicht wassen.

Het is meer dat ze iets heeft wat niet hier in huis gebeurd is...

Onzin, een kat kan niet praten dus je weet niet waar hij pijn heeft.

Feit is dat hij zijn poot niet kan gebruiken

en feit is dat hij pijn heeft.

Dat is een noodgeval. Schandalig dat je denkt dat dit kan wachten.
Kosten zijn absoluut geen argument, ze heeft een eigen 'spaarpotje' voor onvoorziene uitgaven zoals dierenarts bezoek.

Nagels zijn niet beschadigd, toen ik dat bekeek begon ze te grommen en te blazen. Pijn zit wel in pootje/been
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fruity-Pebbles in "Kat gewond"" class="messagelink">Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:02</a>:</b>

[...]

Het is meer dat ze iets heeft wat niet hier in huis gebeurd is...</div></blockquote>

Onzin, een kat kan niet praten dus je weet niet waar hij pijn heeft.

Feit is dat hij zijn poot niet kan gebruiken

en feit is dat hij pijn heeft.

Dat is een noodgeval. Schandalig dat je denkt dat dit kan wachten. Ik denk dat ik het gedrag van mijn kat beter kan beoordelen dan iemand achter een pc/laptop/tablet/telefoon die haar nog nooit gezien heeft
Open dan geen topic als je niets met de adviezen doet.
Ik had ondertussen al 10x met mijn kat bij de dierenarts gezeten ipv hier wat lullige smileys te posten. Echt ongelooflijk dat er heden ten dagen nog mensen zijn die zo boers met hun huisdieren omgaan.
Een poot waar je niet aan mag zitten betekent pijn. Naar laten kijken dus als dit morgen nog zo is.
Ik ben opgevoed met 'even aankijken en daarna naar huisarts'

Denk dat ik dit doortrek naar alles om me heen
quote:gismo72 schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:08 Een poot waar je niet aan mag zitten betekent pijn. Naar laten kijken dus als dit morgen nog zo is.

Ik mag eraan zitten, dat is geen probleem. Op het moment dat ik druk uitoefen om haar nagels te bekijken begint ze te grommen/blazen.

Wat ze overigens ook doet als ik ze wil knippen
Je kat kan niet praten dus jij moet voor hem denken.

pijn is niet goed. Vertaal het naar jezelf. Als jij zoveel pijn hebt dat je vriend niet aan je mag komen is het tijd voor de huisarts.
quote:Fruity-Pebbles schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:10 Ik ben opgevoed met 'even aankijken en daarna naar huisarts'

Denk dat ik dit doortrek naar alles om me heen Je bent te oud om je beslissingen af te schuiven op jouw opvoeding. Je bent toch een zelfstandig en weldenkend mens?
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:04:

Kosten zijn absoluut geen argument, ze heeft een eigen 'spaarpotje' voor onvoorziene uitgaven zoals dierenarts bezoek.

Nagels zijn niet beschadigd, toen ik dat bekeek begon ze te grommen en te blazen. Pijn zit wel in pootje/been

Er is dus geld. en jij weigert een dierenarts om?

de kat te pesten?

of omdat het kan?

of omdat je een hekel hebt aan dierenartsen?

omdat je liever gaat slapen?
[quote]Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:11:

[...]

Ik mag eraan zitten, dat is geen probleem. Op het moment dat ik druk uitoefen om haar nagels te bekijken begint ze te grommen/blazen.

Wat ze overigens ook doet als ik ze wil knippen[/quote

En terecht. Nagels van een kat knip je niet.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:05:

[...]

Ik denk dat ik het gedrag van mijn kat beter kan beoordelen dan iemand achter een pc/laptop/tablet/telefoon die haar nog nooit gezien heeft

Waarom vraag je het hier dan?

Heb je goed gekeken of er geen splinter/glas in het pootjes zit? Of wat ook wel eens gebeurd dat ze door een andere kat zijn gebeten en dat er een bijtwondje kleiner dan een milimeter zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:05:

[...]

Ik denk dat ik het gedrag van mijn kat beter kan beoordelen dan iemand achter een pc/laptop/tablet/telefoon die haar nog nooit gezien heeft

Dat kan je dus niet

Verhoogde hartslag

Aanraken vervelend vinden

Poot niet gebruiken

betekent HULP nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven