Onderzoek naar eisprong, interessant!
zondag 1 juni 2014 om 12:54
http://www.refdag.nl/oud/gezo/001219gezo01.html
Dit onderzoek is gedaan onder ruim 200 vrouwen en toont aan dat de eisprong op hele wisselende dagen plaatsvindt.
En per cyclus verschillend is. Ik vond het interessant iig!
Het is al een oud onderzoek maar volgens mij gaan veel vrouwen nog uit van een eisprong rond dag 14 of iig 14 voorafgaand de volgende menstruatie.
Dit onderzoek is gedaan onder ruim 200 vrouwen en toont aan dat de eisprong op hele wisselende dagen plaatsvindt.
En per cyclus verschillend is. Ik vond het interessant iig!
Het is al een oud onderzoek maar volgens mij gaan veel vrouwen nog uit van een eisprong rond dag 14 of iig 14 voorafgaand de volgende menstruatie.
Each morning we are born again. What we do today matters most.
zondag 1 juni 2014 om 12:58
Ik heb maanden en maanden een eisprong gehad op dag 13, 14 of 15 (ovulatietest). Resultaat: niet of niet blijvend zwanger.
De laatste keer heb ik op dag 9 van mijn cyclus mijn eisprong gehad (geen ovulatietest, maar achterhaald nav Billingsmethode en - achteraf - moment van conceptie. Nu bijna 13 weken zwanger.
De laatste keer heb ik op dag 9 van mijn cyclus mijn eisprong gehad (geen ovulatietest, maar achterhaald nav Billingsmethode en - achteraf - moment van conceptie. Nu bijna 13 weken zwanger.
zondag 1 juni 2014 om 13:02
zondag 1 juni 2014 om 13:02
Bij 2 procent van de vrouwen begon de vruchtbare periode op de vierde dag na het begin van de menstruatie. Op de zevende dag bereikte 17 procent van de vrouwen de vruchtbare periode. Het percentage steeg sterk op de twaalfde en de dertiende dag, toen 54 procent van de vrouwen de vruchtbare periode bereikte. Als de eisprong later viel, kwamen vrouwen uiteraard ook later in hun vruchtbare dagen. Wilcox en zijn collega's wijzen erop dat zo'n 5 procent van de vrouwen zelfs in de vijfde week van de cyclus nog vruchtbaar was.
Nou vreugedevol doorneuken dus! Elke dag brengt nieuwe kansen.
Nou vreugedevol doorneuken dus! Elke dag brengt nieuwe kansen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 1 juni 2014 om 13:09
Ja klopt Enn maar blijkbaar is het nog steeds een algemene denkwijze om rond dag 14 de eisprong te verwachten.
En anders denken we een vroeg of laat ei te hebben maar in de praktijk is het dus waarschijnlijker dat een eisprong sterk wisselt in de cyclus.
En anders denken we een vroeg of laat ei te hebben maar in de praktijk is het dus waarschijnlijker dat een eisprong sterk wisselt in de cyclus.
zondag 1 juni 2014 om 13:16
Ik had altijd op de 14e dag mijn eisprong, kon de klok erop gelijk zetten. Door borstvoeding kreeg ik last van persisterend follikel, dan knapte het eitje niet.
Maar het begin van je vruchtbare periode is wel iets anders dan de daadwerkelijke eisprong.
Bij de jongste hadden we 9 dagen voor de eisprong seks, mijn ei heb ik toen heel duidelijk gevoeld, maar ja na 9 dagen leeft dat zaad toch niet meer... juist
Maar het begin van je vruchtbare periode is wel iets anders dan de daadwerkelijke eisprong.
Bij de jongste hadden we 9 dagen voor de eisprong seks, mijn ei heb ik toen heel duidelijk gevoeld, maar ja na 9 dagen leeft dat zaad toch niet meer... juist
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 1 juni 2014 om 13:24
Klopt Suzy maar als je dus denkt dat je eisprong rond dag 14 is en het is dag 9 dan zou ik te laat beginnen 
Volgens mij heb ik nu een hele late (dag 21) en ik dacht eigenlijk met dag 16 dat ik wel klaar was met de seks haha.
Maar goed, als jij na 9 dagen nog zwanger bent geworden kan het dus nog alle kanten op.
Volgens mij heb ik nu een hele late (dag 21) en ik dacht eigenlijk met dag 16 dat ik wel klaar was met de seks haha.
Maar goed, als jij na 9 dagen nog zwanger bent geworden kan het dus nog alle kanten op.
zondag 1 juni 2014 om 13:43
zondag 1 juni 2014 om 14:24
Ik vind dat 'ik heb m'n ei' echt zo'n stomme uitdrukking, kunnen jullie niet gewoon eisprong zeggen, het klinkt gewoon zo dommig. Dat 'ei' (eicel is een gebruikelijke term bij de mens) heb je namelijk al sinds je geboorte.
Net zoiets als klussen voor een beeb en ongi.
Maar dat terzijde..
Verder is je lichaam geen machine dus dit verbaast me niks
Net zoiets als klussen voor een beeb en ongi.
Maar dat terzijde..
Verder is je lichaam geen machine dus dit verbaast me niks
zondag 1 juni 2014 om 16:03
grappig dat je daarover valt voetjesinhetzand.
Van alle keren staat dat er 1 keer en hebben we het verder keurig over eisprong
En ik deel je allergie voor klussen en ongi trouwens hoor.
Maar ja....iets met leven en laten leven denk ik dan
zondag 1 juni 2014 om 16:06
quote:Apatura schreef op 01 juni 2014 @ 13:43:
Ik zit rond dag 16/17. Op basis van slijmpropverlies (heel duidelijk) en buikpijn tijdens ovulatie.
Mijn vruchtbare periode reken ik van dag 14 tot 19. We doen nu n jaar aan periodiek condoom gebruik (dag 12 tm 20) en k ben niet zwanger geraakt.Ach ja, ik deed niet aan periodiek condoomgebruik en het duurde toch even voor ik wél zwanger was. Wij deden ook niet aan periodiek neuken trouwens. Gewoon, wanneer we zin hadden.
Ik zit rond dag 16/17. Op basis van slijmpropverlies (heel duidelijk) en buikpijn tijdens ovulatie.
Mijn vruchtbare periode reken ik van dag 14 tot 19. We doen nu n jaar aan periodiek condoom gebruik (dag 12 tm 20) en k ben niet zwanger geraakt.Ach ja, ik deed niet aan periodiek condoomgebruik en het duurde toch even voor ik wél zwanger was. Wij deden ook niet aan periodiek neuken trouwens. Gewoon, wanneer we zin hadden.
zondag 1 juni 2014 om 16:08
Als ik google op vroege of late eisprong kom ik heel vaak topics tegen over de verbazing dat de eisprong "afwijkt" dus niet rond dag 14 plaatsvindt. Ook op het VF. De verbazing dat iemand zwanger is terwijl ze geen seks hadden tijdens de vruchtbare dagen die ze berekend hadden.
Maar blijkbaar is dit onderzoek voor jullie allemaal heel logisch haha.
Maar blijkbaar is dit onderzoek voor jullie allemaal heel logisch haha.
zondag 1 juni 2014 om 16:21
quote:lalaloopsy123 schreef op 01 juni 2014 @ 16:03:
Ja hier wel, maar overal op de zwangerpijler lees ik 'ik had mijn ei ...' En dan denk ik: 'mijn eisprong was...'!!!!!!!
Ik weet niet, ben gewoon allergisch voor de uitdrukking 'ik had mijn ei'. moest het nu eindelijk een keer kwijt (kan moeilijk inbreken op de voor mij nu - helaas nog - meeleestopics )
Ja hier wel, maar overal op de zwangerpijler lees ik 'ik had mijn ei ...' En dan denk ik: 'mijn eisprong was...'!!!!!!!
Ik weet niet, ben gewoon allergisch voor de uitdrukking 'ik had mijn ei'. moest het nu eindelijk een keer kwijt (kan moeilijk inbreken op de voor mij nu - helaas nog - meeleestopics )
zondag 1 juni 2014 om 16:22
Wat is de nieuwswaarde hier nou van?
Gemiddeld genomen valt de eisprong ongeveer 14 dagen voor de ongesteldheid. Tja, gemiddeld genomen betekend niets meer en niets minder dat er net iets meer vrouwen 14 dagen voor hun ongesteldheid de eisprong hadden en dat er iets minder vrouwen waren die er langer of korter over deden.
Als je problemen hebt met zwanger worden en je wilt je cyclus in schema gaan brengen d.m.v. temperaturen, dan kom je daar vanzelf achter.
Ik ben zo'n gemiddelde vrouw, ik kan de klok erop gelijk zetten en ik voel ook mijn eisprong.
Gemiddeld genomen valt de eisprong ongeveer 14 dagen voor de ongesteldheid. Tja, gemiddeld genomen betekend niets meer en niets minder dat er net iets meer vrouwen 14 dagen voor hun ongesteldheid de eisprong hadden en dat er iets minder vrouwen waren die er langer of korter over deden.
Als je problemen hebt met zwanger worden en je wilt je cyclus in schema gaan brengen d.m.v. temperaturen, dan kom je daar vanzelf achter.
Ik ben zo'n gemiddelde vrouw, ik kan de klok erop gelijk zetten en ik voel ook mijn eisprong.
zondag 1 juni 2014 om 16:30
@gravinnetje Die opmerking is precies waarom ik dit onderzoek interessant vind. Ik heb er verder over gelezen en blijkbaar blijkt de reden van problemen met zwanger worden vaak te maken te hebben met op het verkeerde moment vrijen. Ik neem mezelf als voorbeeld: toen ik graag zwanger wilde worden van de 2e was ons seksleven al van een ander niveau dan voor de eerste er was.
Ik hield dus veel meer rekening om seks te hebben tijdens de vruchtbare periode die ik berekende, net zoals al die apps die er nu zijn. Dit onderzoek wijst uit dat je dit dus bijna niet zonder temperaturen of ovulatietesten kan berekenen.
Ik hield dus veel meer rekening om seks te hebben tijdens de vruchtbare periode die ik berekende, net zoals al die apps die er nu zijn. Dit onderzoek wijst uit dat je dit dus bijna niet zonder temperaturen of ovulatietesten kan berekenen.
zondag 1 juni 2014 om 16:40
quote:lalaloopsy123 schreef op 01 juni 2014 @ 16:32:
@voetjes Haha moest je gewoon je ei kwijt? Geeft niet hoor
Meeleestopics omdat je nog niet bezig bent om zwanger te worden maar wel wil? Begrijp ik dat goed?
Yes zijn nog een aantal dingetjes die moeten voordat we kunnen beginnen, o.a. Klinisch geneticus, dus heb het helaas niet helemaal zelf in de hand.
Ach, geduld is een schone zaak
@voetjes Haha moest je gewoon je ei kwijt? Geeft niet hoor
Meeleestopics omdat je nog niet bezig bent om zwanger te worden maar wel wil? Begrijp ik dat goed?
Yes zijn nog een aantal dingetjes die moeten voordat we kunnen beginnen, o.a. Klinisch geneticus, dus heb het helaas niet helemaal zelf in de hand.
Ach, geduld is een schone zaak
zondag 1 juni 2014 om 16:50
zondag 1 juni 2014 om 17:11
Mij mijn vriend's familie is er een ziekte aanwezig, die alle kinderen hebben (dus zoals je dat noemt autosomaal dominant overerft: ons kind heeft 50% kans op die aandoening) en hoewel het een ziekte met - voor zover we weten - een mild beloop is, waarvan ze allemaal bijna niets merken, wil ik wel graag weten wat het is en wat de risico's zijn.
Ik studeer zelf geneeskunde dus ik vind het stiekem ook wel interessant ik vrees alleen dat ze niks gaan vinden, als ik de situatie zo inschat.
En als dat zo is dan gaan we er gewoon voor.
Waarom ben je gestopt?
Ik studeer zelf geneeskunde dus ik vind het stiekem ook wel interessant ik vrees alleen dat ze niks gaan vinden, als ik de situatie zo inschat.
En als dat zo is dan gaan we er gewoon voor.
Waarom ben je gestopt?
zondag 1 juni 2014 om 17:31
quote:Mevrouw75 schreef op 01 juni 2014 @ 16:06:
[...]
Ach ja, ik deed niet aan periodiek condoomgebruik en het duurde toch even voor ik wél zwanger was. Wij deden ook niet aan periodiek neuken trouwens. Gewoon, wanneer we zin hadden.Die zin zal t niet aan liggen. Mijn libido is sky high tijdens mn vruchtbare dagen
[...]
Ach ja, ik deed niet aan periodiek condoomgebruik en het duurde toch even voor ik wél zwanger was. Wij deden ook niet aan periodiek neuken trouwens. Gewoon, wanneer we zin hadden.Die zin zal t niet aan liggen. Mijn libido is sky high tijdens mn vruchtbare dagen
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 1 juni 2014 om 17:40
Ik snap niet zo wat er zo belangrijk is aan 'je eisprong vinden' je neukt toch de sterren van de hemel als je een kindje wilt verwekken?
Iedere dag of om de dag sex meteen na je menstruatie, en het valt eigenlijk niet te missen....
Maar voor de mensen bij wie het niet lukt zwanger te worden na een jaar, dan snap ik dat je met hulpmiddelen aan de slag gaat.
Vóór die tijd gewoon lekker verstand op nul en sexxxxxen!
Iedere dag of om de dag sex meteen na je menstruatie, en het valt eigenlijk niet te missen....
Maar voor de mensen bij wie het niet lukt zwanger te worden na een jaar, dan snap ik dat je met hulpmiddelen aan de slag gaat.
Vóór die tijd gewoon lekker verstand op nul en sexxxxxen!