de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb trouwens bijna vakantie en weet nog niet wat ik wil.... zag gisteren een lastminute aanbieding voor een cruise naar de baltische staten en St Petersburg. Lijkt me wel gaaf.
Oh, Lila, ho-ooi!

Snjo, doen! St Petersburg lijkt me geweldig en ook Estland en Letland veel goeds over gehoord. Bovendien is de Noordkust van Polen en Oostduitsland prachtig. Ik ben van plan over een jaar, of twee, een kampeertrip om de Baltische zee te maken, van woonplaats via Est-Let St Petersburg naar Finland en dan via Scandinavie weer terug.

Disco, wat leuk, samenwoonplannen met je lover. Gewoon stug doorzoeken denk ik. Of blijven huren, doe ik ook
Cara, ik had een geweldig leven in Oslo. Geweldig huis, geweldige vrienden die veel tijd voor me hadden, leuke baan en heel mooi land. (En een heel goed inkomen ;)).

Maar het was niet thuis en qua werk had niet veel ontwikkelmogelijkheden meer. Qua vriendinnen zou het ook niet hetzelfde gebleven zijn omdat de 1 een partner kreeg, de ander met een baan in de UK bezig is en weer een ander heel veel reist.

Mbt mijn babyplan kon ik daar ook geen stap zetten (alleenstaande vrouwen worden daar niet geholpen, moet je voor naar Denemarken).

Voor dit laatste plan en vanwege mijn erg zieke moeder ben ik blij weer in NL te zijn. Al mis ik m'n lekkere leventje in Oslo wel. Gelukkig heb ik met alle vriendinnen daar nog steeds heel goed contact.

Ik ga inderdaad weer wonen in mijn oude woonplaats, in het centrum. Inderdaad het huis met de rondingen :P.
WTF?
Cara!! alles goed met de tweeling? moet altijd aan jouw denken als ik een verse munt thee drink

Disco lastig om het goeie huis voor het goeie budget te vinden... cool dat je wilt gaan samenwonen! jullie staan ook altijd zo stralend op de foto

Snjo klinkt gaaf zo'n cruise!

oudste wil, na haar jaar Italie en de rest van haar studie, gaan werken op een cruise

Ainne ziet er stoer uit die sport vd meisjes! weer eens wat anders dan gym en ballet

Abusu denk je er over om moeder te worden? wel spannend zonder partner. Hoe gaat het met je moeder?

Chicha hoe is't met jouw balletdanseres?

Fijn hemelvaart weekend allemaal
Hee, gezellig hier, met alle wijffies terug!

Oh ja, het is hemelvaart. Hier niet! Haske katholiek land, maar mooi dat we geen hemelvaart hebben. Maandag hebben we wel vrij, bank holiday, maar dat is omdat het de eerste maandag van juni is, dan hebben we altijd een bank holiday, is niets religieus aan verder.

Hurling is inderdaad best heel leuk, de gaelic sporten (football en hurling) leven hier nog heel erg. Vooral tegen de tijd dat de finales eraan komen zie je overal de vlaggen en de jerseys. Het GAA-stadion is supergroot, 80.000 mensen passen er in, en vooral de kaartjes voor de finales zijn bijna niet aan te komen. Ik heb ze wel, drie voor elke wedstrijd via mijn werk voor de klanten, en een paar maanden per jaar ben ik dus errug populair bij de klanten

Snjo, klinkt echt supergaaf zoiets, doen doen! Hoe was de barbecue, hebben jullie het droog kunnen houden?

Wauw Abusu, wat stoer om het alleen te gaan doen! Sta je al ingeschreven, of hoe werkt zoiets eigenlijk?

Ha! Carmella, je hebt je wachtwoord weer gevonden dus! Lekker druk aan het schrijven? En is je vent alweer terug van tournee, of moest ie juist nog gaan?

Moest lachen om je koorpolitiek, you hit the nail on the head! Het gaat inderdaad precies zo! En dat heb ik dus gewoon 14 jaar volgehouden hè en daarna met bibberende benen een voicemail achtergelaten bij de dirigent om me af te melden...

Disco, lastig hè, die huizenjacht. Hier gaan de prijzen ook als een gek weer omhoog, vooral in Dublin zelf. Er wordt hier al gewaarschuwd voor een nieuwe housing boom. Op zich voor ons wel fijn dat de prijzen omhoog gaan, wij zaten op een gegeven moment met 2 ton onderwaarde, echt niet leuk meer. Nou wonen wij in een achterbuurt, dus de prijzen stijgen hier niet zo snel als in de betere buurten, maar toch.

Een vriendin van me is ook al tijdenlang op zoek, maar het lukt gewoon echt niet.
De laatste weken is het hier 's ochtends stralend weer en 's middags regent het pijpestelen Zo ook vandaag... Vanochtend wel lekker ff buiten kunnen zitten en gelukkig hangt de was onder een afdakje zodat het toch nog kan drogen. Maar ik wilde er eigenlijk ff opuit vandaag, dat word toch weer bankhangen. Nou ja nog een haakwerkje dat af moet dus dat zo maar doen. De meiden vermaken zich zelf en manlief is weg..... dus moet mezelf maar vermaken

Iemand misschien nog een tip voor een filmpje?
Djeez, die reclames hier op het forum, irritant!!!!

Ainne, nee wachtwoord heb ik gereset. Haha, je was zeker blij toen je de voicemail kreeg bij het koor afbellen... Wij hebben gisteren de opzeggingsbrief van ons kdv ingeleverd, nou ja, vent dan, en toen bleek dat het pinnige hoofd van de school er zelf was, op het secretariaat, is hij snel weggerend voordat ze de envelop open had gemaakt. Zo grappig. We zijn allebei beetje bang van haar, ze is zo Duits schooljufferig dat je er spontaan nerveus van wordt.

Ik snapte het ook nooit zo van die juni bank holiday, terwijl hemelvaart ontbreekt. En pinksteren is ook niks toch? Ik vond het altijd wel lekker, had ik weer een smoes om rond die dagen niet naar NL te hoeven.

Vent toert volgende week ook nog, dan weer even rust in de tent.

Ainne waar haalden we al die leuke smileys nou ook weer, een Franse site toch? Weet jij 'm nog?

Abusu fijn hoor dat je het zo naar je zin had in Oslo. Ik snap het helemaal hoor, wat je beschrijft. Ik heb het in Londen altijd superfijn gevonden, maar was er toch op een gegeven moment klaar mee. Omdat mijn vriendenkring voor de zoveelste keer uitdunde (ging in cycli, dan opeens vertrok er weer een hoos, terug naar 'huis', soms in binnen- en soms in buitenland) en ik voor de zoveelste keer een nieuwe huurwoning moest zoeken (geen huurbescherming). En omdat mijn relatie niet liep en weggaan makkelijker was dan het uitmaken, laten we die niet vergeten. Oei oei oei. Foei.

Spannend je babyplan. Sta je al op de lijst ergens? En hoe gaat het met je moeder?

Lila ik drink zelf nooit muntthee. Eigenlijk. Zullen de hormonen zijn geweest.

Ik kijk tegenwoordig non stop naar The Good Wife. Misschien kun je dat streamen Lila, mag dat bij jullie?

Ik ben speculaas aan het bakken. Weird maar waar. Wil helemaal NIKS zeggen over een kookboek waar ik aan aan het werken ben of zo. Nope. Niks. Ah, mijn kookwekker gaat af. Doei!
Toch raar dat je je een soort van schuldig voelt als je beslissingen neemt over je eigen leven.... wel heel herkenbaar.

Was de speculaas gelukt Caramella? Fijn dat lief muzikaal zo lekker gaat. Ook al zal het voor jouw dan wel extra druk zijn.

Streamen mag hier officieel niet geloof ik. Maar we kijken wel dingen online.
Oh lekker speculaas! Moet ik ook weer eens bakken, doe ik best regelmatig, en ook pepernoten. Vinden ze ook lekker in hun lunchtrommeltje.

Tip: de koekkruiden van dille & kamille zijn erg goed en handig verpakt in een platte plastic verpakking, dus makkelijk naar je toe te laten posten!

Oh ja, die France smilies, gut geen idee waar die ook al weer zaten! Was het vadrouilles of zoiets?

Aaargh, nog tweeëneenhalf uur werken, ik wil naar huiiiihuis!

Man belde me net, beetje gestresst, zijn vrachtwagen hield ermee op, midden op O'Connell Street, zo'n beetje de druktste/bekendste straat van Dublin

Voordeel daarvan is dat de reparatieman hierdoor door had dat haast was geboden, dus hij was in no time weer onderweg.
Geluk bij een ongeluk Ainne!! lijkt me niet leuk met pech op zo'n druk punt te staan

Nog ff en dan is t weekend ik moet werken t weekend, maar was de rest vd week thuis dus heb er wel weer zin in.
Ja, vadrouilles is de website.(heb 'm nog niet in de favorieten op deze computer staan)

Ik moet ook werken Lila, gelukkig heb ik vandaag voornamelijk op de afdeling orthopedie/chirurgie gewerkt en ken ik het grootste deel van de patienten, altijd wel prettig, werkt wat sneller.

De bbq was gezellig en we hebben het droog gehouden (blauwe lucht zelfs, nog net geen strák blauwe). Omdat we de ruimte van het schuttersgilde gebruikten moest er ook een spel gespeeld worden en dat was jeu de boule.... en daarmee de 1e prijs gehaald. Leuke binnenkomer in de vereniging (ben net een paar weken lid).

Is de speculaas gelukt Cara?? Zelfgemaakte gevulde speculaas is ook zo lekker.
Je man heeft wel dé plek uitgekozen om tot stilstand te komen. Is het allemaal nog een beetje goedgekomen op tijd?
Ainne, lachen hoe mannen dan even naar huis bellen als er stress is. Hij had waarschijnlijk meer aan de reparatieman.

Ozzies zijn toch wel makkelijk, bij het koor draagt iedereen wat hij wil zolang het iets aqua gekleurds is,hoe creatiever hoe beter en clubs, creches etc betaal je ook per keer, iedereen verhuist hier continu dus opzeggen en vertrekken is heel normaal.

Snjo, je bent weer helemaal gewend in NL he..Het klinkt gezellig met BBQ en jeu de boulle, mis je IJsland nog weleens?

Caramella, volgens mij wordt het een heel leuk kookboek waar je aan werkt. Word je ook door bepaalde thema's gegrepen voor je eigen leven? Mijn zusje is chef en een tijd was ze gek van stoofpotten. Tegenwoordig eet ze volgens de 'Voedsel Zandloper' wat voorral draait om maaltijden van verse groente.

Lila, vervelend, die regen, als weather-emigrant zou ik er ook gek van worden. Ik zit hier vooral vanwege het klimaat.Ben indertijd net zolang doorgereden tot het warm genoeg was om ok 'savonds zonder jas buiten te zitten.

Happy Weekend allemaal
Dag dames! Hoe is het zo op de zondagmorgen?

Ik lees wel mee hoor, maar ben even inspiratieloos.

Ik heb gisteren geen alcohol gedronken, en ik heb prima geslapen! Dat is voor het eerst dat ik op zondag fit ben.

Zo, koffie op. Nou ga ik de heks uit bed trekken. Ze heeft over een uurtje bijles wiskunde, arme ziel.

Daarna wil ze met haar vriendinnen gaan skate-boarden, haar nieuwe hobbie.

Dat meisjes!
Ah, nee speculaas echt heel vies. Niet knapperig, wel donker van kleur maar niet 'donker' van smaak, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Eigenlijk alleen maar zoet en geurig, maar niet smaakvol. Er bleef wel een hele nare muffige smaak in je mond hangen nadat je een stukje op had. Het was een pakje speculaasmix van Koopmans. Bij wijze van onderzoek dacht ik eens uit te proberen wat niet-creatief bakkend Nederland nu onder zelfgebakken speculaas verstaat. Juk.

Extra element is dat een conculega (meer concu dan lega ) de nieuwe 'bakexpert' van Koopmans is, en wekelijks vijf minuten live in Koffietijd bakt met Koopmansproducten. (Je vindt clipjes op youtube.) Was nog een reden om eens een Koopmanspakje te proberen.

Anyway, die tip van Dille en Kamille ga ik onthouden. Speculaaskruiden is inderdaad een van die dingen die je alleen in NL vindt.

Vadrouilles, zoiets was het ja. Kan 'm alleen niet vinden...

Hahaaaa, O'Connell St, als je ergens eens flink de boel wilt opruien dan is het daar wel.

Werk ze Lila en Snjo!

Orbit, wat interessant, dat je zus als chef volgens de Voedselzandloper eet. Ik stelde me altijd zo voor dat chefs zich niet de wet zouden laten lezen door diëten. Een fijne collega van mij schreef het eerste Zandloperkookboek, en nu heeft ze een boek vol quinoa en havermout gemaakt, ook volgens hetzelfde dieet. Erg lekker allemaal. Ik ben zelf ook wel blij dat in Nederland eindelijk de 'twee maal brood per dag' obsessie wordt doorbroken (nu vervangen door een wereldwijde quinoa obsessie, maar goed). Hoe saai is dat?

Chicha, de dochter van een kennis wil ook niks anders dat skateboarden. Ze kan het heel goed, ik vind het wel stoer!

Ik zit hier met twee 17maand kinders die elkaar vreselijk in de weg zitten. Er wordt alleen nog maar gejammerd en gegriend. Ze willen allebei de hele tijd vastgehouden worden (gaat niet, ik kan er maar eentje tegelijk, en wil zelf ook nog wel eens koffie zetten of zo. Gevolg dat er altijd eentje huilt, als in, de heeeeele dag). Eerst dacht ik dat het tandjes waren (kiezen komen door) maar ik vraag het me af. Ze lijken ook heel jaloers, pakken elkaars speeltjes af, willen de hele tijd hetzelfde maar beginnen al te janken als de ander zelfs maar in de buurt komt. Uit elkaar halen lukt ook niet, want ik kan er niet eentje alleen in een ander (gedeelte van de) kamer zetten, dan wordt er ook weer onophoudelijk gegriend.

Mocht iemand even willen zeggen dat het 'een faaaaaase' is, dan graag!
Het is een faaaaaaase!
Het is een fase Caramella

hier staat een quiche in de oven. Lukt nog net om een stukje te eten voor ik richting werk ga. Was iets te laat uit bed
't is een fase ghehe

toen die van mij klein waren was 'Oei,ik groei' helemaal hip. Volgens dat boek werden kinderen klierig omdat ze iets nieuws gingen leren...kruipen,lopen,babbelen, weet ik het..

Op een dag kunnen ze dat allemaal en worden ze een stuk vrolijker. Nou daar hield ik me dan maar aan vast.
Nog maar een jaar of 18 Cara en dan kunnen ze voor zichzelf zorgen (als het goed is)

Orbit: gek genoeg mis ik IJsland helemaal niet, ja met pasen is het leuk om zo´n gevuld paasei te krijgen en lamsvlees zoals daar is ook verleden tijd (hier ook geen turkse slager in de buurt helaas). Ik heb gewoon geluk gehad in een leuk ziekenhuis terecht te komen in een mooie hoek van NL.
Hey hier zijn jullie dus! Alhoewel ik de meeste nicks niet ken zie ik ook een paar oude bekenden, leuk!

Ik schreef zo'n tien jaar geleden kort mee (onder de nick Mango) met deze groep, daarna op een msn groep en een tijd contact via ww op FB. Inmiddels alweer sinds twee jaar van FB af dus erg leuk om een aantal hier te zien! Gaat het goed met iedereen?

Wij wonen inmiddels alweer zeven jaar in Azië (na drie jaar UK) en het bevalt nog steeds erg goed gelukkig. Moet wel toegeven dat ik uitkijk naar een paar weken NL in de zomer, lekker een patatje oorlog, de AH en de Hema!

Nogmaals erg leuk om te zien dat deze groep nog steeds actief is! (ik ben zelf trouwens geen actieve meeschrijver, sorry!)
Cara: hier een antwoord op je smileys vraag.

Hoi Beleza: wil je in de OP staan??
Kijk Snjo, ik wist wel dat ik op je kon rekenen... Alleen weet ik nu niet meer hoe ik ze ook weer plaats! Nah ja. Ik lijk wel een beginneling, en ik ben toch echt een exforummervandemaand!

Dank jullie dank jullie, nu WEET ik dat het weer over zal gaan! Orbit, haha, ja dat zei vandaag ook iemand, dat ze vast tegen het leren lopen aan zitten en daarom zo klierig zijn. Ze hebben net aan einde van de dag een heel uur lief gespeeld, in hun nakies, op en neer pendelend tussen balkon-met-spetterbadje en woonkamer. (Ik heb zoveel mogelijk niet gekeken en Wordfeud gespeeld, want zodra ik iets zeg of zelfs maar kijk, is de betovering doorbroken en begint meestal het gejammer weer. Mijn soort van opvoeden [img]http://www.runemasterstudios.com/graeml ... s/shhh.gif[/img] Slechts 1 plasje op de grond. Al met al een succesvol eind van de dag.
Zie je nou, het plaatsen lukt niet. Tsk. Amateur.
Heb je wel plaatjesplakrechten aangevraagd?? (kan hier). (zei een andere exforummervandemaand)

Klinkt trouwens wel als een lekker dagje voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven