kat in was gepoept!!

02-06-2014 00:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt weer iets voor mij

Twee dagen geleden kwam de kat van de buurvrouw opeens mijn woonkamer binnenlopen. Die was schijnbaar al de hele avond boven geweest aangezien ik de de voordeur/ramen dicht had. Ik was al bang dat hij ergens gelplast zou hebben. Een jaar eerder had deze kat namelijk op mijn bank geplast en die geur kreeg ik er niet meer uit. Weg bank...

Dus...overal bij langs gegaan. En in het washok rook ik inderdaad een vreemde geur waarvan ik dacht dat het kattenpis was. Ik vond alleen een shirtje wat naar kattenpis rook, dus weggegooid. Ik heb toen mijn was dat klaar lag er in een keer ingegooid. En tot mijn verbazig zag ik nadat de was klaar was, een drol in die rubberen rand liggen. Kattenpoep!! Had ik maar beter gekeken! Ik had echt alleen aan kattenpis gedacht...

Maar nu, aangezien mijn was is gewassen met ariel en kattenpoep mijn kleren gewoon nog een x aantal keer wassen? Of gewoon allemaal weg doen? Vind het vooral een vies idee dat alles erin mee is gewassen...

Alvast bedankt voor de tips...
My life ain't shit without me!
Ah bah. Ik zou je kleren niet meteen weggooien, maar voor de zekerheid nog een (aantal) keer wassen. En vergeet niet om die kat mee te nemen tijdens die wasbeurt, zodat die viezerik 't meteen afleert.
Kattenpis en -poep is heel goed uit te wassen. Als je het idee niet los kunt laten, laat je machine dan leeg een kookwas met een kopje bleekwater draaien. Gegarandeerd dat iedere bacterie daarna morsdood is. Vervolgens al je met kattenpoep gewassen was opnieuw wassen, zo heet als mogelijk. Dan is echt alles schoon. En katten in de buurt natspuiten met plantenspuit, komen ze echt niet meer in je buurt.

Weggooien van je kleding is echt zonde van het geld. Weet jij hoe schoon de fabriek is waar je kleding wordt gemaakt? Niet, en dus was je je spullen eerst voor je ze aantrekt en dan is het toch ook geen probleem?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
En sommige katten vinden poepen in wasgoed heerlijk. Waarom? Geen idee!
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Bedankt voor de tips @dubicras en @tallyho!

Haha de kat meewassen is een goeie tip!

Maar inderdaad, kleding weggooien is ook zonde, dus ik ben blij dat het met een paar wasbeurten toch wel weer te dragen is!
Oh en de tip van het schoonmaken van de wasmachine @tallyho, top!

Ja wat raar! Ik hoop dat ik de kat voortaan weg kan houden!! Katten komen hier op de een of andere manier graag...misschien dat er vóór mij ook katten hebben gewoond...

Ik ga in ieder geval nu aan de was! Bedankt !!
Gadverdamme. Vraag aan buurvrouw maar eens of ze beter op die kat wil letten!
sorry dat ik moet lachen vind het echt een grappig verhaal

Maar vies is het wel natuurlijk
quote:betterself schreef op 02 juni 2014 @ 01:14:

Ja wat raar! Ik hoop dat ik de kat voortaan weg kan houden!! Katten komen hier op de een of andere manier graag...misschien dat er vóór mij ook katten hebben gewoond...

Ik ga in ieder geval nu aan de was! Bedankt !!

Aan de kat te zien van je avatar is het ook een luilekkerland bij jou.

En in de was poepen is wel te begrijpen, de kat kon er niet uit, ja je zal dan maar nodig moeten.

De klep van het toilet was zeker naar beneden?

Verder geen was of kleding/handdoeken op de grond leggen, dat wil ook wel helpen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gadverdamme wat smerig en asociaal van je buurvrouw, ik zou woest zijn! Ik zou deze 'dame' dan ook meteen met de rekening presenteren als je je kleding niet meer goed krijgt. Had ik met de bank die je kon weggooien ook gedaan trouwens. Ik zou mij kapot schamen als mijn huisdier zo'n overlast zou veroorzaken!
Ik zou het zeker bij de buurvrouw melden. En die bank, heeft ze die indertijd vergoed? Ik neem aan dat ze hiervoor verzekerd is?
Groene Biotex is ook een goede om kattenurine weg te krijgen, het breekt de eiwitten af waardoor geurtjes verdwijnen.
Goeiemorgen!

Ja...ik heb het wel tegen de buurvrouw gezegd, maar ik had het idee dat het mijn eigen schuld een beetje was, aangezien mijn eigen voordeur open stond...ik ben de vuilnis buiten gaan zetten en dan laat ik de voordeur meestal op een kier staan. Vorig jaar precies hetzelfde verhaal. Kat gaat zn eigen gang natuurlijk... Maar wel erg vervelend...
Het moet niet gekker worden dat jij je voordeur niet even open kan zetten omdat zij een kat heeft. Ik zou mij kapot schamen en minimaal een mooie bos bloemen bij de buren brengen als mijn kat dat zou doen.
Het is niet jouw schuld Betterself. In principe heeft die kat niets in jouw huis te zoeken. Onze kat - voordat hij vermist raakte - kwam ook wel eens bij de buurvrouw binnen (moet ik wel zeggen, ik heb daar ook gewoond dus hij wilde vaak graag terug naar het oude huis), heb de buurvrouw aangegeven de kat ten alle tijden weg te jagen indien ongewenst en mocht hij iets vernielen of aantasten, dat ze altijd met mij contact moet opzoeken en ik het zal vergoeden.

Mijn kat, mijn verantwoordelijkheid.
Eigen schuld?? Het is toch hààr kat?? Kutbeesten ook...
@little_angel bedankt voor de tip! Ga ik in huis halen!

@mika65 ja ik begrijp het wel hoor, het is ook echt zo'n stomme situatie!
@beetjegek en @fleetfox

Oh ik dacht echt dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was. Zeker nu het voor de tweede keer gebeurd is. Ik heb wéér mijn voordeur open laten staan. Ik ken buurvrouw wel en ik weet dat ze met zes kinderen in de schuldsanering zit. Een probleemgezin. Heb toentertijd geen probleem gemaakt omdat ik haar niet nog meer problemen wilde bezorgen.
Je bent te goed TO, ik zou dit echt niet meer accepteren.

Klote voor je dat je naast zo'n asociaal tokkie gezin woont...veel gekker moet het niet worden.
Ik begrijp de situatie en dat je je daarom bezwaard voelt om bij de buren langs te gaan om de kosten te verhalen. Maar het is niet jouw verantwoordelijkheid! Je moet vrij zijn je voordeur open te laten staan. Je gaat toch niet akkoord met een ondergepieste bank en ondergepoept wasgoed? Dat kost jou geld en de buren merken er niets van en laten de kat maar steeds buiten.

Ik zou toch bij ze langsgaan met het probleem en vragen of ze met een oplossing willen komen. Misschien heb je een aantal dagen in de week dat je je deur openzet, bepaalde tijdstippen? Dan zou ik de buurvrouw bijvoorbeeld vragen de kat binnen te houden op dat moment.

Het is niet jouw kat, niet jouw probleem. Niet accepteren hoor TO. Ik ben een grote kattenliefhebber, maar als de buurkat dat mij zou flikken, zou ik zo bij de buren staan.
Ja jullie hebben inderdaad een punt. Ik heb twee dochters die veel voor het huis spelen en het zou fijn zijn als de deur met mooi weer gewoon lekker open kon staan zonder dat die kat weer naar binnen glipt. Ik zal toch maar eens met de buurvrouw gaan praten wat we hier aan kunnen doen, want hij voelt zich wel èrg thuis.
Misschien voelt kat zich beter en meer op zijn/haar gemak bij jullie dan in zijn eigen huis.
@poezewoefje Nou, het is hier in ieder geval een stuk rustiger dan bij de buren. Logisch ook met zoveel kinderen en aanhang. Het is daar 24/7 drukte en lawaai. Voor een kat natuurlijk heerlijk om in alle rust lekker bij ons rond te snuffelen. Bleef het daar maar bij..
Wat een rare reactie van de buurvrouw!

Maar ook als ze wel normaal zou reageren, lijkt voorkomen me beter dan genezen. Is een hordeur geen idee?
Jij moet je deur gewoon open kunnen laten. Als de kat binnenkomt en in jouw wasgoed poept, vind ik dat de buurvrouw de kledingschade (werkelijke en/of gevoelsmatige) moet vergoeden. Dat valt overigens weer gewoon onder de WA-verzekering.

xYella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven