gehad met jeugdzorg

03-06-2014 13:19 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik zit op t moment met mijn handen in t haar.

Ik ben weg bij mijn ex. Samen hebben we een zoon. Ik heb 5 jaar een ongelukkig leven gehad met hem. Door de jeugdzorg ben ik samen met mijn zoon begeid wonen geplaatst. Ik zit hier nu 5 a 6 maanden

Ondertussen ben ik iemand tegen gekomen waar ik vroeger al heel gek op was. We willen nu gaan samen wonen. Maar de jeugdzorg wijst alles af. Ik wil hier weg. Ik ben tot rust gekomen. En vind het nu tijd worden om na de toekomst te kijken. Ik zit hier niet op mijn plek en voel me dag in dag uit klote. Iemand die mij kan helpen. Gr.
quote:sharon04 schreef op 03 juni 2014 @ 13:42:

Ik kan de reacties van mensen begrijpen. Maar mensen begrijpen mij niet. Ik heb geen hulp nodig. Mijn ex heeft hulp nodig. Hij weet goed hoe hij mensen moet manipuleren. Mensen geloven altijd hem. En daar geniet hij van. De jeugdzorg ziet niet wat een ziek persoon hij is. En daar moet ik voor boeten.

Hoe oud ben je trouwens?

Door het begeleid wonen krijg ik de indruk dat je heel erg jong moeder geworden bent, en in dat geval snap ik ook wel dat jeugdzorg je eerst even de kans wil geven zelfstandig en volwassen te worden, want dat is er door de omstandigheden misschien bij ingeschoten.

Ik kan de reacties van mensen begrijpen. Maar mensen begrijpen mij niet. Ik heb geen hulp nodig. Mijn ex heeft hulp nodig. Hij weet goed hoe hij mensen moet manipuleren. Mensen geloven altijd hem. En daar geniet hij van. De jeugdzorg ziet niet wat een ziek persoon hij is. En daar moet ik voor boeten.

Wij kennen jouw ex niet maar je komt een beetje op me over alsof je zelf totaal geen inzicht hebt op je eigen handelen en verantwoordelijkheden.

Prima en heel goed dus dat Jeugdzorg nog een vinger aan de pols wilt houden. Het is echt niet voor niks en op order van je ex dat je begeleid woont.

Hele nare situatie, maar waar is je zoon in dit verhaal?

Doe wat voor hem het beste is. En in die zin heeft jeugdzorg gewoon gelijk!
quote:sharon04 schreef op dinsdag 03 juni 2014 13:42 Ik kan de reacties van mensen begrijpen. Maar mensen begrijpen mij niet. Ik heb geen hulp nodig. Mijn ex heeft hulp nodig. Hij weet goed hoe hij mensen moet manipuleren. Mensen geloven altijd hem. En daar geniet hij van. De jeugdzorg ziet niet wat een ziek persoon hij is. En daar moet ik voor boeten.Zonder de hulp van jeugdzorg had je vast een veel mooier huis gehad, een baan die voldoende opbrengt om jou en je kind te onderhouden en geen problemen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je bent dus pas 5 a 6 maanden van je ex weg en wilt nu al weer met een ander gaan samenwonen.

Jeugdzorg heeft gelijk, leer eerst eens op eigen benen te staan. Heb je werk, opleiding gedaan, eigen inkomsten?

Of gaat die nieuwe partner dan voor jou en je zoon zorgen?
Ongeacht wie er nou eigenlijk hulp nodig heeft, jij of je ex, doe je er sowieso verstandig aan op je eigen benen te staan voordat je je in een nieuwe relatie (met samenwonen) stort.

Was je van plan bij hem in te trekken? En wat gebeurt er dan als de relatie weer mis loopt?
Hoe zelfstandig ben je nu? Laat zien aan jeugdzorg dat hun zorgen in jouw ogen overdreven zijn. Dus bouw een eigen leven op. Dus een huis, een baan en goede (professionele) zorg voor je zoon. Als je dat in orde hebt kun je nadenken over samenwonen. Heb nu gewoon een leuke LAT relatie, voor alle partijen beter.
quote:sharon04 schreef op 03 juni 2014 @ 13:35:

Ik heb alles gedaan voor mijn kind. Ben lang genoeg bij hem gebleven vanwege mijn kind.

Doordat jij zo lang bij je ex bent gebleven, is je kind het slachtoffer geworden van kindermishandeling.

Zo lang jij niet het besef hebt, dat je hierin ook een kwalijke rol hebt gespeeld, juich ik het alleen maar toe dat Jeugdzorg een stevige vinger in de pap heeft en houdt.
Jij bent voor je kind bij een man gebleven die niets met het kind heeft. Wat is daar precies geweldig aan? Als het welzijn van je kind zo belangrijk was dan bleef je toch niet bij een mishandelaar?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat was trouwens het plan dat door jeugdzorg is afgewezen?

Ga je trouwen met je nieuwe vriend, is het huis waar jullie gaan wonen een huur of een koophuis en komt dat ook (deels) op jouw naam?

Heb jij zelf een inkomen of leun je volledig op hem?

Vraag aan jeugdzorg aan welke voorwaarden het plan moet voldoen, ik neem eigenlijk aan dat ze willen zien dat je zo zelfstandig mogelijk bent.

Straks vlieg je over een paar maanden weer de crisisopvang in, en dat schiet natuurlijk niet op.

Je kunt niet alles voorzien, maar probeer jezelf zo goed mogelijk in te dekken.
Een kind dat uit een onstabiele relatie komt heeft recht op een moeder die er 100% voor hem is in plaats van dat ze zich binnen een paar maanden in de armen van de volgende vent stort.
quote:Chloe15 schreef op 03 juni 2014 @ 13:23:

Stort je niet in een nieuwe relatie, maar kies voor een rustig en stabiel leven met je kind. Die moet nu op de eerste plaats staan.

Als dat de achterliggende gedachte is van Jeugdzorg, dan geef ik ze groot gelijk.

Met het eerste ben ik het eens. Eerst op jezelf wonen TO.

Maar met het laatste ben ik het oneens. Heb zelf ervaringen met jeugdzorg en heb uiteindelijk de kinderbescherming er bij gehaald. Heb mijn gelijk gekregen. En dan hebben we weer de nederlandse ambtenaren mentaliteit. Ja mevrouw u heeft gelijk. Fijn dat uw zoon zo'n vechtlustige moeder heeft. "dus u gaat wat doen aan dan......wijf? Nee mevrouw, daar zijn wij niet voor.

Eh...... De beste man nam zelf het woord machtsspel in de mond maar er iets aan doen...dat doen ze niet. Je kunt zelf een klacht indienen maar of dat zin heeft...

Ik ben dus niet zo te spreken over jeugdzorg, er werken best veel rare mensen.
Wees er voor je kind, die heeft hier allemaal niet om gevraagd en heeft recht op een rustige stabiele thuissituatie en de aandacht van zijn moeder. Je bent pas een half jaar bij je ex weg, waarom moet je nou weer zo nodig gaan samenwonen en weer een andere vent in het leven van je kind brengen? Heb je haast?
quote:sharon04 schreef op 03 juni 2014 @ 13:35:

Dat is het niet. Ik heb al die jaren keihard voor mijn kind gevochten. Een bevalling van 2 dagen in mijn eentje moeten doen.dat boeide hem niet, waren letterlijk zijn woorden. Hij kent zijn kind niet. 7jaar lang onderdruk geleeft. Geestelijk totaal mishandeld. Hij heeft nog nooit geen poot uitgestoken na zijn kind.Ik moet uit huis en hij kan doodleuk verder gaan met zijn leven. Ik heb alles gedaan voor mijn kind. Ben lang genoeg bij hem gebleven vanwege mijn kind. Nu word ik een hokje gezet en rot daar maar lekker weg. Sorry maar ben vandaag beetje pist.

Daar gaat het niet om, wat jij tot nu toe voor je kind hebt gedaan.

Het hoort normaal te zijn dat je alles voor je kind doet. En dat zul je nog een hele tijd moeten doen.

Denk jij dat het goed is voor je kind om nu alweer samen te gaan wonen met je nieuwe vriend??
Waarom wil je nu al intrekken bij een man die je amper kent? Waarom is hij leuk? Werkt hij? Kan hij goed met je kind overweg?

Ken je echt iemand al zo goed na een half jaar?
quote:nucky schreef op 03 juni 2014 @ 13:47:

[...]

Een kind wordt echt niet zomaar onder toezicht geplaatst, TO. Daar is meer voor nodig dan een sterk verhaal van een manipulatieve vader. Natuurlijk worden er fouten gemaakt maar als ik jouw verhaal zo lees, vermoed ik dat ze wel een punt hebben en er echt wel iets aan de hand is. Helaas wijst de realiteit vaak anders uit.

Buiten mijzelf om , daar was geen relatie mee gemoeid, heb ik het meegemaakt met een vrouwtje die bij mij in de buurt woonde.

Ze was alcoholist. Niet iedere dag lazarus maar wel iedere dag drinken. Waaróm ze dronk keken ze niet naar.

Haar man liet haar de hoer spelen als hij geld moest hebben en sloeg haar alle hoeken in. Wat doet jeugdzorg? kind bij de vader plaatsen

Onder begeleiding bij de moeder had echt veel beter geweest. Maarja, pa zat lekker met de klojo van JZ te praten op een terrasje en zij kwam met haar slechte opleiding en oude kleding niet echt goed over.

En helaas gebeuren dit soort dingen veel te vaak. JZ maakt echt veel te veel fouten, tot de dood toe soms.
TO, je zegt dat jij geen hulp nodig hebt.

Jeugdzorg kijkt naar jouw zoontje. In hun ogen heeft jouw zoontje veel meegemaakt, en ze willen hem beschermen. Tegelijkertijd willen ze jou de kans geven om je zoontje bij je te houden. Als ik de situatie zo lees, hadden ze je zoontje ook bij je weg kunnen halen. Had je dat liever gehad? Dat je zoontje nu in een pleeggezin had gezeten?

Ik herhaal mijn advies. Vraag een gesprek aan met de begeleiding en met jeugdzorg. Geef aan wat jij graag zou willen, en wat jij bereid bent om te doen om die doelen te behalen. Vertel ook wat jij graag voor toekomst zou willen zien voor je zoontje: school, vriendjes, een eigen kamertje, huis met een tuin of een speeltuintje/parkje in de buurt? Probeer dat soort dingen eens op papier te zetten. Vraag of Jeugdzorg hun wensen/eisenlijstje ook op papier zet, en ga dan vervolgens met z'n allen (dus met de begeleiding erbij) in gesprek over wat er haalbaar is en hoe dat te behalen is.

Ze zijn geen boemannen. Ze willen voorkomen dat ze je zoontje uit huis moeten plaatsen.
Besteedt eerst tijd aan je kind.

En jij hebt ook hulp nodig, zodat je nooit meer zolang in een slechte relatie blijft.

Waarom zo snel samenwonen?

Wat moet je kind wel niet voelen?

Bewijs eerst maar voor jezelf dat je een goede relatie kunt hebben met deze nieuwe man. Je kunt altijd nog gaan samenwonen.
Heb je een baan?

Beschik je over voldoende financiele middelen om jezelf en je zoontje te onderhouden?

Heb je een goede opleiding gevolgd met mogelijkheden om verder te stromen of waar je nu in ieder geval werk mee hebt gevonden waar toekomst in zit?

Kan je zoon op zijn eigen school blijven zitten? Er is namelijk al zoveel gebeurt in zijn korte leventje.

Kun je een eigen woning bekostigen?

Als je al deze vragen met een volmondig 'ja' kunt beantwoorden, dan zou ik je adviseren om een eigen woning te huren en dan eens te zien hoe het gaat met jou en je vriend. Hij in zijn woning, en jij in de jouwe.

Je bent moeder. Je kind verdiend rust. Zoek die eerst zelf eens op. Zorg eerst eens voor jezelf en je kind. Want ondanks dat ik geloof dat je het echt niet makkelijk hebt gehad, houd ouderschap meer in dan wat je net omschreef.

Succes.
quote:nina1966 schreef op 03 juni 2014 @ 14:15:

[...]

En helaas gebeuren dit soort dingen veel te vaak. JZ maakt echt veel te veel fouten, tot de dood toe soms.

Met alles respect, Jeugdzorg zal zeker fouten maken en het is ook zaak, dat zaken die tot fouten hebben geleid tot de bodem worden uitgezocht en dat er sancties volgen voor de desbetreffende falende werknemer.

Maar het is altijd nog een vader en/of moeder die hun kind doden, niet Jeugdzorg.
quote:nina1966 schreef op 03 juni 2014 @ 14:15:

[...]

Helaas wijst de realiteit vaak anders uit.

Buiten mijzelf om , daar was geen relatie mee gemoeid, heb ik het meegemaakt met een vrouwtje die bij mij in de buurt woonde.

Ze was alcoholist. Niet iedere dag lazarus maar wel iedere dag drinken. Waaróm ze dronk keken ze niet naar.

Haar man liet haar de hoer spelen als hij geld moest hebben en sloeg haar alle hoeken in. Wat doet jeugdzorg? kind bij de vader plaatsen

Onder begeleiding bij de moeder had echt veel beter geweest. Maarja, pa zat lekker met de klojo van JZ te praten op een terrasje en zij kwam met haar slechte opleiding en oude kleding niet echt goed over.

Dus jij vindt dat een kind bij een alcoholiste een beter idee was geweest? Van wie had je dat verhaal over al die mishandelingen en verplicht de hoer moeten spelen overigens? Van die moeder zeker? Hoe weet je zeker of dat wel klopt?

Ik heb ervaring met alcoholisten en de waarheid vertellen is het eerste wat de deur uitvliegt.

Misschien was de vader een slechte echtgenoot, maar dat maakt hem nog niet tot een ongeschikte vader.
Stel dat je 5 maanden bij je ex weg was. Gewoon omdat de "koek op" was. Verder niks. Geen jeugdzorg, geen mishandeling, maar gewoon twee mensen die uit elkaar zijn.

Dan zou ik het nog te vroeg vinden om alweer met een nieuwe man te gaan samenwonen. Ik denk dat ik die nog niet eens aan mijn kind had voorgesteld na zo'n korte tijd. Niemand zegt dat je je relatie moet opgeven, maar samenwonen na een paar maanden is veel te vroeg. Zeker als er een kind bij betrokken is en zeker als dat kind beschadigd is door één van zijn ouders en een moeizame relatie.
quote:nina1966 schreef op dinsdag 03 juni 2014 14:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nucky in "gehad met jeugdzorg"" class="messagelink">nucky schreef op 03 juni 2014 @ 13:47</a>:</b>

[...]

Een kind wordt echt niet zomaar onder toezicht geplaatst, TO. Daar is meer voor nodig dan een sterk verhaal van een manipulatieve vader. Natuurlijk worden er fouten gemaakt maar als ik jouw verhaal zo lees, vermoed ik dat ze wel een punt hebben en er echt wel iets aan de hand is.</div></blockquote> Helaas wijst de realiteit vaak anders uit.

En helaas gebeuren dit soort dingen veel te vaak. JZ maakt echt veel te veel fouten, tot de dood toe soms. Ik weet niet of ik uit dit verhaal nou direct zou afleiden dat plaatsing bij de moeder een véél beter idee was.
quote:dubbeltje4 schreef op 03 juni 2014 @ 14:20:

[...]

Maar het is altijd nog een vader en/of moeder die hun kind doden, niet Jeugdzorg.Eens! Stom gewauwel dat Jeugdzorg dode kinderen op hun geweten hebben. De ouders falen jammerlijk en dat zijn de daders.
quote:nucky schreef op 03 juni 2014 @ 14:24:

[...]

Ik weet niet of ik uit dit verhaal nou direct zou afleiden dat plaatsing bij de moeder een véél beter idee was.

Ik denk dat het vaak kiezen is tussen twee kwaden (een meppende vader of een drinkende moeder bijvoorbeeld) en dan is het inderdaad heel erg lastig.

En jeugdzorg zal het ook vast wel eens verkeerd inschatten, die mensen hebben geen makkelijk beroep, als je het mij vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven