Gezondheid alle pijlers

Pilvraagje

03-06-2014 19:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in de derde week van mijn pil: woensdag de 11e begint mijn stopweek.

IK SLIK DE PIL NIET ALS ANTICONCEPTIE!!!!

Ik ben er 'gewoon' mee begonnen, maar nu voelt het alsof mijn menstruatie al komt: een weekje te vroeg dus. Kan ik de pil gewoon doorslikken volgende week?

Achteraf had ik moeten wachten tot mijn menstruatie, maar dat is achteraf gepraat.
Lees gewoon de bijsluiter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En als het daar nu niet instaat?
Dan heb je nu geleerd dat je die moet lezen voordat je zomaar begint. Gewoon doorslikken tot einde strip en dan een stopweek van maximaal 7 dagen houden. Niet zomaar stoppen en beginnen als het jou zo uitkomt. Het is geen snoep.
Jij denkt echt dat ik een beetje dom of naïef ben he? En dat het geen snoep is, weet ik maar al te goed!

Laten we het er maar op houden dat ik andere dingen aan mijn hoofd heb of had waarom ik deze keuze gemaakt heb. En nogmaals: het gaat me er niet om of ik zwanger zal worden of niet, maar puur ter regulatie van mijn menstruatie.
Ja. Een konijn moet je ook niet drogen in de magnetron. Je hebt je niet aan bijgesloten instructie gehouden.

En verder verlies je geen bloed. Dus.
Dus...ik krijg op een dag dexamethason, de pil, temazepam, lyrica en movicolon. Vind je het gek dat ik me zoiets wezenlijks afvraag? Ik heb alle bijsluiters gelezen maar helaas niet alles goed georganiseerd met opbouwschema's en afbouwtoestanden.

Dus....als iemand wel een tip voor me heeft, graag!
Daarbij: hoe weet jij of ik wel of geen bloed verlies?
Omdat het voelt alsof je menstruatie komt. Lees je openingspost. (Die je zelf hebt geschreven!)
Als je zoveel door elkaar slikt, kun je misschien beter apotheek om advies vragen?

Verder kun je volgens mij gewoon doorslikken, tenzij je al bloed verliest (je zegt dat je het gevoel hebt dat je menstruatie gaat komen, ik ga ervan uit dat Fame haar idee daarvandaan haalt) dan zou ik stoppen als ik jou was.

Daarnaast: je reageert alsof je pms hebt Rustig aan
Later is nu
Het voelt alsof je menstruatie doorkomt? Dus je hebt nog geen bloed verloren? Menstruatie krampjes kunnen heel de maand door komen en gaan zonder dat het echt wat zegt. En je kunt de pil altijd doorslikken. Daar is niks mis mee. Alleen dan kan je eens in de zoveel tijd een doorbraakbloedig krijgen. Mijn zusje moet de pil doorslikken ivm buikpijnen en word aangeraden alleen een stopweek in te lassen als ze een doorbaakbloeding krijgt.

En het is helemaal niet erg dat je zomaar bent begonnen, het word alleen aangeraden op de eerste dag van je menstruatie te beginnen zodat je meteen beschermd bent voor zwangerschappen.
Ik heb geen pms, ik heb last van de bijwerkingen van de dexamethason en het stoort me dat ik een logisch antwoord krijg op een vraag die ik niet zomaar stel
Oh en de apotheek zou ik kunnen doen, waar ik niet zo open ben over menstruaties, etc. Ben toch een beetje preuts.

Maar ik ben er ak over uit: ik slik hem gewoon door!
Volgens mij begreep ik je vraag verkeerd. Als je nu ongesteld word zou ik een week stoppen en daarna gewoon verder gaan. Dat lijkt me het handigst. Maar het lijkt me ook geen ramp om hem alsnog door te slikken, maar dan zou ik niet over een week alsnog stoppen.
Slik hem gewoon tot volgende week of totdat je bloed begint te verliezen.Dan eerder stoppen en na een week weer beginnen
Dank je, ik stop nu en begin na mijn menstruatie weer!
quote:neave schreef op 03 juni 2014 @ 21:21:

Dank je, ik stop nu en begin na mijn menstruatie weer!

Het kan ook zijn dat je wel de krampen hebt die bij een menstruatie horen, maar dat je het niet wordt. Slik die strip gewoon leeg en dan een stopweek. Of ga door met de volgende zonder stopweek.

Ik neem aan dat alle medicatie bekend is bij jouw apotheker en weet dat je dit allemaal slikt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 03 juni 2014 @ 22:30:

[...]

Het kan ook zijn dat je wel de krampen hebt die bij een menstruatie horen, maar dat je het niet wordt. Slik die strip gewoon leeg en dan een stopweek. Of ga door met de volgende zonder stopweek.

Ik neem aan dat alle medicatie bekend is bij jouw apotheker en weet dat je dit allemaal slikt?Natuurlijk! En allemaal goed gedoseerd en volledig in overleg (geen dubbel reactievertragende middelen, de pil alleen ter regulering van en niet ter voorkoming, etc). Ik weet wel wat ik slik!
Dan zou ik gewoon de strip afmaken en of een stopweek inlassen, of aan de volgende strip beginnen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven