Gezondheid alle pijlers

Sapvastenkuur/retraite

02-06-2014 16:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag zou ik deze zomer een sapvasten kuur in Nederland willen doen.

Naast de kuur ben ik erg geïnteresseerd in yoga en meditatie.

Hebben jullie goede tips en adviezen voor mij?

Thanks!
Tip:

stop met sapvasten

Advies:

stop met sapvasten
Tip: ga niet in het wilde weg googlen

Advies: ga naar de huisarts voor een goed advies
Hallo, van mij mag je hier 2 weken sap komen drinken en gymoefeningen doen. ¤ 500-, de week, excl. sapjes. Die moet je zelf meebrengen. Ik heb wel een koelkast en een skippybal waar je gebruik van kan maken.
Waarom wil je sapvasten?
Het hoeft niet enkel uit sapvasten te staan, beetje verkeerd uitgelegd.

Wil graag mentaal en fysiek detoxen in een soort van retraite.
Tsjongejonge, waarom altijd zo flauw, TO stelt toch een heel gewone vraag?
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met een sapvastenkuur. Het lijkt me best goed om je lichaam eens te resetten. En even terug naar de basis van gezond eten. Wie heeft weleens zo een kuur op lokatie gedaan? Eventueel in combinatie met iets spiritueels?
fysiek detoxen doet iedereen al, de hele dag door. Door te vasten ga je niet ineens meer afvalstoffen uitscheiden daar is genoeg onderzoek naar gedaan.

Als je tot jezelf wil komen kan je bijv. in een klooster een kamer boeken.
vroeger was de ahornsapkuur hip. Na 1 dag was ik al doodziek. Alle afvalstoffen komen er uit, zo zeiden de believers. Mijn dokter zei, natuurlijk wordt je ziek, je lichaam kan niet functioneren op niks. Het is een machine die gewoon brandstof nodig heeft. §
Mijn vriendin hield het heel lang vol. Toen ze weer mocht eten vond ze zelf dat ze er heel goed uitzag. Haar haar glansde etc. maar achter haar rug om zei iedereen, ja het trekt nu inderdaad weer wat bij, maar jeetje wat zag die er slecht uit de afgelopen dagen.
Persoonlijk heb ik erg goede ervaring met 'De Schouw' in Noorddijk _ Zeeland. Sapvasten, meditatie, toga, ademhalings mediaties, klysma's en darmspoelingen en massages. Onder begeleiding van een goed team. Ala ik geld over had zou ik ieder jaar gaan.
Dus het werkt zo: door niks of heel weinig te eten, ga je je heel beroerd voelen. Als je na die ellendige dagen weer gaat eten voel je je heel goed. De denkfout die wordt gemaakt is dat de detoxers denken dat ze zich goed voelen omdat ze nu zuiver en schoon zijn, de waarheid is dat ze zich goed voelen omdat ze weer zijn gaan eten en zich de dagen daarvoor belabberd hebben gevoeld.
Klysma's en darmspoelingen zonder medische noodzaak zijn natuurlijk onzin
Niet doen!! Dit overkwam een vriendin van me die ook zo nodig wilde sapvasten!
HTTP://www.52challenge.nl/week-17-sap-v ... r-sappies/ de link dus haha...
Niet in Nederland, maar ik heb goede ervaringen met Vitalise in Portugal. Die bieden ook een mildere vorm aan (mildvasten).
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 juni 2014 @ 00:04:

Als je tot jezelf wil komen kan je bijv. in een klooster een kamer boeken.

Tegenwoordig heet dat retraite Sabbidiculs. En wat fijn dat je hier komt vertellen hoe jouw dokter het ziet en ook fijn om te horen hoe het met je vriendin gaat.

Vasten=je lichaam mis gunnen wat het nodig heeft. Je laat je lichaam/lijf dan in gebreke, je milt, darmen etc. raken van slag.

Gezond eten= je lichaam gunnen en geven wat het nodig heeft.

Das alles.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 juni 2014 @ 00:13:

Klysma's en darmspoelingen zonder medische noodzaak zijn natuurlijk onzinIdd; rariteiten.
Een kennis van mij doet het elk jaar, ergens in Nederland. Ze komt er als herboren terug. Superslank en mooie huid. Ze had jarenlang last van verstopping maar sinds de eerste kuur, nooit meer last gehad.

Ik zou het ook willen, maar het is erg duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven