te dik
woensdag 4 juni 2014 om 23:45
Laatst zag ik een moeder blij toe kijken hoe haar 2 te dikke kinderen een wafel met een berg slagroom zaten te eten. Ik kan dit echt niet aan zien, die kinderen zijn als ze groot zijn ongelukkig omdat ze te dik zijn. Zien die ouders niet in dat ze hun kinderen te dik maken waardoor ze ongelukkig worden? Natuurlijk mag je je kind af en toe is verwennen maar dan hoef je ze toch niet dik te laten worden? Wat vinden jullie?

woensdag 4 juni 2014 om 23:54
Ik vind dikke kinderen geen gezicht, maar ik weet de oorzaak niet.
Misschien slikken ze wel Prednison en eten ze toevallig die ene keer een wafel.
Helaas zijn er wel veel kinderen te dik door eten en weinig sporten.
De ouders zijn meestal ook dik en ongezond.
Op dat vlak komt het nooit meer goed met die mensen.
Het is hun eigen verantwoordelijkheid, ik heb er niets van te vinden.
Misschien slikken ze wel Prednison en eten ze toevallig die ene keer een wafel.
Helaas zijn er wel veel kinderen te dik door eten en weinig sporten.
De ouders zijn meestal ook dik en ongezond.
Op dat vlak komt het nooit meer goed met die mensen.
Het is hun eigen verantwoordelijkheid, ik heb er niets van te vinden.
woensdag 4 juni 2014 om 23:57
Je weet inderdaad niet of die kinderen zo dik zijn van teveel eten en snoepen maar er zijn wel véél meer te dikke kinderen dan vroeger, toen was er gewoon niet zo veel snoepgoed en junkfood. Dikke kinderen hebben ook vaak dikke ouders, dan is het zogenaamd aanleg waarbij ik dan denk dat het aan levenslang verkeerd eten ligt. Daar komt nog bij dat ze vaak liever voor de buis hangen of achter de computer zitten dan dat ze buiten spelen.
verba volant, scripta manent.

donderdag 5 juni 2014 om 00:04
Ik denk wel dat tijden zijn veranderd.
' Vroegerrrr' aten wij op school alleen brood en fruit.
En in het weekend kregen we een klein zakje chips en limonade.
Doordeweeks melk of water en af en toe een dropje.
Nu zie ik de kinderen in schoolpauzes zakken chips, redbull, én roze koeken wegwerken.
Tja, dik worden is dan niet raar.
En wij deden aan drie sporten en fietsten twee uur per dag van en naar school.
Nu gaan ze met hun luie reet bij mama in de auto.
Oeh, want regen is eng en regenpakken niet cool. En in de vrije tijd achter de x-box.
' Vroegerrrr' aten wij op school alleen brood en fruit.
En in het weekend kregen we een klein zakje chips en limonade.
Doordeweeks melk of water en af en toe een dropje.
Nu zie ik de kinderen in schoolpauzes zakken chips, redbull, én roze koeken wegwerken.
Tja, dik worden is dan niet raar.
En wij deden aan drie sporten en fietsten twee uur per dag van en naar school.
Nu gaan ze met hun luie reet bij mama in de auto.
Oeh, want regen is eng en regenpakken niet cool. En in de vrije tijd achter de x-box.

donderdag 5 juni 2014 om 00:18
Ik vind vooral dat iedereen zich met zichzelf moet bemoeien. Waar het overgewicht betreft doe je het namelijk nooit goed. Ik ben zelf dik en mijn man ook, maar onze kinderen niet. Zoon heeft een normaal gezond gewicht, dochter zweeft tegen ondergewicht aan. En wij krijgen dus regelmatig opmerkingen dat ze vast niets krijgen omdat zij wel slank zijn. Oftewel wat je ook doet er is altijd wel een ander die een oordeel heeft.
donderdag 5 juni 2014 om 00:33
Om eerlijk te zijn, oordeel ik wel degelijk over mensen met (jonge) kinderen met (ernstig) overgewicht. Tuurlijk, er zullen best eens wat medische redenen tussen zitten. Maar de meeste mensen zijn te dik omdat ze simpelweg te veel binnenkrijgen voor wat ze verbranden. Dan doe je je kind nogal wat aan, lijkt me.
(Dit zal me wel niet in dank afgenomen worden, I know)
(Dit zal me wel niet in dank afgenomen worden, I know)

donderdag 5 juni 2014 om 05:36
Ik wou ook al zeggen..
Ik ben idd bijna 1.80 rond de 68 kg, zandloper, en veel kleding in maat 40 / jeans maat 30 / L.
Shirts vaak ook maat ,omdat mijn borsten anders niet passen / shirt te kort is.
Jassen zelfs vaak nog een maat groter (in kleinere maten zijn mouwen vaak te kort)
Betekent dit dat ik te dik ben? Volgens mij niet hoor.. ik leef zelfs in de waan dat ik best slank ben.
Als ik om mee heen kijk, naar de verschillende basisscholen, dan wordt het merendeel van de koters met de auto gebracht, vast heel praktisch, dan kan papa / mama gelijk door naar het werk - maar ik schrik als ik het aantal dikke kinderen zie.
Vroeger, was er bij ons op school, 1 dikke jongen, en later kwam er nog een meisje bij. En dat was het, voor de hele school.
Nu lijkt het alsof dat minstens per klas zo is.
Ik ben idd bijna 1.80 rond de 68 kg, zandloper, en veel kleding in maat 40 / jeans maat 30 / L.
Shirts vaak ook maat ,omdat mijn borsten anders niet passen / shirt te kort is.
Jassen zelfs vaak nog een maat groter (in kleinere maten zijn mouwen vaak te kort)
Betekent dit dat ik te dik ben? Volgens mij niet hoor.. ik leef zelfs in de waan dat ik best slank ben.
Als ik om mee heen kijk, naar de verschillende basisscholen, dan wordt het merendeel van de koters met de auto gebracht, vast heel praktisch, dan kan papa / mama gelijk door naar het werk - maar ik schrik als ik het aantal dikke kinderen zie.
Vroeger, was er bij ons op school, 1 dikke jongen, en later kwam er nog een meisje bij. En dat was het, voor de hele school.
Nu lijkt het alsof dat minstens per klas zo is.
donderdag 5 juni 2014 om 06:07
Op deze vraag valt geen goed antwoord te geven, want te dik is zonder meer info gewoon heel subjectief.
Want wat is te dik? Sinnombre vindt dat je bij maat 40 al moet opletten.
Te dikke kinderen is ook al zoiets. Vorig jaar was er serieus een discussie over onze - in de ogen van andere veel te gezette - kroonprinses. Belachelijk gewoon. Als de kinderen die jij hebt gezien haar postuur hebben en jij vindt ze te zwaar stel je je aan.
Zijn de kinderen en hun moeder echt obese, dan heb je een punt. Maar zelfs dan kun je er weinig aan doen.
Want wat is te dik? Sinnombre vindt dat je bij maat 40 al moet opletten.
Te dikke kinderen is ook al zoiets. Vorig jaar was er serieus een discussie over onze - in de ogen van andere veel te gezette - kroonprinses. Belachelijk gewoon. Als de kinderen die jij hebt gezien haar postuur hebben en jij vindt ze te zwaar stel je je aan.
Zijn de kinderen en hun moeder echt obese, dan heb je een punt. Maar zelfs dan kun je er weinig aan doen.

donderdag 5 juni 2014 om 06:57
Ik zie ook wel dikke kinderen en inderdaad, daar moet je als ouder goed op letten. Maar kan me enorm ergeren aan een TO die wel even bepaalt dat zo'n kind geen wafel met slagroom mag. Wie weet vieren ze wel iets heel bijzonders of zo.
@sinnombre; maat 40 te dik? Ik denk dat iemand met maat 40 juist precies goed is! Sorry, maar die eng magere modellen tegenwoordig, er hoeft maar een virusje voorbij te komen, of ze hebben hem te pakken. En ik vind het niet eens mooi ook. Maar dat is mijn mening.
@sinnombre; maat 40 te dik? Ik denk dat iemand met maat 40 juist precies goed is! Sorry, maar die eng magere modellen tegenwoordig, er hoeft maar een virusje voorbij te komen, of ze hebben hem te pakken. En ik vind het niet eens mooi ook. Maar dat is mijn mening.

donderdag 5 juni 2014 om 07:19
Hier in Saoedie Arabie zijn heel veel kinderen te dik. Nog veel meer dan in NL. Ik wist wel dat overgewicht hier een probleem was maar ik wist niet dat het zo omvangrijk was. De Saoedische keuken is al vet maar echt op elke straathoek kun je hier fast food krijgen en die "restaurants" zitten allemaal ook bomvol. Alles wordt hier met de auto gedaan omdat het overdag te heet is om te fietsen of te lopen. Volgens is het percentage obesitas hier nog groter dan in de VS en ook komt suikerziekte hier heel veel voor.

donderdag 5 juni 2014 om 07:21
Ouders veroordelen om een dik kind dat een wafel eet, vind ik veels te ver gaan. Je weet namelijk niet wat de ouders en kinderen verder wel of niet doen. Zoals gezegd, het kan een uitzondering geweest zijn.
Mijn buurmeisje was vroeger te dik en haar moeder zat echt met haar handen in het haar. Ze snapte gewoon niet waarom haar dochter zo fors was. Ze at gezond, snoepte amper, enz. Jaren hebben ze daar mee geworsteld (in een tijd waarin we nog geen internet hadden en diëtistes ook amper voorkwamen). Pas veel later (dochter was zelfs al uit huis) werd duidelijk wat nu eigenlijk echt het probleem was. Moeder kookte net als haar moeder, heel gezond en met de seizoenen mee. Echter, zij was opgegroeid op een boerderij en daar at men stevige kost. Haar koken was niet aangepast op het minder actieve leven dat wij tegenwoordig leven. Buurvrouw heeft het echt heel moeilijk gehad toen ze eindelijk begreep dat zij het zelf dus al die tijd verkeerd had gedaan.
Mijn buurmeisje was vroeger te dik en haar moeder zat echt met haar handen in het haar. Ze snapte gewoon niet waarom haar dochter zo fors was. Ze at gezond, snoepte amper, enz. Jaren hebben ze daar mee geworsteld (in een tijd waarin we nog geen internet hadden en diëtistes ook amper voorkwamen). Pas veel later (dochter was zelfs al uit huis) werd duidelijk wat nu eigenlijk echt het probleem was. Moeder kookte net als haar moeder, heel gezond en met de seizoenen mee. Echter, zij was opgegroeid op een boerderij en daar at men stevige kost. Haar koken was niet aangepast op het minder actieve leven dat wij tegenwoordig leven. Buurvrouw heeft het echt heel moeilijk gehad toen ze eindelijk begreep dat zij het zelf dus al die tijd verkeerd had gedaan.

donderdag 5 juni 2014 om 07:26
quote:iksnapernietsvan2 schreef op donderdag 05 juni 2014 07:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="minnimouse in "te dik"" class="messagelink">minnimouse schreef op 05 juni 2014 @ 00:55</a>:</b>
Als je 1.80m bent en maat 40 hebt ben je echt niet aan de dikke kant hoor.</div></blockquote>
Flauwekul, lengte heeft niets te maken met grote (niet-lengte)maten.
Slank is slank, dik is dik. Ook bij 1.40 of 1.90m. Natuurlijk maakt lengte wel degelijk verschil! Als je groter bent, dan ben je in zijn geheel groter. En dus zul je een grotere maat hebben dan iemand die kleiner is met hetzelfde postuur.
Als je 1.80m bent en maat 40 hebt ben je echt niet aan de dikke kant hoor.</div></blockquote>
Flauwekul, lengte heeft niets te maken met grote (niet-lengte)maten.
Slank is slank, dik is dik. Ook bij 1.40 of 1.90m. Natuurlijk maakt lengte wel degelijk verschil! Als je groter bent, dan ben je in zijn geheel groter. En dus zul je een grotere maat hebben dan iemand die kleiner is met hetzelfde postuur.

donderdag 5 juni 2014 om 07:38
donderdag 5 juni 2014 om 07:38