Kleuren voor volwassenen
zaterdag 22 maart 2014 om 19:11
donderdag 5 juni 2014 om 14:07
Dan doen we het toch gewoon zo!! Veel makkelijker
https://twitter.com/BarbaBientje86 (fotos en potlodenrol)
donderdag 5 juni 2014 om 14:12
quote:barbabientje86 schreef op 05 juni 2014 @ 14:07:
Mooie platen en die potlodenrol is super!!!
Heb je die zo snel in elkaar gezet? Wow.
Mooie platen en die potlodenrol is super!!!
Heb je die zo snel in elkaar gezet? Wow.
donderdag 5 juni 2014 om 14:29
quote:Zarah schreef op 03 juni 2014 @ 20:24:
[...]
En dan liggen ze niet na een kwartier kleuren allemaal door elkaar?
Ik heb een kleurenkaart gemaakt: een stuk papier met alle potloodnummers en de kleuren erbij. Die gebruik ik als ´naslagwerk´.
Aan de hand daarvan maak ik per kleurplaat een plan welke potloden ik ga gebruiken. Die kleuren zet ik bij elkaar op een papiertje, met hun nummers eronder. Kan ik altijd mijn kleurtjes voor die tekening weer terugvinden.
Zit systeem in bij mij
[...]
En dan liggen ze niet na een kwartier kleuren allemaal door elkaar?
Ik heb een kleurenkaart gemaakt: een stuk papier met alle potloodnummers en de kleuren erbij. Die gebruik ik als ´naslagwerk´.
Aan de hand daarvan maak ik per kleurplaat een plan welke potloden ik ga gebruiken. Die kleuren zet ik bij elkaar op een papiertje, met hun nummers eronder. Kan ik altijd mijn kleurtjes voor die tekening weer terugvinden.
Zit systeem in bij mij
donderdag 5 juni 2014 om 15:06
Door dit topic ben ik ook gaan kleuren! Ik heb een boek gekregen met mandala's daar vermaak ik me tot nu toe prima mee maar 'mijn geheime tuin' staat inmiddels ook op de verlanglijst
Bij Intertoys heb ik potloden gekocht (BIC kids ecolutions), zijn wel prima maar wel wat flets, je moet een paar keer over elkaar kleuren om mooie heldere kleuren te krijgen.
Barbabientje86 die potlodenrol is echt mooi! Heb je dat zelf bedacht of is er een patroon van? Het ziet er best moeilijk uit...
Bij Intertoys heb ik potloden gekocht (BIC kids ecolutions), zijn wel prima maar wel wat flets, je moet een paar keer over elkaar kleuren om mooie heldere kleuren te krijgen.
Barbabientje86 die potlodenrol is echt mooi! Heb je dat zelf bedacht of is er een patroon van? Het ziet er best moeilijk uit...
donderdag 5 juni 2014 om 15:12
quote:hanke321 schreef op 05 juni 2014 @ 14:29:
[...]
Zit systeem in bij mij
Wow, heb je de rest van je leven ook zo geordend? Lijkt me heerlijk!
Ik heb al ik bezig ben gewoon 150 potloden om mij heen liggen op tafel... door elkaar.
Zoals mijn leven ook is totale chaos hahahaha.
[...]
Zit systeem in bij mij
Wow, heb je de rest van je leven ook zo geordend? Lijkt me heerlijk!
Ik heb al ik bezig ben gewoon 150 potloden om mij heen liggen op tafel... door elkaar.
Zoals mijn leven ook is totale chaos hahahaha.
donderdag 5 juni 2014 om 15:34
Lol hanke, zoiets zou ik ook kunnen doen, maar nu heb ik niet zoveel potloden dus is het niet nodig. Als ik er meer zou hebben zou ik wrs ook de potloden van 1 kleurplaat apart leggen oid zodat ik weet welke het waren. En voor de anderen; de rest van mijn leven is niet zo gestructureerd, verre van zelfs, ik ben helemaal niet van het plannen en regelmaat enzo, maar ik ben wel perfectionistisch dus dit met die potloden begrijp ik helemaal
donderdag 5 juni 2014 om 18:29
quote:lettertype schreef op 05 juni 2014 @ 15:06:
Welkom hier! Is lekker hè kleuren!
Er zijn op internet wel patronen te vinden. Die van mij is zonder patroon, heb gewoon wat bedacht.
@annapalona mail me maar hoor!! barbabientje86 at gmail com
Welkom hier! Is lekker hè kleuren!
Er zijn op internet wel patronen te vinden. Die van mij is zonder patroon, heb gewoon wat bedacht.
@annapalona mail me maar hoor!! barbabientje86 at gmail com
donderdag 5 juni 2014 om 20:21
Annapalona en Pucker... ik teken niet aan tafel, maar zittend/liggend op de bank.
Dekentje over me heen, benen opgetrokken en de kleurpotloden op het bijzettafeltje naast me.
Deze lamp achter me, voor het licht.
Tv aan en die als radio gebruiken. Kleuren en talkshows of docu´s in het Engels of Nederlands zijn prima te combineren, maar zodra het Fins, Zweeds of Chinees is, kan ik het niet volgen....
Dekentje over me heen, benen opgetrokken en de kleurpotloden op het bijzettafeltje naast me.
Deze lamp achter me, voor het licht.
Tv aan en die als radio gebruiken. Kleuren en talkshows of docu´s in het Engels of Nederlands zijn prima te combineren, maar zodra het Fins, Zweeds of Chinees is, kan ik het niet volgen....
donderdag 5 juni 2014 om 20:24
Bijzettafeltje is maar klein, dus zodra de potloden los zouden liggen, rollen ze meteen op de grond.
Kleurenkaart is wel nodig, want omdat het aquarelpotloden zijn wordt de kleur soms echt anders wanneer ik met een kwastje het gekleurde nat maak.
Op zich ben ik redelijk geordend, dingen hebben een vaste plek bij me. Wat dwangmatige trekjes zijn me niet vreemd. Maar ik heb geen poetsdrang of ocd of zoiets. Gelukkig.
Kleurenkaart is wel nodig, want omdat het aquarelpotloden zijn wordt de kleur soms echt anders wanneer ik met een kwastje het gekleurde nat maak.
Op zich ben ik redelijk geordend, dingen hebben een vaste plek bij me. Wat dwangmatige trekjes zijn me niet vreemd. Maar ik heb geen poetsdrang of ocd of zoiets. Gelukkig.
donderdag 5 juni 2014 om 20:58
Mijn potloden zitten nog gewoon in het blik van Bruynzeel. Maar wel netje op kleur, en als ik klaar ben met kleuren draai ik de potloden zo dat alle merkjes naar boven zitten! Dan komt mijn perfectionisme een beetje om de hoek kijken, haha!
B+ Not my blood group neither my grade in maths. It's my favourite quote. BE POSITIVE
zondag 8 juni 2014 om 10:58
http://www.johannabasford.com/blog-article/375
Onderaan deze link staat een link naar haar facebook pagina waar je heel veel mooie plaatjes kunt bekijken....en als je daar dan geen zin van krijgt...
Onderaan deze link staat een link naar haar facebook pagina waar je heel veel mooie plaatjes kunt bekijken....en als je daar dan geen zin van krijgt...
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
dinsdag 10 juni 2014 om 14:55
Ik merk wel dat mijn duurdere potloden veel beter zijn dan die van de Action. De kleuren ervan zijn nog wel oké, maar de punten breken steeds. De stift is blijkbaar kapot terwijl ik zeker weet dat ze nog nooit gevallen zijn. Heel erg irritant en je blijft slijpen.
Hebben jullie ook al een voorkeur voor soorten platen ontdekt? Ik hou meer van gedetailleerde platen en geometrische priegelwerkjes dan van bijvoorbeeld grote bloemen of motieven.
Hebben jullie ook al een voorkeur voor soorten platen ontdekt? Ik hou meer van gedetailleerde platen en geometrische priegelwerkjes dan van bijvoorbeeld grote bloemen of motieven.