Reismaatje Curacao

06-06-2014 11:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben Joyce een gezellige vrolijke meid van 20 jaar met leuke reisplannen. Ik ben in juni afgestudeerd en heb nog totaal geen zin om een vaste baan te gaan zoeken! ik wil op avontuur!! werken, feesten en leuke contacten maken.

Het lijkt me geweldig om een paar maanden in curaçao te gaan werken in de horeca branche. Ik heb nu ook een bijbaan in een speciaal biercafe dus horeca ervaring heb ik al! Heeft iemand tips/leuke ervaringen met dit werk en zo ja waar ben jij geweest?

Waar zou ik rekening mee moeten houden?

Ik hoor graag van je!

Ps. lijkt dit plan jou ook leuk laat het me weten misschien kunnen we samen het avontuur in curaçao aangaan!!! wil jij dit ook laat even wat horen.

Reismaatje

Totaal aantal stemmen: 2

ja leuk (50%)
nee liever alleen (50%)
geen reisplannen Geen stemmen
meisje Geen stemmen
jongen Geen stemmen
Ik zou Aruba doen.... Veel leuker... En veiliger...
Ben jij daar geweest South?
Ik zou ook voor Aruba kiezen. Dochter van mijn collega studeerde en toen ze stage moest lopen mochten ze van die school niet eens naar Curacao omdat het niet zo veilig is.

Aruba is prachtig hoor!

Veel Nederlandse jongeren die er stage lopen of tijdelijk werken.
Niks mis met Curacao. Meer te doen dan op Aruba. Qua veiligheid-tja ik ben in Nederland twee keer bestolen, in Duitsland is mn tas opengesneden spullen weg, op Curacao nooit wat gehad, al jaren niet. Je kan overal pech hebben. Gewoon niet snachts met je dronken kop gaan rondlopen, moet je nergens doen. Meld je aan op Durftevragencuracao op fb, kan je al je vragen stellen in de groep. Altijd hele behulpzame mensen. Cabanabeach zocht laatst nog krachten.
Ja, heb er gewoond. Maar dat is wel alweer jaren geleden.
leuk hoor! Genoeg cafés en restaurants daar iig om werk te zoeken!

Kheb er paar jaar geleden gewoond, en ja, je kan niet lopend over straat savonds en in sommige wijken moet je niet komen savonds als blank meisje, maar ik denk niet dat het extremer is dan in NL qua criminaliteit.

Je hebt overigens wel een auto nodig om overal te komen, dus hou daar rekening mee qua berekenign van je kosten.

Je kan prima in een studentenhuis gaan wonen daar, heb je meteen wat leeftijdsgenoten om je heen.
Precies winnertje.... Dat dus....

Dat heb je op Aruba veel minder.

Op curacao heeft eigenlijk elk huis tralies voor de ramen. Op Aruba echt niet.
Sowieso moet je in bepaalde wijken savonds gewoon niet te voet doorheen. Heeft niks met blank te maken. Is in NL ook zo. Ja mannen maken wat meer geluid als je langsloopt maar dat doen ze met alles wat een vagina heeft. Blaffende honden bijten niet zeg ik maar. Op Aruba heb je ook een auto nodig en Aruba is niet minder crimineel. Was 3 mnd geleden nog op beide eilanden en zolang jeje niet in criminele kringen bevindt is het gewoon ok.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in curacao in de tijd dat ik er heb gewoond! Heerlijk eiland!
Gaaf dat je dat wilt gaan doen. Ben er vorige maand nog geweest op vakantie en volgend jaar gaan mijn partner en ik permanent terug. In de horeca kun je zo terecht maar pas er wel mee op dat je niet steeds een paar maanden ergens gaat werken en dan weer ergens anders dat vinden ze niet leuk daar (heb gepraat met eigenaar van een strandtent daar dus vandaar dat ik dat weet) En qua onveiligheid heb ik niks gemerkt ik heb me daar niet 1 dag onveilig gevoeld zelfs niet toen mijn partner en ik aan iemand vroegen waar een restaurant was (waren verkeerde weg ingereden ) bleek dat wij onze portemonnee open en bloot op het dashboard kastje hadden liggen, raam wagenwijd open, en die jongeman deed niks. De mensen daar waarderen het wel als je als "buitenlander" hun taal probeert te leren dat merkte wij ook.

Succes en veel plezier daar.
Ik vind de negatieve reacties op je keuze voor Curacao te belachelijk voor woorden en compleet ongegrond.

Ik heb op beide eilanden gewoond, beiden zijn prachtig, maar adviseer je absoluut om voor Curacao te kiezen.

Ik weet toevallig dat ze bij Zest Beach Café te Jan Thiel nog op zoek zijn naar bedienend personeel. Je zou hen even een mail kunnen sturen?

Als je verder nog inhoudelijke vragen hebt voor je verblijf op Curacao hoor ik dit graag!

Heel veel plezier en succes
Hoi Hoi!!

Wat leuk dat je naar Curacao gaat! Ik zelf ben 23 jaar en ga daar voor 5 maanden stage lopen vanaf september en zoek nog iemand om een appartement mee te delen. Misschien een idee om met elkaar in contact te komen?

Groetjes Marinda
joyce wil je dit nog steeds?

ik ben wel geïnteresseerd

stuur anders even een pm.

Gr Danny

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven