Is dit normaal?

06-06-2014 19:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommige van jullie misschien hebben gelezen in mijn andere topic heb ik 2 jaar een heftige relatie gehad met een meisje die na 1 jaar aseksueel werd door lichamelijke klachten en toen zij weer seksuele gevoelens kreeg maakte zij het uit met mij omdat ze wel sex wil, maar niet meer met mij. Dit topic is niet over mijn pijn van de verbroken relatie, maar meer het feit dat ik een soort van afkeer heb ontwikkeld voor sex. Ik ben het afgelopen jaar constant bezig geweest met bedenken waarom sex overbodig was en het was in mijn vorige relatie zo een beladen onderwerp dat ik al een naar gevoel in mijn buik krijg bij de gedachte aan sex . Nu voel ik mij lichamelijk wel sexueel.. is dit iets wat ik met een sexuoloog of psycholoog moet gaan bespreken of is dit normaal na een verbroken relatie?
In jouw geval kan ik me er wat bij voorstellen. En wat is normaal?

Ik denk dat je er even genoeg van hem omdat het zo lang een beladen onderwerp is geweest. Naar een psych of seksuoloog gaan, lijkt me niet direct nodig. Ik zou het even aankijken, grote kans dat je er binnenkort anders instaat.
Je bent volgens mij nog best jong, maar ik denk wel dat het iets is waar je wat mee moet. Je bent nog maagd toch? En je vriendin zou je eerste lesbische ervaring worden? Ik denk dat als het nu al zn issue is en als je er zo heftig op reageert dat je misschien wel wat hulp kunt gebruiken.

Of je zoekt een leuk meisje voor je eerste keer. Je kunt ook kijken hoe je reageert. Maar ik zou het zonde vinden als je eerste keer een enorm drama gaat worden terwijl het juist zo leuk zou moeten zijn.
quote:yoshe schreef op 06 juni 2014 @ 20:54:

Je bent volgens mij nog best jong, maar ik denk wel dat het iets is waar je wat mee moet. Je bent nog maagd toch? En je vriendin zou je eerste lesbische ervaring worden? Ik denk dat als het nu al zn issue is en als je er zo heftig op reageert dat je misschien wel wat hulp kunt gebruiken.

Of je zoekt een leuk meisje voor je eerste keer. Je kunt ook kijken hoe je reageert. Maar ik zou het zonde vinden als je eerste keer een enorm drama gaat worden terwijl het juist zo leuk zou moeten zijn.Nee ik ben geen maagd meer. Ik heb het eerste jaar met haar gewoon sex gehad en toen gingen we een half jaar uit elkaar omdat zij geen aantrekkingskracht voelde dacht ze en toen weer bij elkaar gekomen, omdat bleek dat ze wel nog verliefd op mij was maar aseksueel was Door haar gezondheid..
Ik zou wachten tot je weer verliefd wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk ook dat als je iemand treft op wie je verliefd raakt, het vanzelf weer goed gaat komen!
Ik zou er zelf niet veel aan proberen te denken, hoe meer je erover piekert hoe meer het tegen gaat werken. Gaat uit, wees sociaal en het komt vanzelf wel weer terug.
Ik heb dat andere topic ook even doorgelezen, en nu deze, en wat ik me afvraag is waarom jij zo op de seks gefocussed bent.

Dat lijkt me nou het minste probleem in dit drama.

Je hebt 2 jaar aan die gestoorde verspilt, die meid heeft zoveel problemen, wees blij dat je nu de ruimte hebt voor weer een beetje vrolijkheid in je leven.

En dat ze een tijdje niet met je naar bed wilde, wat doet dat er nou toe?

Dat was alleen maar 1 onderdeeltje van alles wat er mis was.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Nou ja, een tijdje.. We hebben anderhalf jaar geen sex gehad omdat zij dat gevoel niet had en ik heb daar begrip voor gehad en de seconde dat zij dat gevoel weer heeft wil ze mij niet meer. En dat zit mij inderdaad erg dwars ja. Ik ben totaal niet met sex bezig behalve het feit dat ik dus mij bijna niet meer kan voorstellen dat het nornaal is om sex te hebben in een relatie en dat beangstigend mij en dat is wat mij dwars zit. Daarom wilde ik in dit topic ook niet verder ingaan op de relatie zelf want dat het een moeilijk persoon is weet ik wel. En dat ik beter af ben begin ik langzaam te begrijpen... maar ik ben bang dat ik mijzelf er zo van heb overtuigd dat sex niet nodig is en alleen maar voor problemen zorgt dat ik bang ben dat dit niet meer normaal is. Dus ik vroeg mij af of er hier meerdere mensen waren met een dergelijke situatie of dat het normaal is als je net uit elkaar bent dat je je zo voelt en ik dus gewoon tijd nodig heb
Geef het tijd, die rare relatie heeft nogal impact gehad, dat moet weer even allemaal op zijn plek vallen.
Oke, ik denk dat het normaal is.

Wanneer je zeer gekwetst bent, en je ook nog sterke gevoelens hebt voor de persoon door wie je gekwetst bent, dan lijkt het me logisch dat je nog helemaal niet openstaat voor de gedachte aan seks met een ander.

Ik denk dat daar het probleem zit.

Jij zit nog zo met deze relatie in je hoofd dat je je op dit moment helemaal niet kunt voorstellen dat seks ook probleemloos en leuk kan zijn.

Wat mijn voorgangers al gezegd hebben: Dat komt wel goed als je weer verliefd wordt.

Pas dan zul je zien dat seks níet altijd voor problemen zorgt.

Accepteer voor nu dat je denkt dat seks alleen maar ellende is, en richt je gewoon op de verwerking van de rest.

Luister maar naar oma Delite, het komt wel goed.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven