Hoe vijver afdekken?

06-06-2014 22:43 73 berichten
We hebben wss een (tijdelijk) huurhuis gevonden, zijn we erg blij mee want dat was toch vrij moeillijk.

Maar.... Er zit een grote koi-vijver in de tuin, diep en groot, met opstaande rand. In combi met dochter vind ik dat niet ideaal. Dus w ie heeft een idee hoe we dat zeker maar zonder blijvende schade aan de vijver kunnen afdekken?
Alle reacties Link kopieren
Jouw dichter kan betonijzer verplaatsen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ballenbak!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 06 juni 2014 @ 23:39:

Ballenbak!
Zo zwaar is dat toch niet?
Trampoline over het gat.
Haha, wel heel veel ballen nodig dan
Onze trampoline is niet groot genoeg.
Leegpompen, laten vullen met zand, grote zandbak, verhuizen en een hele dag scheppen om het weer leeg te halen.
Wij hebben een houten raamwerk er omheen en daarop konijnengaas gespannen.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Wij hebben een vijver deze is afgeschermd met beton ijzer vlechtwerk is super sterk, ik kan er zelf opstaan om de plantjes aan de overkant van de vijver te knippen. Maar dan nog gaat mijn 4 jarig monstertje gewoon even mee naar binnen als ik moet plassen. Weet je ik hoor je alleen maar: dan pakt ze de sleutel, dan doet ze de deur open, dan luistert ze niet, dan gaat ze op een stoel staan om een sleutel te pakken. Misschien moet je wat tijd investeren om haar aan te leren dat ze niet zelf de deur open mag doen etc. Doet ze ook zelf de voordeur open als er gebeld wordt en jij bent niet in de buurt?
Ik zeg niet dat.ze dat altijd doet, maar ik wil er niwt op vertrouwen dat ze het niet toch een keer doet. Daarom wil ik een zekere manier om het af te dekken.

Zandbak zou ideaal zijn als het geen tijdelijk huurhuis was. Het is denk ik 2m diep en 2x3 meter breed, dan blijf ik leegscheppen.
Ik wilde net zeggen, leegpompen? Een koi vijver zal aardig wat water in zitten. Volgooien met zand lijkt me ook erg lastig! Onze buren hebben een koi vijver, 3mx3m ongeveer en bijna 2 meter diep. Dat is nogal een berg zand en heel veel liter water

Afdekken met hout lijkt me het beste. Onze buurman dekt hem in de winter af met plastic platen, maar dat is denk ik niet sterk genoeg om een kind te houden.
ik zou voor stevige houten platen/deksel gaan, en daar op de rand gezellig wat bloemen en planten neerzetten zodat het minder aantrekkelijk wordt om er op te klimmen. Daarbij aan dochter uitleggen dat ze er niet op mag staan, omdat het dan kapot gaat en ze zich pijn kan doen
Als de vijver nou zo bezwaarlijk is, dat je er drie pagina's over kunt praten, waarom heb je dit huis dan geaccepteerd?

Een vijver van twee meter diep is zowel leeg als vol natuurlijk gevaarlijk!
@sandt, omdat onder een brug slapen ook niet ideaal is. Ben blij dat we iets hebben, iedere dag 200km pendelen is ook niet te doen. En huurhuizen liggen ook niet voor het oprapen.
Jeetje, denk nou eens even na: je pompt dat ding leeg. Koopt betongaas. Gooit betongaas op die opstaande rand. Knipt het met een betonschaar op maat. Zet het gaas vast met scheerlijnen en haringen.

Hoe moeilijk kan het zijn?!?!?!
Ik zou het vragen aan het/een bedrijf dat zulke vijvers aanlegt.

Wellicht is er gewoon een al bestaande en praktische oplossing voor.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Of je koopt meters dekzeil en laat dat over de rand hangen en zet het vast met duck tape.
Snotolf, het hoeft ook niet moeillijk te zijn, ook al veel.goede tis en ideen hier gegeven, waar ik soms idd zelf niet op was gekomen, ideaal dus.
Leegpompen, afdekken met hout of betongaas etc en aan dochter van 4,5 duidelijk maken dat die plek een no-go is. Net zoals je niet loslaat als je aan het klimrek hangt, niet je hand in een brandende kaars steekt of je boterham achter de cv propt, om maar iets te noemen.

Je kunt je kind niet tegen álles beschermen, het moet ook leren dat sommige dingen niet kunnen. Ook als je 4,5 bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je denkt heel moeilijk.. Leegpompen en mdf plaat erover heen en klaar is Kees. En tegen een kind van 4,5 kan je dan gerust zeggen: niet aan die plaat komen, dat is gevaarlijk (al kan er weinig gebeuren dan).
Raster eroverheen, even informeren bij ijzerhandel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
grote houtplaat erop en wat platenpotjes opzetten, klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven