Hoe vijver afdekken?

06-06-2014 22:43 73 berichten
We hebben wss een (tijdelijk) huurhuis gevonden, zijn we erg blij mee want dat was toch vrij moeillijk.

Maar.... Er zit een grote koi-vijver in de tuin, diep en groot, met opstaande rand. In combi met dochter vind ik dat niet ideaal. Dus w ie heeft een idee hoe we dat zeker maar zonder blijvende schade aan de vijver kunnen afdekken?
Alle reacties Link kopieren
Plaats een hekwerk iets?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat voor,hekwerk? Over een laag hekje klimt ze heen denk ik. En om nu een metershoog hek er om te plaatsen?
Platen hout erover en hek erom?
Paar palen en gaas.

Een net staat niet strak genoeg gespannen om te voorkomen dat ze in het water belandt.

En verder kan je een vijver niet afdekken. Dan gaan de vissen dood en het is niet goed voor het water.
Of betongaas er over heen leggen.
Hek omheen plaatsen. Is heuphoogte niet hoog genoeg?
quote:Fame schreef op 06 juni 2014 @ 22:51:

Of betongaas er over heen leggen.Dat veert mee. Als ze dan voorover valt gaat ze alsnog onder water met haar gezicht en door de gaten kan ze zich niet omhoog duwen.
Vissen zitten er dan niet meer in. En water kwaliteit is onbelangrijk. Slopen is geen optie, we huren onder de leegstandswet
Heuphoogte,is niet hoog genoeg, ze is laatst bij de opvang over zoiets bijna ontsnapt.
En natuurlijk nooit je kind alleen laten bij een vijver in de buurt.
Ik zit te denken over een zware deksel van hout oid die ze dan niet

niet kan optillen
deksel maken van hout. Dikke multiplexplaten
Ze,is 4,5 dus kan deuren open krijgen en ik wil niet dat ze een keer naar buiten gaat en dan ongemerkt in de vijver valt.
Je kan hem ook leegpompen
Dus ook de deur beveiligen.
Als er toch geen vissen inzitten, een dekzeil er overheen leggen.

Of het water eruit pompen/leeg scheppen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
kan ze nog niet zwemmen dan? Met 4, 5 moet een kind toch wel waterveilig kunnen zijn?
quote:-teuntje- schreef op 06 juni 2014 @ 22:52:

Vissen zitten er dan niet meer in. En water kwaliteit is onbelangrijk. Slopen is geen optie, we huren onder de leegstandswetDan leegpompen natuurlijk.
Opvullen met pallets en daar een stuk worteldoek overheen? Of zit er wel water in?
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 juni 2014 @ 22:56:

Als er toch geen vissen inzitten, een dekzeil er overheen leggen.

Of het water eruit pompen/leeg scheppen.Dan zie je ze tenminste niet verzuipen. Een zeil is bloedlink.
Ze kan een beetje zwemmen, maar d wc rand is zo hoog dat ik niet denk dat ze ee uit kan klimmen met kleren.
quote:-teuntje- schreef op 06 juni 2014 @ 22:55:

Ze,is 4,5 dus kan deuren open krijgen en ik wil niet dat ze een keer naar buiten gaat en dan ongemerkt in de vijver valt.Deur op slot doen en sleutels aan een spijker hangen bij de deur waar ze niet bij kan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn ouders hadden zo'n metalen raamwerk er overheen, boog niet door, kon je bij wijze van op lopen als volwassene.

Met een houten plaat er overheen zien de vissen niks, en zie jij niks van de vissen. Trek die vijver er dan gewoon uit, denk ik dan.
Maar water eruit pompen, loopt het dan niet weer vol bij regen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven