Loenzen
zondag 8 juni 2014 om 02:13
Ik ben tevreden met mijn lichaam, maar er is een ding waar ik niet gelukkig mee ben: ik loens. Als kind ben ik ooit geopereerd, maar omdat ik de oefeningen die ik elke dag moest doen om mijn oog goed te houden niet deed, is mijn oog weer gaandeweg scheler gaan kijken.
Nu was ik er heel lang niet echt self conscious over, het boeide me niet zo, maar tegenwoordig heb ik het idee dat het meer mensen op valt, dat mensen er vaker wat van zeggen, en ik word er onzeker van.
Nu wil ik me laten opereren, maar ik heb gewoon niet de mogelijkheid om nu een maand vrij te nemen en thuis te zitten (aangezien je licht schijnt te moeten mijden). Heeft iemand deze operatie al eerder ondergaan? Hoe was dat?
Nu was ik er heel lang niet echt self conscious over, het boeide me niet zo, maar tegenwoordig heb ik het idee dat het meer mensen op valt, dat mensen er vaker wat van zeggen, en ik word er onzeker van.
Nu wil ik me laten opereren, maar ik heb gewoon niet de mogelijkheid om nu een maand vrij te nemen en thuis te zitten (aangezien je licht schijnt te moeten mijden). Heeft iemand deze operatie al eerder ondergaan? Hoe was dat?

zondag 8 juni 2014 om 07:12
Ik loens ook. Ik droeg als kind een ooglap om het slechte ook te trainen. Wanneer ik uitgerust ben valt het niet zo op, maar bij activiteiten in de avond of na een glas wijn wel.
Ik zou eerst eens een afspraak maken bij de oogarts om te overleggen welke mogelijkheden er zijn.
i
Mijn oog is niet erg genoeg voor een operatie en ik vind mijn imperfecties wel grappig.
Ik zou eerst eens een afspraak maken bij de oogarts om te overleggen welke mogelijkheden er zijn.
i
Mijn oog is niet erg genoeg voor een operatie en ik vind mijn imperfecties wel grappig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 8 juni 2014 om 07:45
Waarom zou je er een maand uit zijn? Ik kan me niet herinneren dat dat zo lang duurde.
En waarom geen licht? Als het goed is gaan ze spieren inkorten/verplaatsen.
Ik ben hier zelf ook een aantal keer aan geopereerd en moet nu ook oefeningen doen. Doe ik ze niet, dan loens ik weer erger. Dit kan ik, tot nu toe, wel weer herstellen door de oefeningen op te pakken. Misschien ook een idee?
Welke oefeningen moet jij trouwens doen?
En waarom geen licht? Als het goed is gaan ze spieren inkorten/verplaatsen.
Ik ben hier zelf ook een aantal keer aan geopereerd en moet nu ook oefeningen doen. Doe ik ze niet, dan loens ik weer erger. Dit kan ik, tot nu toe, wel weer herstellen door de oefeningen op te pakken. Misschien ook een idee?
Welke oefeningen moet jij trouwens doen?
zondag 8 juni 2014 om 08:23
Loensen kan zo erg worden dat je echt scheel gaat kijken en het gewoon vervelend wordt om steeds maar dubbel te zien.
Dus een operatie biedt dan uitkomst.
Je bent hooguit een week uit de roulatie en je hoeft geen licht te vermijden. Op het geopereerde oog krijg je een ooglapje die je na een week af mag. Tussendoor dien je te druppelen dus dan komt er licht bij en frisse lucht, heel goed voor je.
Maak eens eerst een afspraak met een oogarts. Het zou nog eens best een lang traject kunnen zijn om precies je oogstend te kunnen bepalen.
Het oogziekenhuis in Rotterdam (D'r. Simons) kan ik erg aanbevelen.
Succes
Dus een operatie biedt dan uitkomst.
Je bent hooguit een week uit de roulatie en je hoeft geen licht te vermijden. Op het geopereerde oog krijg je een ooglapje die je na een week af mag. Tussendoor dien je te druppelen dus dan komt er licht bij en frisse lucht, heel goed voor je.
Maak eens eerst een afspraak met een oogarts. Het zou nog eens best een lang traject kunnen zijn om precies je oogstend te kunnen bepalen.
Het oogziekenhuis in Rotterdam (D'r. Simons) kan ik erg aanbevelen.
Succes
zondag 8 juni 2014 om 08:33
Je moet zeker wel een maand uittrekken voor het herstel. Ik ben er bijna 6 weken mee zoet geweest. Ik zag heel slecht de eerste weken en geen diepte. Was continue duizelig , misselijk, hoofdpijn en kon idd ook niet tegen licht. Ik vond het herstel echt tegenvallen. Daarbij lijkt mijn oog overgecorrigeerd. Dit is een veelvoorkomende complicatie die ze vantevoren niet goed kunnen in schatten. Bij mij moet het dus misschien opnieuw. Bezoek een oogarts , die kan je vertellen over de voor en nadelen. Overigens lijkt me niet dat je hier een maand vrij voor moet nemen. Ik had de operatie echt nodig en niet om cosmetische redenen. Ik heb me ziek gemeld. Mijn werkgever vond dat geen probleem. Succes.
zondag 8 juni 2014 om 08:37
Man hier loenst(e) ook. Als kind geopereerd, maar bij hem moet het elke 10-15 jaar weer. Hij is een aantal jaar geleden opnieuw geopereerd en dat ging heel makkelijk hoor. Dagopname, narcose. Twee dagen later was hij weer aan het werk.
Ik weet niet of jij de zelfde operatie moet, maar een maand thuiszitten lijkt me wat veel.
Ik weet niet of jij de zelfde operatie moet, maar een maand thuiszitten lijkt me wat veel.
zondag 8 juni 2014 om 08:39
zondag 8 juni 2014 om 08:43
Vooral het traject voor de operatie duurt lang. Inderdaad metingen van stand ogen e.d. Dat duurde bij mij ook vaak het langste. Herstel heeft hier alle keren echt geen maand geduurd en ik ben inmiddels 4 of 5 keer aan mijn ogen geopereerd. Laatste keer hebben ze zelfs beide ogen gecorrigeerd.
Wat jarig Jetske zegt over overcompensatie, dat had ik inderdaad ook. Mijn hersenen waren gewend om met twee schuine ogen 1 beeld te creëren. Toen mijn ogen recht stonden, ging ik juist dubbel zien. De laatste operatie hebben ze daarom beide ogen gedaan, na heel heel heel veel metingen. Nu zie ik soms nog dubbel, maar dat kan ik met mijn ogen corrigeren.
Wat jarig Jetske zegt over overcompensatie, dat had ik inderdaad ook. Mijn hersenen waren gewend om met twee schuine ogen 1 beeld te creëren. Toen mijn ogen recht stonden, ging ik juist dubbel zien. De laatste operatie hebben ze daarom beide ogen gedaan, na heel heel heel veel metingen. Nu zie ik soms nog dubbel, maar dat kan ik met mijn ogen corrigeren.
zondag 8 juni 2014 om 09:05
Ik vind het absoluut niet sexy.. maar who cares
Een oom van mij loenst ook, maybe dat ik het daarom niet sexy vind :p Maar vraag me vaak af of hij het tegen mij heeft of tegen iemand ander.. Als ik het zelf had had ik mij zeker wel laten opereren, het lijkt mij niet dat je hiervoor afhangkelijk bent of dit wel of niet kan/mag van het werk, maar een tijdje id ziektewet komt. Succes!
Een oom van mij loenst ook, maybe dat ik het daarom niet sexy vind :p Maar vraag me vaak af of hij het tegen mij heeft of tegen iemand ander.. Als ik het zelf had had ik mij zeker wel laten opereren, het lijkt mij niet dat je hiervoor afhangkelijk bent of dit wel of niet kan/mag van het werk, maar een tijdje id ziektewet komt. Succes!

zondag 8 juni 2014 om 13:01
Ik dans en kijk soms bewust niet te veel in mijn partners ogen. Ik danste een keer met een man. Het was echt leul dus bleven we samen dansen. Zegt hij kijk mij nou eens aan, ja maar niet alsof je verliefd bent maar zo kijk ik dus de hele tijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 8 juni 2014 om 13:01
Ik dans en kijk soms bewust niet te veel in mijn partners ogen. Ik danste een keer met een man. Het was echt leuk dus bleven we samen dansen. Zegt hij kijk mij nou eens aan, ja maar niet alsof je verliefd bent maar zo kijk ik dus de hele tijd
zondag 8 juni 2014 om 16:19
Ik heb een lui oog, waar ik ook een stuk minder mee zie.
Heb er van die afplakstickers voor gehad en dat heeft aardig geholpen.
Als ik heel moe ben trekt het oog richting mijn neus, en als er foto's gemaakt worden van mij, waar ik recht in kijk, staat het linkeroog richting m'n neus.
Mijn vader zei vroeger ook altijd, 'kijk je weer met je linkeroog in je rechterbroekzak?'
TO heb verder geen ervaring met een operatie, dus verder heb ik niets nuttigs te vermelden voor je
Heb er van die afplakstickers voor gehad en dat heeft aardig geholpen.
Als ik heel moe ben trekt het oog richting mijn neus, en als er foto's gemaakt worden van mij, waar ik recht in kijk, staat het linkeroog richting m'n neus.
Mijn vader zei vroeger ook altijd, 'kijk je weer met je linkeroog in je rechterbroekzak?'
TO heb verder geen ervaring met een operatie, dus verder heb ik niets nuttigs te vermelden voor je
zondag 8 juni 2014 om 16:47
quote:bibaatje schreef op 08 juni 2014 @ 08:37:
Man hier loenst(e) ook. Als kind geopereerd, maar bij hem moet het elke 10-15 jaar weer. Hij is een aantal jaar geleden opnieuw geopereerd en dat ging heel makkelijk hoor. Dagopname, narcose. Twee dagen later was hij weer aan het werk.
Ik weet niet of jij de zelfde operatie moet, maar een maand thuiszitten lijkt me wat veel.Bij mij was het ook een dagopname , ook algehele narcose. Het ligt geloof ik ook aan hoeveel spieren ze aanpakken en wat ze er mee doen. Bij mij waren het meerdere spieren aan verschillende kanten. Maar dan nog denk ik dat het per persoon verschilt qua herstellen.
Ik weet niet of jij de zelfde operatie moet, maar een maand thuiszitten lijkt me wat veel.Bij mij was het ook een dagopname , ook algehele narcose. Het ligt geloof ik ook aan hoeveel spieren ze aanpakken en wat ze er mee doen. Bij mij waren het meerdere spieren aan verschillende kanten. Maar dan nog denk ik dat het per persoon verschilt qua herstellen.

zondag 8 juni 2014 om 17:37
Bij een ex vriendinnetje van mij vond ik het heel sexy. Ik had altijd zoiets van 'kom jij maar eens even hier' als ze me aankeek. Ze werd er extra onschuldig door en ik kon d'r wel opvreten (ze kon ook heel lekker zoenen, gaat vast samen ).
Maar zelf vond ze het helemaal niet zo leuk. Volgens mij heeft ze het later laten corrigeren, helaas.
Maar zelf vond ze het helemaal niet zo leuk. Volgens mij heeft ze het later laten corrigeren, helaas.
donderdag 12 juni 2014 om 15:53