waar parkieten kopen

08-06-2014 10:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil graag 2 grasparkietjes als huisdier aanschaffen. Weet iemand een goede fokker? Maakt niet uit waar in NL :)- ik haal ze wel op

En voor de parkiethouders onder juliie: zijn jullie vogeltjes vaak ziek? Moet je ergens specifiek op letten in de verzorging?

Ik bereid me goed voor hoor, misschien te goed, want nu zag ik op internet dat parkieten vergeven kunnen raken van wormen (ja, en daar staan dan röntgenfoto's bij, haha: daardoor pas nu na paar maanden weer verder met mijn plan :)!)

DANK ALVAST voor jullie (fokker-)tips
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Ligt eraan. Als het om een voliére in de tuin gaat wil ik met liefde helpen zoeken naar een geschikt adres.

Gaat het om een kleine kutkooi in de woonkamer dan zou ik helemaal nergens parkieten kopen.
Ik heb ook verschillende keren parkieten gehad en die kwamen gewoon bij een goede dierenspeciaalzaak hier in de stad vandaan. Nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb ze gewoon bij een dierenspeciaalzaak gekocht en ook bij fokkers hier in de buurt. Nooit geen problemen mee gehad. Wel goed opletten dat de snavels niet te lang worden (ik heb 1 parkiet die het simpelweg vertikt om aan zijn sepia blokje te knagen) en als de parkiet een ringetje aan het pootje heeft, even opletten dat deze niet gaat knellen.

Ik heb een mega kamer volière met 2 grasparkietjes en 1 engelse parkiet. Ik heb 3 mannetjes samen, dat is geen probleem. Als je meerdere vrouwtjes bij elkaar zet en later nog wel toevallig een mannetje erbij haalt dan heb je kans op ruzie tussen de vogels.
I may be young, but I'm not dumb.
Bij de kinderboerderij verkopen ze ze ook regelmatig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Rooss4 schreef op 08 juni 2014 @ 10:47:

Ligt eraan. Als het om een voliére in de tuin gaat wil ik met liefde helpen zoeken naar een geschikt adres.

Gaat het om een kleine kutkooi in de woonkamer dan zou ik helemaal nergens parkieten kopen.Inderdaad, dit zouden meer mensen moeten begrijpen en het geldt trouwens ook voor vissen.
hey allemaal, dank voor jullie tips!! Dierenwinkel en kinderboerderij had ik nog niet aan gedacht!

En die kamervolière: hoe groot is die ongeveer?

En hebben jullie veel last van stof? Hoorde dat het behoorlijk kan dwarrelen en stuiven?

Katiecatherine en Roosss: ocharme: zijn jullie wel ook vegetarisch?

Zielige beestjes in hokjes of kleine vijvertjes opeten vind ik nog veel erger. Haha, hoe dan ook: ik verheug me op die kleine kutkooi
quote:katiecatherine schreef op 08 juni 2014 @ 15:24:

[...]

Inderdaad, dit zouden meer mensen moeten begrijpen en het geldt trouwens ook voor vissen.Ja en zeker ook zielig voor katten en honden en konijnen en en en...pffff.
Prrrr, mauw miawwwww.
Als je je zo verheugt op die kleine kutkooi, dan ga jij er toch lekker in zitten?
quote:Jane-Ice schreef op zondag 08 juni 2014 23:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="katiecatherine in "waar parkieten kopen"" class="messagelink">katiecatherine schreef op 08 juni 2014 @ 15:24</a>:</b>

[...]

Inderdaad, dit zouden meer mensen moeten begrijpen en het geldt trouwens ook voor vissen.</div></blockquote>Ja en zeker ook zielig voor katten en honden en konijnen en en en...pffff. Heel veel mensen weten niet hoe ze voor een konijn moeten zorgen. Vaak is het er maar 1, zitten ze in een rothok in de woonkamer waarin ze hun kont niet kunnen keren en wordt er niet meer naar omgekeken zodra het kind het zat is. En dan op marktplaats gezet. Dat bagataliseren bewijs alleen maar dat je dom bent of een dierenbeul. Of allebei.
Niet doen joh. Die beesten worden er niet gelukkig van. En jouw geluk hangt er ook niet van af. En nee, ik hou zelf geen dieren, en vreet ze ook niet.
Je wilt een parkiet kopen, maar hebt nog niet aan een dierenwinkel gedacht.....

En inderdaad, erg zielig voor vogeltjes om in een kooitje te zitten.
quote:Jane-Ice schreef op zondag 08 juni 2014 23:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="katiecatherine in "waar parkieten kopen"" class="messagelink">katiecatherine schreef op 08 juni 2014 @ 15:24</a>:</b>

[...]

Inderdaad, dit zouden meer mensen moeten begrijpen en het geldt trouwens ook voor vissen.</div></blockquote>Ja en zeker ook zielig voor katten en honden en konijnen en en en...pffff. Wat een domme reactie.
Er zitten ook vogeltjes in asielen. Op ikzoekbaas.nl kun je vogels bekijken die in asielen van de dierenbescherming zitten.

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... ren/vogels
Wil nog wel even toevoegen dat je met je opmerking niet erg sympathiek overkomt. Als je zo'n beestje in huis neemt, moet je er wel goed voor zorgen en een (kleine) kooi is nou eenmaal niet leuk voor een dier. Vond de opmerking van Wopper daarom ook erg goed. Maar jouw keuze natuurlijk. Persoonlijk zou ik bij een asiel kijken, want dierenwinkels zou ik niet steunen met de verkoop van levende dieren.
quote:kers schreef op 08 juni 2014 @ 23:22:

Katiecatherine en Roosss: ocharme: zijn jullie wel ook vegetarisch?

Zielige beestjes in hokjes of kleine vijvertjes opeten vind ik nog veel erger. Haha, hoe dan ook: ik verheug me op die kleine kutkooi Gatverdamme, wat een misselijke reactie zeg! Waarom wil je huisdieren als je ze niet eens de ruimte wilt bieden waar ze behoefte aan hebben?
quote:hyale schreef op 08 juni 2014 @ 23:48:

[...]

Heel veel mensen weten niet hoe ze voor een konijn moeten zorgen. Vaak is het er maar 1, zitten ze in een rothok in de woonkamer waarin ze hun kont niet kunnen keren en wordt er niet meer naar omgekeken zodra het kind het zat is. En dan op marktplaats gezet. Dat bagataliseren bewijs alleen maar dat je dom bent of een dierenbeul. Of allebei.

Dierenbeul? Wahaha, ik heb hier thuis 2 katjes en nee ze mogen niet naar buiten. Ben nu zekers een dierenbeul in jouw ogen?!

Hoeveel mensen hebben huisdieren? Zijn het allemaal dierenbeulen?

Ik snap heus wel wat jij bedoeld hoor maar volgens mij begrijp jij niet wat ik ermee bedoel.

Het is ook nooit goed.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:hyale schreef op 08 juni 2014 @ 23:46:

Als je je zo verheugt op die kleine kutkooi, dan ga jij er toch lekker in zitten?Dit dus
Hey Jorani van wakker topic
Prrrr, mauw miawwwww.
Ach mijn parkietjes hebben ook een kleine kutkooi dat ze er alleen inzitten om te eten is dan weer een ander verhaal. Hier vliegen ze gewoon 24/7 los rond en vaak gaan ze zelf de kooi in om te slapen.
ach jee, wat kunnen jullie slecht tegen een grapje.

Triest. Daarom nogmaals even mijn vraag: rooss, hyale en catherine: zijn jullie wel vegetarisch? Er zitten zoveel beestjes in kleine kooitjes en die dan wel opeten en hier de moraalapostel uithangen dat parkieten-in-kleine-kutkooitjes zielig is vind ik wat hypocriet.
quote:Trotter schreef op 09 juni 2014 @ 00:32:

[...]

Gatverdamme, wat een misselijke reactie zeg! Waarom wil je huisdieren als je ze niet eens de ruimte wilt bieden waar ze behoefte aan hebben?

Cynisme snappen is ook een kunst Trotter .

Ik weet van mezelf hoe ik erin sta. Waar maak jij uit op dat ik ze niet wil bieden waar ze behoefte aan hebben? Ben je altijd zo kort door de bocht?

Ik open een topic om een goede fokker te vinden en verzorgingstips te krijgen, remember? Als ik ze als een beul wilde behandelen dan maakte dat me weinig uit denk ik.
quote:kiki1987 schreef op 09 juni 2014 @ 00:53:

Ach mijn parkietjes hebben ook een kleine kutkooi dat ze er alleen inzitten om te eten is dan weer een ander verhaal. Hier vliegen ze gewoon 24/7 los rond en vaak gaan ze zelf de kooi in om te slapen.Wat leuk, kiki. Hoeveel parkietjes heb je?
Ik zou voor een nieuwe nick gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ach, ik heb ook heel lang parkieten gehad in een kooi binnen. geen grasparkieten maar een andere soort. Ze waren heel tam en de kooi stond bijna altijd open. Het zou je trouwens verbazen hoe vaak ze er vrijwillig in zitten; het is echt hun veilige plekje. Ook buiten de kooi vliegen ze zich echt niet de hele dag suf. Als ze niet op mijn schouder geplakt zaten, dan zaten ze wel op een ander favoriet plekje zoals bovenop de kast of voor het raam (zich overal tegenaan te bemoeien.)

TO; verkijk je niet op de rommel die zulke beestjes maken. Behalve stof, veren en poepjes, slopen ze bijvoorbeeld ook je planten . daarbij zijn het ook behoorlijke druktemakers. Dat is gezellig als je ervan houdt, maar er zijn ook gevallen bekend van parkieten die eindigen in de badkamer omdat ze zoveel herrie maken. Denk daar dus goed over na!

Ik zou je aanraden om eerst lid te worden van een parkietenforum. Niet alleen vind je daar veel informatie, maar ook bijvoorbeeld goede fokkers. Als je ze tam wilt maken, is het niet slim om er twee tegelijk te kopen. Sommige kwekers verkopen handtamme vogels. Bovendien kunnen die meteen beoordelen of jij goed voorbereid bent en (al) geschikt voor het houden van vogels.

Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven