waar parkieten kopen
zondag 8 juni 2014 om 10:43
Hallo, ik wil graag 2 grasparkietjes als huisdier aanschaffen. Weet iemand een goede fokker? Maakt niet uit waar in NL
- ik haal ze wel op
En voor de parkiethouders onder juliie: zijn jullie vogeltjes vaak ziek? Moet je ergens specifiek op letten in de verzorging?
Ik bereid me goed voor hoor, misschien te goed, want nu zag ik op internet dat parkieten vergeven kunnen raken van wormen (ja, en daar staan dan röntgenfoto's bij, haha: daardoor pas nu na paar maanden weer verder met mijn plan
!)
DANK ALVAST voor jullie (fokker-)tips
En voor de parkiethouders onder juliie: zijn jullie vogeltjes vaak ziek? Moet je ergens specifiek op letten in de verzorging?
Ik bereid me goed voor hoor, misschien te goed, want nu zag ik op internet dat parkieten vergeven kunnen raken van wormen (ja, en daar staan dan röntgenfoto's bij, haha: daardoor pas nu na paar maanden weer verder met mijn plan
DANK ALVAST voor jullie (fokker-)tips
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
maandag 9 juni 2014 om 15:37
Aanraden om te kijken voor een goede kooi en niet zo'n zielig klein dingetje wat je heel vaak tegenkomt, dat zijn ook verzorgingstips. Mensen hebben vaak namelijk GEEN idee wat de verzorging van een huisdier inhoudt. En sarcasme valt wel eens weg in het geschreven woord, ik ken je namelijk niet. En of ik wel of niet vegetarisch ben, dat verandert dus niet jouw verzorging van de parkieten. Als je voor een dier kiest, dan moet je het goed doen. Heel veel mensen onderschatten wat een dier nodig heeft, omdat ze alleen maar aan hunzelf denken. Een dier is gezellig, dus nemen we maar een hond, konijn, kat, parkiet etc. zonder serieus in te lezen wat een dier nodig heeft. Dus als je werkelijk van plan bent om te kiezen voor grasparkieten en ze laat verpieteren in een klein hokje, dan ben je mi een grotere dierenbeul dan iemand die niet vegetarisch is en wel goed voor zijn dieren zorgt. Je kiest namelijk voor die parkieten en je kiest ervoor verantwoordelijk te zijn voor het welzijn en de gezondheid van die vogeltjes. Sarcasme mag dus wel minder. Dat je slechte grap niet aankomt is niet onze schuld, maar is dus jouw misplaatste opmerking die zo verkeerd geschreven is dat de grap niet overkomt.
En ja, ik vind iets dus al snel zielig voor een huisdier. Beter dat dan lacherig doen over dierenmishandeling.
En ja, ik vind iets dus al snel zielig voor een huisdier. Beter dat dan lacherig doen over dierenmishandeling.