Vlooien

08-06-2014 21:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft een acute vlooien aanval en normaal heb ik altijd anti vlooienmiddel in huis, maar nu natuurlijk niet. De winkels zijn nu natuurlijk dicht en vraag me af of er morgen de dierenwinkel in Amsterdam open zal zijn? Ik vind het vreselijk om haar zo oncomfortabel te zien! Duikt weg in hoekjes, rent van de ene kant van de kamer naar de andere kant, probeert de vlooien weg te likken - niets helpt.

Weet iemand een nood oplossing? Heeft iemand raad?

Ze is een vrij wilde kat en houdt absoluut niet van opgepakt worden. Sprayen met appelazijn (Google) gaat hem dus niet worden.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip of openingstijden van dierenwinkels morgen in Amsterdam of waar dan ook in Nederland? Ben best bereid om er een stuk voor te rijden!!

Arme poes
No worries
Dierenarts bellen en vragen of er iemand aanwezig is zodat je daar pipetjes kunt kopen?
Ik weet niet of je een vriend/man hebt maar ik zou dan toch proberen de kat te kammen, dan maar met zijn 2-en.

Even in het nekvel zodat ze/hij vanzelf blijft liggen. Hoewel mss ook niet iedere kat dan gaat liggen.

Succes.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Niks op marktplaats?
Even googlen op tuincentra die open zijn, bijv Ranzijn of Hornbach.

Weet niet wat je onder een acuut vlooienprobleem verstaat, er moeten toch gewoon vlooien in zijn/haar vacht zitten en/of eitjes.

Tip is dat je ook nog een spuitbus tegen vlooien koopt die OOK helpen tegen vlooienEITJES helpt. Is wat duurder maar anders kom je er niet vanaf.

Matten, vloerbedekking, plinten, open gaten, enz ook inspuiten, stofzuigen en weer inspuiten, zie verder instructies spuitbus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle katten hebben wel eens een vlooitje maar hoe zij er mee bezig is maakt me heel verdrietig (ben ook 5 maanden zwanger dus de hormonen zullen ook wel meespelen ).

Tuincentrum! Jaaa die zijn altijd wel open op 2e pinksterdag!! Dat is een goeie!

Zal wel even doorbijten zijn vannacht maar morgen sta ik als eerste in de winkel.

THANKS
No worries
Koop gelijk wat tabletten om te ontwormen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja ga ik ook zeker doen! Voel me een hele slechte poezenmoeder op het moment
No worries
quote:brisbane179 schreef op 08 juni 2014 @ 21:37:

Ja ga ik ook zeker doen! Voel me een hele slechte poezenmoeder op het moment Welnee, je gaat er toch achteraan? Chilllllllllllllllllllllllllllll
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ik weet niet of je kat het toelaat maar zet m anders ff in een bad .ff goed afspoelen,misschien heb je vlooienshampoo.anders gewoon zonder.als het er veel zijn laten ze wel los hierdoor.succes .ik doe het zelf ook weleens maar niet iedere kat is er dol op.
He bah! Heb je iets van lavendel in huis? Maakt niet uit wat opzich als het maar naar Lavendel ruikt. Douchegel, bodylotion, deo whatever. Smeer dat op je kat en ze zal zich al veel rustiger voelen. Vlooien haten Lavendel en als je kat het oplikt is het niet direct een drama.

Jeetje en dat ook nog eens als alles morgen ook dicht is! App je vrienden/familie met huisdieren ook of zij misschien iets in huis hebben?
Ze is al wat rustiger geworden. Ligt nu achter me op de rugleuning te snoezen.

Wassen gaat echt niet lukken met deze. Oppakken gaat al niet. De laatste keer dat we dat probeerden zat mijn man met een diepe krab in zijn arm het ziekenhuis en ik met een infectie van een beet in mijn vinger! Ze is super lief en knuffelig maar van oppakken raakt ze helemaal in paniek.

Morgen als de wiedeweerga naar het tuincentrum!
No worries
Kruidvat druppels en tapijrspray. Alles wassen en sprayen.. kat druppel
*kat druppelen en even een week niet wassen, succes gegarandeerd!

Ging iets mis, hihi
Nou helemaal mis ging het niet want TO moet wel alles gaan wassen.
Ik zou toch liever naar een dierenarts gaan dan naar het tuincentrum. Veel van het spul wat ze daar verkopen zijn vlooien resistent voor.

Wat ik zelf doe (denk momenteel ook overal vlooien te zien en voelen), elke dag de poezen kammen. Als ze echt jeuk hebben laten ze het makkelijk toe en lijken ze het zelfs lekker te vinden, anders even gauw als ze aan het eten zijn.

Verder in huis bakjes water met drupje afwasmiddel oid neerzetten zodat je als je vlooien spot ze gelijk kunt verzuipen.

En sprayen. Sprayen en schoonmaken en sprayen tot je een ons weegt!

Succes!!
Nog bedankt voor alle reacties!

Vanochtend bij het tuincentrum geweest en meteen gedruppeld. Ze voelt zich inmiddels al stukken beter.

Heb nog geen vlooien in huis kunnen ontdekken, ze was zelf nogal paniekerig van de jeuk. Ik wacht het af, misschien alsnog het hele huis onder handen nemen als het nodig is.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!! X
No worries

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven