Werk & Studie alle pijlers

Flirten met de manager

09-06-2014 01:21 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb weer eens eens een issue en ik wil graag jullie mening hierover.

Zoals de titel al zegt, flirten met de manager. in dit geval ben ik de manager...

Ik werk in een groot bedrijf en ik ben een nieuwbakken manager op mijn afdeling. Mijn team bestaat uit zo'n 40 associates.

Ik ben mijn proeftijd door, presteer goed, ben wat afgevallen en waarschijnlijk zie ik er zelfverzekerd en goed uit. En daarmee komt dat ik volop mannelijke aandacht krijg op de werkvloer. Dat zou best leuk zijn ware het niet dat al deze jongens/mannen 'onder' mij staan in functie.

Ondanks dat ik het goed doe in mijn job voel ik me een beetje een loser nu. Ik schijn blijkbaar iets uit te stralen waardoor die mannen het proberen. Ik heb een collega manager die ook vrouw is en hartstikke mooi, maar no way dat iemand avances naar haar maakt. Omdat ze weten dat het not done is.

Maar bij mij is het net zo not done maar ik krijg de laatste weken verzoekjes en opmerkingen waarvan ik niet gediend ben. Ik zeg uiteraard elke keer nee en ga niet in op het flirten.

Ik zou graag van de wat meer ervaren dames hier advies willen krijgen hoe hier mee om te gaan. Waardoor straal ik iets uit dat men denkt dat ik wel een catch zou kunnen zijn? Wat doe ik fout? Ik zou gewoon graag het respect van de medewerkers willen hebben net zoals mijn collega en dat ze dus niet met me flirten. Ik zou elke keer een waarschuwing kunnen geven voor inappropriate behaviour maar zo wil ik het eigenlijk niet oplossen.

Btw, het kan niet liggen aan mijn kleding aangezien ik een behoorlijk saai zwart mantelpakje draag op werk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik denk toch dat een waarschuwing geven een beter idee is dan alleen maar nee zeggen. Toch wat strenger zijn en als er een sexueel getinte opmerking langskomt iets zeggen in de trant van "ik weet of je wel weet dat dit ongewenst gedrag is en in tijden van crisis zou ik dat niet doen
Stel deze vraag aan je mede collega/manager die er geen last van heeft. Wellicht heeft zij een idee waarom de mannen het wel bij jou proberen. Mijn ervaring is dat vrouwen onderling daar een goed antwoord op hebben .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je bent zo mooi dat ze niet om je geen kunnen
Misschien dat je of te los met ze omgaat of je hebt niet echt een autoritaire uitstraling. Wat vaak helpt is als iemand je weer zo'n voorstel doet dat je het ze eerst nog een keer laat herhalen en vervolgens verteld dat ze zich op de werkvloer bevinden en niet in de kroeg en dat je niet gediend ben van dit soort gedrag.

Zet ze een paar keer goed op hun plek en dat soort mannen een beetje kleineren kan geen kwaad en zorg voor de nodige afstand, je bent hun leidinggevende en niet hun vriendje.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 juni 2014 @ 01:26:

Stel deze vraag aan je mede collega/manager die er geen last van heeft. Wellicht heeft zij een idee waarom de mannen het wel bij jou proberen. Mijn ervaring is dat vrouwen onderling daar een goed antwoord op hebben .Ik heb deze vraag vandaag gesteld aan mijn collega manager en zij was alleen maar verbaasd. Zij heeft hier nooit mee hoeven dealen zegt ze.
Ik ben wel open in de omgang maar ik dacht echt dat ik duidelijk was. Het is ook ineens begonnen en ik weet echt niet wat ik er mee moet. Mijn managers zijn mannen die het sowieso weg zullen lachen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2014 09:13
Reden: Ongepast & op de man spelen
% gewijzigd
Male. All in.
quote:waterplant schreef op 09 juni 2014 @ 01:36:

Misschien dat je of te los met ze omgaat of je hebt niet echt een autoritaire uitstraling. Wat vaak helpt is als iemand je weer zo'n voorstel doet dat je het ze eerst nog een keer laat herhalen en vervolgens verteld dat ze zich op de werkvloer bevinden en niet in de kroeg en dat je niet gediend ben van dit soort gedrag.

Zet ze een paar keer goed op hun plek en dat soort mannen een beetje kleineren kan geen kwaad en zorg voor de nodige afstand, je bent hun leidinggevende en niet hun vriendje.Vind ik wel een goed advies.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sidlauskas schreef op 09 juni 2014 @ 01:52:

Voor de sexy dame in haar zwarte mantelpakjeWaar slaat dit op? Ik ben geen trol?
quote:-Bladora- schreef op 09 juni 2014 @ 02:07:

[...]

Waar slaat dit op? Ik ben geen trol?Laat gaan, ik heb het al gestaffed.
Thanks MV!
quote:-Bladora- schreef op 09 juni 2014 @ 02:33:

Thanks MV!+1
Male. All in.
Ik zou ook als je weer eens een opmerking hoort vragen of ze dat nog eens willen herhalen imdat je het vast niet goed hebt verstaan. Vervolgens kijk je ze alleen maar ijskoud aan en zeg je eerst even niks. Dat zou al een ongemakkelijk moment voor ze moeten zijn. Als dat niet aankomt kan je altijd toevoegen dat je de opmerking buiten zeer ongepast vind en dat hij daarvoor een gele kaart (waarschuwing) krijgt. Bij de volgende opmerking weer een gele kaart. Two strikes is out en dan kunnen ze een officiele melding verwachten. Ik zou me ook niet bezwaard voelen om dat echt te doen. Als ze een loopje met je gaan nemen dat ben je je hele autoriteit kwijt.
quote:yoshe schreef op 09 juni 2014 @ 04:49:

... Als ze een loopje met je gaan nemen dat ben je je hele autoriteit kwijt.Precies.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Verder denk ik dat je écht heul duidelijk mag zijn.

Je bent hun leidinggevende.

Weg met die fluwelen handschoen...
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Heeft het bedrijf geen cursus mbt ongewenst gedrag? Veel Engelse bedrijven bieden dergelijke cursussen aan. (En zo niet: HR / L&D vragen om het alsnog te organiseren). Ik zou vervolgens bij elke opmerking aangeven "sorry, maar jouw gedrag is onacceptabel. Ik geef je deze keer op voor de verplichte cursus en mocht je daar niets van opsteken dan kun je de volgende keer een waarschuwing verwachten".

Kortom: gewoon heel erg duidelijk zijn!

Als het gedrag plots is ontstaan, dan denk ik toch dat er een aanleiding is geweest. Heb jij je wellicht minder handig gedragen op een feestje? Een keer gegrapt met 1 collega, wat vervolgens als een lopend vuurtje rond is gegaan?
Lijkt alsof ze onderzoeken waar de grens ligt...

M.i. Grenzen stellen.
De collega er meteen op aanspreken.

"Wat bedoel je met deze opmerking" en dan na de uitleg aangeven dat een dergelijke opmerking in een zakelijke, professionele omgeving niet thuis hoort en je er niet van gediend bent en bij een dergelijke volgende opmerking er schriftelijke vastlegging volgt met eventuele consequenties.

Geef dus grenzen aan.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Kennelijk geeft jouw uitstraling aanleiding voor de heren om er op deze wijze mee om te gaan.

Let wel, ik bedoel het niet als verwijt. Zeer waarschijnlijk is het jouw hele voorkomen en wat dus maakt wie je bent die dit beeld oproept. Je kunt hier rekening mee houden, maar ga jezelf niet veranderen, blijf bij jezelf!

De oplossing is om de mensen die dit doen er één op één op aan te spreken en aan te geven dat je dit niet tolereert.

Dat hoef je maar bij een aantal te doen. Dat verspreidt zich gegarandeerd snel binnen je team. Er is geen betere reclame dan mond op mond.......

By the way, een span of contol van 40 mensen, is dat niet een beetje te veel? Ik heb er 20 die aan mij rapporteren en dat is echt al een hele kluif.
*do not underestimate the power of stupidity*
Waarom zou je die mannen er niet serieus op aanspreken?

Ik heb een beetje het idee dat het je ego streelt en je het ook wel stiekem toch een heel klein beetje vleiend vindt.

Gelijk korte metten mee maken.

Als manager moet je ook weleens niet aardig kunnen zijn, jammer dan.
Ja en?
quote:sweetfirefly schreef op 09 juni 2014 @ 09:18:

De collega er meteen op aanspreken.

"Wat bedoel je met deze opmerking" en dan na de uitleg aangeven dat een dergelijke opmerking in een zakelijke, professionele omgeving niet thuis hoort en je er niet van gediend bent en bij een dergelijke volgende opmerking er schriftelijke vastlegging volgt met eventuele consequenties.

Geef dus grenzen aan.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ben je single, en die andere collega niet? Wellicht is daar je antwoord... dan denken ze dat er iets te halen valt.

Verder idd gewoon niet alleen maar nee zeggen maar ze veel meer op hun plek zetten!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wanneer je een lekker wijf bent en niet van avances gediend bent, dan zul je je ongelofelijk zakelijk moeten opstellen. C'est la vie.
Ben je een lekker wijf of denken ze gewoon dat je makkelijk te krijgen bent.

Zoek dat uit en dan weet je wat je te doen staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven