Werk & Studie alle pijlers

Flirten met de manager

09-06-2014 01:21 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb weer eens eens een issue en ik wil graag jullie mening hierover.

Zoals de titel al zegt, flirten met de manager. in dit geval ben ik de manager...

Ik werk in een groot bedrijf en ik ben een nieuwbakken manager op mijn afdeling. Mijn team bestaat uit zo'n 40 associates.

Ik ben mijn proeftijd door, presteer goed, ben wat afgevallen en waarschijnlijk zie ik er zelfverzekerd en goed uit. En daarmee komt dat ik volop mannelijke aandacht krijg op de werkvloer. Dat zou best leuk zijn ware het niet dat al deze jongens/mannen 'onder' mij staan in functie.

Ondanks dat ik het goed doe in mijn job voel ik me een beetje een loser nu. Ik schijn blijkbaar iets uit te stralen waardoor die mannen het proberen. Ik heb een collega manager die ook vrouw is en hartstikke mooi, maar no way dat iemand avances naar haar maakt. Omdat ze weten dat het not done is.

Maar bij mij is het net zo not done maar ik krijg de laatste weken verzoekjes en opmerkingen waarvan ik niet gediend ben. Ik zeg uiteraard elke keer nee en ga niet in op het flirten.

Ik zou graag van de wat meer ervaren dames hier advies willen krijgen hoe hier mee om te gaan. Waardoor straal ik iets uit dat men denkt dat ik wel een catch zou kunnen zijn? Wat doe ik fout? Ik zou gewoon graag het respect van de medewerkers willen hebben net zoals mijn collega en dat ze dus niet met me flirten. Ik zou elke keer een waarschuwing kunnen geven voor inappropriate behaviour maar zo wil ik het eigenlijk niet oplossen.

Btw, het kan niet liggen aan mijn kleding aangezien ik een behoorlijk saai zwart mantelpakje draag op werk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Je kwam binnen als junior en nu inmiddels een vaste werkplek.

Misschien is het ook iets van uitproberen. kijken hoe ver ze kunnen gaan....Je collega heeft er geen last van omdat die misschien idd zakelijker is. Het direct de kop heeft ingedrukt...Afleren is vaak moeilijker dan aanleren.

Je zegt ook..dat het flirten van hogerhand je niet erg zou lijken??

Omdat je schrijft..Ware het niet dat ze onder mij staan..Dus de baas die zou het wel mogen doen, maar de mensen onder mij niet??

Beetje raar lijkt mij!!!!!
Confusion is the only suffering in this World!!
Three stikes, you'r out systeem hanteren.

Op de 1e opmerking / actie reageren met zoiets als 'he gedraag je, dat wil ik niet hebben'

2e keer 1 op 1 zeggen: ik wil niet dat je dit doet. Het zou vervelend zijn als ik hier melding van moet maken.

3e keer ook daadwerkelijk melden.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:-Bladora- schreef op 09 juni 2014 @ 01:21:

Btw, het kan niet liggen aan mijn kleding aangezien ik een behoorlijk saai zwart mantelpakje draag op werk.

Sure.

Een mantelpakje, de natte droom van menig kantoorklerk.

Zo naïef ben je toch hopelijk niet dat je dit serieus meent?

Zo ja; dan heb je inderdaad niet geheel de juiste uitstraling, vrees ik.
Aureel, toevallig ken ik de werksituatie van Bladora een beetje. Je kunt er wel vanuit gaan dat het om bedrijfskleding gaat en dat de andere vrouwelijke manager iets vergelijkbaars draagt. Bovendien gaat het niet om kantoorklerken.

Bladora, ik ben het met een aantal voorgangers eens dat je hier heel zakelijk mee om moet gaan en medewerkers hier direct op aan moet spreken, zo nodig met vermelding van dat er aantekening van wordt gemaakt en dat dit consequenties kan hebben.
Het kan ook je uitstraling zijn. Ik ken dat van een paar vrouwen. Het is niet dat ze bijzonder knap zijn, met iedereen flirten of zich sexy kleden, maar mannen reageren wel sterk op hen heb ik gemerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven