Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Hello ladies, ik tel ook geen calorieën te veel gedoe, zou ik ook moeten gaan afwegen en daar heb ik geen zin. Ik eet eigenlijk vooral waar ik zin in heb. En probeer alleen in het weekend de buitensporige dingen te nemen.

Ik ben ontzettend fan van Desigual maar vind die leuke jurkjes altijd ontzettend duur. Nu had bij onze plaatsteslijke winkel gister een jurkje gekocht voor 15 euro, zou maar zo voor een Desigual door kunnen gaan, lekker felle kleuren. Maar goed met angst en vrezen dus mee naar huis genomen (ik pas zelden in een winkel).

Nu wil het geval dat ik al een paar dagen ( nu 25) een 300 kb swings a day challenge doe en al snel heel bulky in de schoudres werd (hahaha, al na 6 dagen), het vervelende was dat ik voor de verjaardag van mijn dochter een jurkje had gekocht, die op de dag zelf aan de bovenkant behoorlijk "hemaworst"zat.

Maar dit jurkje stond echt fantatstisch!! Daar kan ik dan echt zo blij van worden. Ik zag er gewoon uit als een lekker ding! Hahaha...en dat als 47 jarige!

Maar goed ik gooi er dinsdag denk ik een vastendag in, beetje balen want dan moet ik werken en dat combineert zo voor me, misschien dan toch morgen, maar dan heb ik weer sportclubje.

Jeetje ik met echt even de voors en tegens afwegen.
Oh, Nien, ik herken je gevoel! Ik heb ook vrijdag heel veel gegeten bij een barbecue, gister ook weer veel, deze week was ik weinig afgevallen (maar vorige week heel veel), dus toen dacht ik: heeft het nog wel zin deze week? Maar hup, vandaag en dinsdag weer vasten en ik ga ook kijken hoe het mij bevalt om meerdere keren per week te wegen. Vanochtend zorgde het in ieder geval weer voor extra motivatie!

Lekker van je jurkje Ed! Ik heb gister een van de zondes qua winkelen begaan. Ik had ook een jurkje gepast, leuk printje, leuk model, maar ik vond hem iets te tekenend rond mijn buik. Ik heb hem toch maar gekocht, in mijn achterhoofd houdend dat afvallen lekker gaat en die buik over een maand waarschijnlijk een stuk minder is ;) Maar het hoort eigenlijk niet, foei.
Echt slim is het niet, jurken en rokken kopen die nog niet passen. Ik had ze heel graag aan willen doen dit weekend, maar de ritssluiting gaat nog niet dicht. Straks zijn ze uit de mode als ik ze wel pas.

Vandaag heb ik mijn plannen omgegooid en het uitstapje afgezegd. Ik heb een jonge merel in de tuin gevonden en daar ben ik nu over aan het moederen. Hij eet gelukkig, dus ik denk dat het wel goed komt met hem. Zolang de kat maar uit de buurt blijft...

Maar omdat we nu thuis blijven, heb ik wel een vastendag ingelast. Voel me prima, vergat alleen wel dat de heren gewoon willen lunchen
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wel nee Sirens en Mrs. Stanley, dat is juist mooie motivatie, zo alng duurt het niet voor je afvalt, wat die voorbijgaande mode betreft, wel lastig als het een zomer jurkje is en je hem in de winter past.

Kunnen de heren niet zelf voor lunch zorgen Mrs.?
Aan de ene kant is het een goede motivatie, aan de andere kant is het heel erg sneu als dat jurkje maar in de kast blijft hangen en het moment dat het gedragen kan worden nooit meer komt. Maarr, ik zou hem nu ook al aankunnen, ik vind hem met een paar kilo minder gewoon net wat leuker. En volgensmij is het in de winter met een panty en een blazer ook een leuk ding.

Zo, wat heb ik een slome dag gehad vandaag joh. Die combinatie regen en hitte zorgde ervoor dat ik bijzonder weinig productiefs heb gedaan. Volgende keer maar wat peper in mijn reet, want zo gaat een vastendag ook niet harden.

Oja, en vraagje aan de elke dag wegers: doen jullie dat ook na een dag vasten? Scheelt het dan ook veel met de dag daarop?
Dit dieet lijkt mij geen goed idee.

Het vasten zorgt ervoor dat het eten dat je op andere dagen eet opgeslagen wordt als vet.

Je zult wel afvallen, maar daarna snel weer aankomen. En waarom honger leiden, als je ook op een gezond gewicht kan zijn door voldoende te eten?

Doe het volgende: let erop dat je niet te veel suikers, koolhydraten en ongezonde vetten eet, eet veel groente en zorg dat je geen honger hebt.

Zondigen mag af en toe. Ga dit echter niet compenseren met vasten! Extra sporten na het zondigen kan wel helpen.

Om gezond te blijven moet je dit wel een nieuwe leefstijl worden. Tijdelijke dieeten werken niet! Gezondheid is een manier van leven.

Succes!
Honger leiden? Moet die honger ergens naartoe dan?

Lief bedoeld die adviezen, maar ik houd er persoonlijk niet zo van als mensen met bijna geen verdere kennis mij open deuren gaan verkopen.

Oh, ik zie al dat je de hele lijf en lijn pijler afgaat met jouw ideologie.
Hmmm, de twee bbq's hakken er een beetje in bij mij; kilo erbij in twee dagen. Mijn ouders logeren nu bij mij en ik moet nog even kijken of ik ongemerkt ontbijt kan skippen terwijl ik met mijn familie aan de ontbijttafel zit. Mijn ouders zijn sinds gisteren hier en hebben nog niet mijn gewichtsverlies gezien. Boehoe...

Verder ga ik deze week de roeimachine iuit de hoek trekken en mezelf daar op loslaten. Ook ga ik informeren over bootcamp hier in de buurt. Ik zet even de accelerator aan!
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:heve schreef op 08 juni 2014 @ 23:53:

Het vasten zorgt ervoor dat het eten dat je op andere dagen eet opgeslagen wordt als vet.

Je zult wel afvallen, maar daarna snel weer aankomen. En waarom honger leiden, als je ook op een gezond gewicht kan zijn door voldoende te eten?

Doe het volgende: let erop dat je niet te veel suikers, koolhydraten en ongezonde vetten eet, eet veel groente en zorg dat je geen honger hebt.

Zondigen mag af en toe. Ga dit echter niet compenseren met vasten! Extra sporten na het zondigen kan wel helpen.

Om gezond te blijven moet je dit wel een nieuwe leefstijl worden. Tijdelijke dieeten werken niet! Gezondheid is een manier van leven.

Succes!

Tijdelijke dieeten werken idd niet, gezond eten is voor mij het dieet wat ik het MINST lang kan volhouden, dus dat dieet werkt zéker niet.

Ik doe vandaag weer 'n vastendag, heb 't nodig om weer in 't gareel te komen. Gisteren volgens mij toch nog bijna 2000 kcal op.
Ik mag morgen weer mee praten, heb de knoop door gehakt. Morgen toch invallen op de toko van hub, omdat er een collega naar Pinkpop is geweest en morgen als "brakdag"heeft bestempeld. Dan ga ik wel met mijn smoothie en gekookt e als lunch daar zitten. Moet alleen even bedenken wat ik in de avond eet. En wat ik gezin voor zet.

Ik lijk Mrs. Stanley wel, maar goed voor lunch zorgt de gemeente bij mij thuis zelf. Ik heb dan ook pubers.
Kun je je gezin niet voor zichzelf laten zorgen als jij vast? Ze kunnen ook naar de pizzeria/snackbar (en 't daar ook opeten!) zodat ze jou niet kwellen met lekkere etensgeuren.
quote:ednaloy, 17 uur geleden

Wel nee Sirens en Mrs. Stanley, dat is juist mooie motivatie, zo alng duurt het niet voor je afvalt, wat die voorbijgaande mode betreft, wel lastig als het een zomer jurkje is en je hem in de winter past.

Kunnen de heren niet zelf voor lunch zorgen Mrs.?

Stan zorgt wel voor zichzelf, maar Mason heeft nog hulp nodig met boterhammen smeren. Hij krijgt al wel een klont boter op zijn brood, maar nog niet uitgesmeerd. En als ie hagelslag op zijn brood doet, is dat meteen het einde van het pak. Zelfde met de kaas en salami.

Uiteindelijk hebben ze zelf tosti's gemaakt, toen ze duidelijk was dat ik de lunch totaal was vergeten. 's Avonds heb ik een salade op met avocado, rode paprika's, tomaat en zalm en zij hebben er nog gebakken aardappelen en gebraden kippenpoten bij gegeten.

Ik heb er trouwens geen moeite mee als zij eten en ik niet. Ik denk aan mijn rok en mijn zin in eten verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Vanochten heb ik lekker ontbeten met havermout in ongezoete amandelmelk en een zelfgemaakte aardbeienmilkshake van bevroren aardbeien uit de tuin, volle melk, vanille en stevia. Mijn aardappelzetmeelexperiment loopt nog prima, ik heb zelfs de rest van de familie ook overgehaald.
quote:quote:

heve schreef op 08 juni 2014 @ 23:53:

Succes!

Pfff. Been there, done that, got the t-shirt. En het buikvet bleef waar het was.
Hahaha, Nien, we zijn het hele weekend al zo'n beetje aan het snacken.

En net als bij Mrs. Stanley valt het bij wel mee hoe ik trek krijg in die geur van hun eten.

Ik denk dat ik morgen weer lekker een tonijnsalade maak voor mijn avond eten. Ik heb trouwens geen idee of ik dan binnen de 500 blijf met mijn dag totaal, maar ik houd me daar ook niet zo heel streng aan. Met 100 tot 200 mee heb ik geen problemen.
Ik ook niet. Met die avocado erbij zal ik ook wel wat boven die 500 kcal hebben gezeten, maar het levert wel veel gezonde vetten en voedingsstoffen. Beter met een avocado boven de 500 kcal dan met een slagroompunt.
Hier breekt trouwens net de hel los met noodweer. Het is gewoon pikkedonker. Daar gaat mijn plannetje van lekker in het zwembad liggen.
Ik doe het dieet sinds 5 januari.

Ik begon met 72kg en ben eind februari op 67.0 beland. Daarna lukte het niet meer om af te vallen. Al die tijd wel door gegaan met 2 vastendagen per week.

Het is gelukt om het gewicht vast te houden ondanks flinke eet uitspattingen in de weekenden.

Nu ben ik om medische redenen sinds 3 weken met de pil gestopt. Sporten kan medisch gezien ook even niet maar doe ik anders ook niet.

Nu hebben we 2x gebbqed en ben ik ruim 2 kg aangekomen. Dat is nu 2 weken geleden en ik krijg het er niet meer af. Raak redelijk in paniek omdat ik echt niet meer wil aankomen. Was er net zo blij mee en eigenlijk kan er nog wel een paar kilo af.

Wie heeft tips om weer op gang te komen. Voor se duidelijkheid ik vast dus nog altijd 2 dagen per week.
Misschien tijdelijk 'n 3e vastendag toevoegen?
Heb je aardappelzetmeel al geprobeerd, AndersdanAnders? Het scheelt echt wat betreft hongergevoel, je bent eerder verzadigd, dus eet je kleinere porties.
Oh Louise jammer dat je niet bij mij in de buurt woont!
Jij doet ook bootcamp? Jij geeft lessen toch? Hoezo weet jij dat je niet bij mij in de buurt woont

Vandaag echt zo zwaar over de scheef gegaan (onthoud, ik vast elke dag tussen 18.00 uur en 12.00 uur dus niet 5:2); ontbeten met een pistoletje, gelunched met een aardappelsalade met gewone sla en tomaat, biertje erbij en dadelijk een turkse pizza. Verder houd ik vocht vast als een malle met dit warme weer en ik zit 5 dagen voor mijn menstruatie. Morgen weer de teugels strak!

Houden de vastters het een beetje vol vandaag? Ondanks dat ik minder honger heb als het warm is lijkt het me zwaar om te vasten. Succes!!
quote:louise1 schreef op 09 juni 2014 @ 18:04:

Jij doet ook bootcamp? Jij geeft lessen toch? Hoezo weet jij dat je niet bij mij in de buurt woont

Ha, dat weet ik eigenlijk niet maar ik heb zo'n vermoeden.

Kijk anders even op mijn blogsite, zou leuk zijn als je in de buurt woonde!

http://yosport.tumblr.com/
Oh de les van vandaag is naar morgen verplaatst, er was code Oranje voorspelt, valt gelukkig reuze mee, maar morgen staat beter aan gegeven, maar goed speciaal niet gevast vandaag ivm met de les. Maar morgen dan toch maar even proberen. Of het bevalt.
Ik heb altijd lekkere trek of 't nu koud is of warm. En liefst zou ik enorm willen zondigen met cheeseburgers, friet speciaal, saté en chips en als zoete noot een paar plakken feeststol met roomboter.

Maar ik heb braaf gevast en ben onder de 500 kcal gebleven.
Nope, idd niet in de buurt helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven