Haren wassen van peuter...Drama

06-07-2008 19:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Vandaag heb ik besloten om toch eens mijn probleem hier neer te leggen.

Mijn dochtertje van 2.5 heeft een hekel aan haren wassen.

Ze schreeuwt het uit en raakt helemaal in paniek.

Hoe zielig ik het ook vind, we blijven stug door wassen. Maar leuk is het niet.

Wanneer ze naar de badkamer moet roept ze al: Niet haar wassen, niet soppen, niet douchen, niet mijn haren.

Ik heb al van alles geprobeerd om het leuk te maken.

Ik heb geprobeerd: Poppen in bad en eerst hun haar wassen, met een bekertje uitspoelen, met een washandje uitspoelen, washandje voor haar gezicht, zelf doen, eerst mama d'r haren, samen doen, laten liggen, met een kammetje, onder het kleine kraantje in de douche, douche heel zacht zetten.

Het probleem zit hem voornamelijk in het uitspoelen van de shampoo. Insoppen vindt ze ook niet leuk, omdat ze weet wat er dan komen gaat.

Heeft er iemand nog tips, want ik weet het echt niet meer.

Bedankt.
MamaVince: laat hem anders speelgoed uitzoeken wat mee mag in bad. doe een heeeeeeeel klein laagje water in bad en dan shuim, erin. Zet hem eens in het baby badje i.p.v het grote bad.

Zet later eens het babybadje in het grote bad. Koop zo een goedkoop poppenbadje+pop en ga samen de pop in bad doen. En dan met veel oooo wal lekker, o wat fijn, o wat goeds ernaast kieren....

En verder weet ik het ook niet.
Grappig en herkenbaar om die ervaringen met haar wassen te lezen. Heeft mijn dochter van 2,5 ook redelijk last van. Laatst stond de kraan nog een tijdje open en ging ze met haar koppetje eronder. Heb daarna haar haren snel gewassen en zelf haar haar laten uitspoelen (terwijl ik wel haar hoofd wat stuurde). Ging goed en vooral heel snel dankzij die dikke straal.

Josephine, het tandenpoetsen kostte me een poos geleden ook veel moeite. Nu gaat het wel goed. Regelmatig mekkert ze vooral 's avonds toch nog wat, vaak vanwege vermoeidheid. Ik spreek dan af dat we twee verhaaltjes van Jip & Janneke gaan lezen. Zij mag eerst poetsen (zoals jouw zoon dat ook doet waarschijnlijk), tijdens het eerste verhaaltje. Daarna poets ik en wordt dat 'beloond' met het tweede verhaaltje. Werkt!
Madelief36: wat dapper van je dochter om haar hoofdje onder de kraan te steken! Zou die van mij echt niet doen.
ik douche vaak samen met mijn zoon ( 17 mdn), Ik ga dan in de douche bak zitten, met mijn knien omhoog. Zoon op schoot, met zijn buik naar mij toe. Hij leunt dan tegen mijn knieën naar achteren en laat dan zijn hoofd achter over hangen, waardoor ik het kan wassen alsof hij bij de kapper zit. Heeft hij zelf een keer bedacht, en ik vind het wel handig. Overigens vind hij het ook geen probleem om de sproeier op zijn hoofd te krijgen, dus of dit voor bange kindjes werkt weet ik niet.
Haha, dapper hè... Valt mee hoor. Is ook wel een relaxed gevoel denk ik, dat lauwwarme water over je koppetje dat rustig over je heen komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven