Gezondheid alle pijlers

Opgezwollen voet

11-06-2014 06:34 50 berichten
Nou ja, de naam zegt het al. Dit is dus al een aantal dagen. Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt, van zorgkundige tot doktersassistente.

Maar ik weet dus wel het verschil tussen oedeem en gewoon vocht in je voeten en dit is dus duidelijk oedeem.

Omdat ik ook nog longpatiënt ben en mijn hele familie is doodgegaan of aan het doodgaan is, van hartfalen , begin ik me nu toch wel zorgen te maken.

Ja hup naar de dokter zullen jullie zeggen maar het is nog maar een dag of drie begonnen, linker superdik, rechter wat zeurderig gevoel en wat opgezwollen.

Ik heb er al een windel omgedaan en als het vrijdag niet over is zit ik er meteen.

Wilde alleen wat ervaringen horen, en ja ik weet dat het zo kan zijn dat de bloedtoevoer niet normaal verloopt , maar daar ga ik niet van uit, ben gewoon nieuwsgierig.

P.s, mijn toetsenbord ligt in coma na een schoonmaakbeurt , dus let even niet op de spelfouten, jongste komt vanmiddag een nieuwe brengen
Waarom wachten en niet vandaag naar de dokter. Een collega van mij werd opgenomen en kreeg direct medicatie. Misschien is jouw kennis over behandeling verouderd? Ik zou geen risico's nemen door af te wachten.
Ja ervaring hiermee. Dikke voeten door hartfalen,

en daarbij nierproblemen.

Ik snap dan ook niet dat je ermee wacht tot vrijdag om naar de arts te gaan.

Natuurlijk moet je niet van het ergste uitgaan, maar je zal de eerste niet zijn bij wie het wel iets ernstigs is.

Dan kun je er maar beter eerder bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zou echt vandaag de dokter bellen. Als het niks blijkt te zijn ben je toch zo weer thuis? Ik snap dat wachten nooit zo, helemaal niet als je én zelf ervaring hebt in de zorg én al andere gezondheidsproblemen hebt.
Huisarts dus.
Normaal zou ik zeggen, kijk het even aan, met deze temperaturen hebben wel meer mensen er last van. Maar met jouw voorgeschiedenis én familie zou ik toch bellen, eventueel een telefonisch consult met de arts vragen als je het zelf nét niet erg genoeg vind om langs te gaan, maar het zeker wil weten.
Wat is het verschil tussen vocht in je voeten en oedeem?
quote:prada schreef op 11 juni 2014 @ 06:34:

Maar ik weet dus wel het verschil tussen oedeem en gewoon vocht in je voeten en dit is dus duidelijk oedeem.

Omdat ik ook nog longpatiënt ben en mijn hele familie is doodgegaan of aan het doodgaan is, van hartfalen , begin ik me nu toch wel zorgen te maken.

Tjezus mens, ga naar de huisarts dan. Je bent nu waarschijnlijk net te laat voor het inloopspreekuur, dus hup even bellen om een afspraak voor vanmiddag te maken.
Zeg maar Spijker.
Naar de huisarts! Juist met jouw achtergrond (qua werk èn familie) snap ik dat afwachtende niet. Of ben je bang dat je met pek en veren het pand wordt uitgejaagd als de dokter constateert dat het wel meevalt?
Ik heb het ook. En zit me ook af te vragen of ik naar de dokter moet. Maar dan bedenk ik me dat ik dit vaak heb met warm weer, en als ik er op let dat ik aan de 2 liter water per dag kom en dus vaak moet plassen, dan valt het mee. Vorig jaar in Italië heb ik vochthuishouding van bional gebruikt, en toen had ik dus helemaal nergens last van. Dat heb ik nu ook weer gekocht.

Ze zeggen dat met warm weer je lichaam minder goed werkt wat betreft alles weer omhoog naar de nieren werken. Bij mezelf geloof ik dat dat het is en dat met een stootje in de goede richting alles wel weer goed werkt.

Heb jij dit vaker in de zomer? Drink je genoeg?

Het kan heel goed zijn dat er niks is. Dat het er erger en enger uit ziet dan dat het is.

Toch zou ik met jouw familiegeschiedenis wel even bellen
Hup naar de dokter.

Overigens warm weer doet de aderen opzwellen.
Lichaamsgewicht moet ook netjes zijn.
quote:bibaatje schreef op 11 juni 2014 @ 07:38:

Zou echt vandaag de dokter bellen. Als het niks blijkt te zijn ben je toch zo weer thuis? Ik snap dat wachten nooit zo, helemaal niet als je én zelf ervaring hebt in de zorg én al andere gezondheidsproblemen hebt.Haha, mensen in de zorg zorgen het slechtste voor zichzelf. De reden dat ik even wilde wachten omdat ik twee weken geleden een checkm up heb gehad ;,
quote:zas schreef op 11 juni 2014 @ 08:00:

Wat is het verschil tussen vocht in je voeten en oedeem?http://www.gezondheidsnet ... -vocht-op-vreemde-plekken
quote:Spijk-er schreef op 11 juni 2014 @ 08:05:

[...]

Tjezus mens, ga naar de huisarts dan. Je bent nu waarschijnlijk net te laat voor het inloopspreekuur, dus hup even bellen om een afspraak voor vanmiddag te maken.

Spijk, hier in Belgie bij mijn huisarts is er geen inloopspreekuur, als ik om drie uur bel

zou ik al om 16.00 kunnen komen
Wat ook meespeelt is dat ik superhees en hevig benauwd ben .Gisteren moest mijn buurmijn mijn boodschappen binnenbrengen omdat ik er geen lucht meer voor had.

Nogmaals sorry voor mijn comateuze laptop, vanmiddag heb ik een andere.
quote:girlpower29 schreef op 11 juni 2014 @ 08:48:

Ik heb het ook. En zit me ook af te vragen of ik naar de dokter moet. Maar dan bedenk ik me dat ik dit vaak heb met warm weer, en als ik er op let dat ik aan de 2 liter water per dag kom en dus vaak moet plassen, dan valt het mee. Vorig jaar in Italië heb ik vochthuishouding van bional gebruikt, en toen had ik dus helemaal nergens last van. Dat heb ik nu ook weer gekocht.

Ze zeggen dat met warm weer je lichaam minder goed werkt wat betreft alles weer omhoog naar de nieren werken. Bij mezelf geloof ik dat dat het is en dat met een stootje in de goede richting alles wel weer goed werkt.

Heb jij dit vaker in de zomer? Drink je genoeg?

Het kan heel goed zijn dat er niks is. Dat het er erger en enger uit ziet dan dat het is.

Toch zou ik met jouw familiegeschiedenis wel even bellenNaast koffie drink ik zeker 2.5 liter water per dag.
quote:bibaatje schreef op 11 juni 2014 @ 07:38:

Zou echt vandaag de dokter bellen. Als het niks blijkt te zijn ben je toch zo weer thuis? Ik snap dat wachten nooit zo, helemaal niet als je én zelf ervaring hebt in de zorg én al andere gezondheidsproblemen hebt.Inderdaad, ik zou zo thuis zijn, dokter woont drie deuren verder.
Trouwens net gebeld, morgenochtend even langskomen. ./Houdt jullie op de hoogte want ik ben voor mijzelf altijd keihard, het is toch niets, denk ik dan maar.
quote:prada schreef op woensdag 11 juni 2014 11:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Opgezwollen voet"" class="messagelink">zas schreef op 11 juni 2014 @ 08:00</a>:</b>

Wat is het verschil tussen vocht in je voeten en oedeem?</div></blockquote><a href="http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/oe ... de-plekken" class="link">http://www.gezondheidsnet ... -vocht-op-vreemde-plekken</a>Het stuk gelezen, maar volgens mij is het hetzelfde. Maar goed, zeker samen met die benauwdheid etc. zou ik toch echt even langs de huisarts.
quote:zas schreef op 11 juni 2014 @ 11:29:

[...]

Het stuk gelezen, maar volgens mij is het hetzelfde. Maar goed, zeker samen met die benauwdheid etc. zou ik toch echt even langs de huisarts.

Nee ZAS, oedeem komt meestal op plaatsen voor waar geen vocht hoort te zijn. Bij een zwangerschap is dit meestal van tijdelijke aard., vandaar de kreet vocht vasthouden

Bij oedeem is er dus geen duidelijke oorzaak, hooguit dat er iets mis zou kunnen zijn in je lichaam/.
http://www.apotheek.nl/Me ... eem.aspx?mId=10701&rId=54
Die hevige benauwdheid zou ook kunnen betekenen dat je vocht achter je longen vast houdt, dat weet je toch?

Loop die 3 deuren verder vanmiddag nog maar.

Tenzij je het stoerder vindt om hard voor jezelf te zijn.
quote:prada schreef op 11 juni 2014 @ 11:08:

Wat ook meespeelt is dat ik superhees en hevig benauwd ben . Gisteren moest mijn buurmijn mijn boodschappen binnenbrengen omdat ik er geen lucht meer voor had.

Met alle respect, maar dit is toch gewoon niet normaal?

Met name vanwege je voorgeschiedenis en familiegeschiedenis.

Snel naar de huisarts dus en even een keer niet hard zijn voor jezelf.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Prada, dat je in de zorg hebt gewerkt zou je juist moeten doen inzien dat een opgezwollen voet en benauwd/heesheid echt wel zorgwekkende symptomen zijn en dat je dus eigenlijk gister al bij de HA had moeten zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven