Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:waterval70 schreef op 14 juni 2014 @ 09:19:

Enn, de uitvoering van deze maatregel ligt in handen van jeugdzorg en politie. Denk je dat de ombudsman daar invloed op heeft? Feitenonderzoek naar het waarom van de uithuisplaatsing. Is wat anders dan een heel systeem onder de loep nemen...Ik reageerde nog op Friz.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Goeie vraag, wat kan de ombudsman eigenlijk in zo'n geval?
En ik snap je wel Enn, maar ik heb het idee dat bij de types die willen demonstreren tegen BJZ ed begrijpend lezen nou niet helemaal kun sterkste kant is.
quote:Frizz schreef op 14 juni 2014 @ 09:26:

En ik snap je wel Enn, maar ik heb het idee dat bij de types die willen demonstreren tegen BJZ ed begrijpend lezen nou niet helemaal kun sterkste kant is.Nee kan maar deal with it. Dat maakt nog niet dat een ander haar/zijn mond moet houden om er maar voor te zorgen dat er niet gedacht gaat worden dat....

Dan kunnen we bijvoorbeeld dit forum wel sluiten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Carenza schreef op 14 juni 2014 @ 08:15:

Heb het filmpje niet bekeken. Heb ergens zien staan dat het joch alleen in zijn onderbroekje werd weggehaald. Als dat waar is is dat toch zot? Had het kind iig kleren aan laten trekken????Nee hoor dat wilde moeder niet, die wilde liever blijven filmpen en schreeuwen in plaats van zich te bekommeren over haar kind
Dat er fouten worden gemaakt blijkt wel uit dit filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=AALvy_eppD0
Het is en blijft mensenwerk, en dus is er altijd kans op bias. Dat geldt voor al het mensenwerk.
Oh, ja laten we gaan demonstreren tegen jeugdzorg.. Terwijl een rechter tot het besluit komt voor een UHP. Nederland wordt met de dag dommer.
Bij mij in de buurt werd een aantal jaren geleden een peuter uit huis geplaatst, heel rustig. Ouders aan de drugs, vader die het nog even probeerde maar uiteindelijk ook terugviel. Daar was geen hulp tegen op gewassen een hele sloot hulpverleners is er aan te pas gekomen. Maar als ouders niet willen houdt het verhaal op.

Zeker jeugdzorg maakt blunders en er zijn ook verhalen waar ze hun macht misbruikten, maar het lijkt me verdraaide moeilijk als je in hun schoenen moet staan.
quote:troostjeniet schreef op 14 juni 2014 @ 12:46:

Ik geloof meteen dat er fouten worden gemaakt. Met in sommige gevallen verstrekkende gevolgen.Zoals in elke sector. De vraag is dat in deze casus ook zo is.

Het grootste nadeel en mankement van deze sector, inclusief familierechters, is dat er niet aan 'waarheidsvinding' wordt gedaan.
quote:troostjeniet schreef op 14 juni 2014 @ 12:46:

Wat een grove nalatigheid bij die instantie en waarom is de crisisdienst niet harder opgetreden bij stichting Gereformeerde Jeugdzorg, hun inspanningen, raportage is compleet misbruikt, sterker nog, de stichting G. Jeugdzorg heeft het aangevuld met diagnoses onder het mom dat het bevindingen waren van de crisisdienst. Zoiets heet valsheid in geschrifte.

Ik val hier zowat van mijn stoel.
http://www.dwazevaders.nl ... .php?f=25&t=1059&start=45

hier een verhaal van een vader die van alles probeert , ik ben nog niet op de laatste blz. Maar het is wel interessant om te lezen.

Het zou bijvoorbeeld de vader van H. kunnen zijn zeg maar
Dat Hans nu ineens Hansje wordt genoemd in de berichten van moeder, daar krijg ik ook de kriebels van.
Zo narcistisch en psychopatisch is de vader: http://jeugdzorg-darkhors ... Comment=1402521536403&m=1

Ik mag toch hopen dat deze psych een levenslang verbod op het hebben van een praktijk krijgt!
WTF . Moet je deze profielfoto eens zien!

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2014 19:50
Reden: Schending van privacy
% gewijzigd
quote:madredefamilia schreef op 14 juni 2014 @ 17:52:

Zo narcistisch en psychopatisch is de vader: http://jeugdzorg-darkhors ... Comment=1402521536403&m=1

Ik mag toch hopen dat deze psych een levenslang verbod op het hebben van een praktijk krijgt!

Bedankt dat je deze link hebt geplaatst madredefamilia..... dit geeft nóg meer aan hoe fout moeder is!!!! Gevalletje "Pot verwijt de ketel....."!

Als je naar beneden scrollt (onder de filmpjes) dan lees je een brief die een of andere neppsycholoog ofzo naar de rechtbank heeft gestuurd! Hoe durft hij....hij heeft vader nog nooooooooiiiiiit gesproken.... Is die man gek ofzo???

Verder heeft moeder haar hele dossier (JA, ALLES!!!!) gestuurd naar de beheerder van bovenstaande website. Lees maar in het artikel wat hij ermee heeft gedaan.... Hij heeft moeder een paar keer gesproken en GOED advies gegeven (wat ze natuurlijk heeft genegeerd....) Lees zelf het artikel....

SMH.... Irme, wat ben jij dom zeg!
[...]

Ja, dit is ronduit walgelijk!!!!!! Irme moet zich doooooodschamen om het kind zo te misbruiken! Nou ben ik écht pissig! Is ze nou helemaal gek geworden....

moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2014 19:52
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2014 19:51
% gewijzigd
[...]

Geen idee, ze staat bij Irme´s FB-vrienden, het fotootje viel me op. Heeft Irme er niet opgezet dus, maar dat deze foto uberhaupt is genomen, daar zakt me de broek van af...

Is i.m.o. geen kinderfoto.
% gewijzigd
Ow zo....
Ik heb geen Facebook, wat is het voor foto dan ? Ik las elders over een foto waarop dat arme kind geboeid oid was?
ik heb geen facebook ik weet niet waar het over gaat. beschrijf es?
[...]

Vriendinnetje van Irme van der Heijden, "moeder"....

En het jongetje op de foto is haar zoontje!

Deze foto stond ook eerder op haar site, die heeft ze snel weer verwijderd. Maarja, je weet hoe snel mensen... het is allang gekopieerd en "zwerft" nu dus rond.... op het internet...voor de rest van zijn leven....

Alleen al hiervoor mag ze van mij heeeeeeeeeeeeel lang opgesloten worden..... Dom wicht!!!!
% gewijzigd
wat-is-het-dan???????
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2014 19:53
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven