preventie salmonella?
zaterdag 14 juni 2014 om 18:10
Ik ben net bij mijn ouders gaan eten die lekker dinertje hebben klaargemaakt alleen ben ik helaas toch ietsje boos geworden..
Ik zit midden in mijn tentamens en ben al een aantal dagen beetje ziekig..
Nu bij de eerste gang kregen we tomatensoep met een romig mengsel erover heen. Omdat ik het best apart vond smaken vroeg ik wat dat mengsel was... iets met slagroom en rauwe ei? Nou.... fijn..
De laatste keer dat ik rauwe ei had gegeten kan ik me nog heel goed herinneren aangezien ik toen de hele avond boven de wc heb gehangen -_-
Nu had ik ook al meer dan de helft van de soep op, dus ja er valt niks meer aan te doen... Binnen paar uur zal ik vast wel merken of ik deze keer ook weer pech heb of niet, aangezien mijn weerstand al ontzettend laag is de afgelopen dagen doordat ik al ziekig ben, ben ik er maar bang voor..
Bedankt moeders!
Zijn er nog dingen die ik kan doen of ervoor te zorgen dat het niet toeslaat of hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom mocht het vanavond dus niet goed gaan?
Ik zit midden in mijn tentamens en ben al een aantal dagen beetje ziekig..
Nu bij de eerste gang kregen we tomatensoep met een romig mengsel erover heen. Omdat ik het best apart vond smaken vroeg ik wat dat mengsel was... iets met slagroom en rauwe ei? Nou.... fijn..
De laatste keer dat ik rauwe ei had gegeten kan ik me nog heel goed herinneren aangezien ik toen de hele avond boven de wc heb gehangen -_-
Nu had ik ook al meer dan de helft van de soep op, dus ja er valt niks meer aan te doen... Binnen paar uur zal ik vast wel merken of ik deze keer ook weer pech heb of niet, aangezien mijn weerstand al ontzettend laag is de afgelopen dagen doordat ik al ziekig ben, ben ik er maar bang voor..
Bedankt moeders!
Zijn er nog dingen die ik kan doen of ervoor te zorgen dat het niet toeslaat of hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom mocht het vanavond dus niet goed gaan?

zaterdag 14 juni 2014 om 18:16

zaterdag 14 juni 2014 om 18:27
Eieren worden constant gecontoleerd op salmonella, slechts 3 op de 10.000 zijn ermee besmet. Een kant en klare zak gemengde sla geeft een groter risico.
http://www.foodlog.nl/art ... ijn-dan-opgewarmde-rijst/
Ik denk dat je het wel zal overleven.
http://www.foodlog.nl/art ... ijn-dan-opgewarmde-rijst/
Ik denk dat je het wel zal overleven.
Zeg maar Spijker.

zaterdag 14 juni 2014 om 19:22
O jij gaat je vast wel zieker voelen hoor, ook al is er niets met die soep aan de hand, en met jou dus lichamelijk ook niets. Tussen de oren, wordt dat genoemd. Heb ik ook eens last van gehad: ziek worden tijdens het eten van de soep. De volgende keer begon ik al meteen te denken: als ik maar niet ziek word, en ja hoor, ik voelde me al misselijk worden. Maar goed soep opgegeten en niks aan de hand. Na een paar keer weer die soep was het gevoel van ziek worden over. Nooit meer last gehad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 14 juni 2014 om 19:43
De kans dat je van een rauw ei meteen een salmonellabesmetting oploopt is héél klein.
Als je de elementaire hygièneregels in de keuken aanhoudt hoef je echt niet bang voor salmonella te zijn. Rauw vlees of het vocht ervan niet in contact brengen met andere etenswaren, aparte plank voor vlees gebruiken, vooral kip is riskant, groenten goed wassen, ook geschilde uien afwassen. Vlees en vis niet buiten de koelkast laten staan als je gaat barbecuen, er zijn speciale bakken te koop met een koelelement, die kun je in de buurt van de barbecue zetten.
Als je de elementaire hygièneregels in de keuken aanhoudt hoef je echt niet bang voor salmonella te zijn. Rauw vlees of het vocht ervan niet in contact brengen met andere etenswaren, aparte plank voor vlees gebruiken, vooral kip is riskant, groenten goed wassen, ook geschilde uien afwassen. Vlees en vis niet buiten de koelkast laten staan als je gaat barbecuen, er zijn speciale bakken te koop met een koelelement, die kun je in de buurt van de barbecue zetten.
verba volant, scripta manent.