wasmachine ramp!!!

14-06-2014 23:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet wat het kan zijn?

Als ik mijn wasmachine aan zet begint hij gelijk te centrifugeren en daar houd hij niet meer mee op.

En dat terwijl ik mezelf er net toe had gezet die enorme berg was te doen grrr.
Even stekker eruit trekken?
Monteur bellen?
- Controleer de tacho spoel op de kop van de motor.

- Controleer de lengte van de koolborstels van de motor.

http://www.wasmachines.nl/forum/1259-eurotech/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Het ligt er nogal aan wat voor machine je hebt. Mijn eigen wasmachine heeft bijvoorbeeld een optie om een deel van het programma over te slaan of direct naar het einde van het programma te gaan. Bijvoorbeeld voor als je de fijnwas per ongeluk op 60 graden en hard centrifugeren hebt gezet, dat wil je kunnen corrigeren door direct naar eind te gaan en opnieuw te beginnen.

Die optie activeer ik bij mijn machine door de startknop in te drukken en niet meer los te laten. Als ik het probleem had dat jij beschrijft, zou ik bij mijn automaat dus als eerste denken aan een defect in de bewuste knop, bijvoorbeeld dat die door wat vuil een stukje ingedrukt blijft, of dat er net achter een draadje contact maakt dat dat niet spontaan hoort te doen.

http://www.goeievraag.nl/ ... ssen/mis-wasmachine.27788
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://kassa.vara.nl/vraa ... dra-stroomknop-ingedrukt/
O bedankt voor jullie reacties .

Voor vandaag heb ik het opgegeven maar morgen weer een nieuwe kans.

Stekker eruit had ik nog niet geprobeerd.
Resetten?

Heb je bij de fabrikant al naar de resetknop gevraagd. Daarbij zet je een van de knoppen in de resetstand, vervolgens zet je de machine op start en dan reset ie de printplaat weer naar de ouwe fabrieksinstelling.

Dat staat in geen enkele handleiding, maar ze laten je eindeloos betalen voor een handeling van 10 seconden.

Bijna elk electronisch apparaat heeft een reset mogelijkheid.

Bel naar de technische dienst van de fabriek en laat je verrasssen door je

eigen nieuwe expertise.
Weggooien en niet mee gaan aanrommelen!! Ik heb dit met 2 wasmachines gehad en allebei zijn ze uiteindelijk in de fik gevlogen, ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik toen niet thuis was!
quote:kiki1987 schreef op 15 juni 2014 @ 00:53:

Weggooien en niet mee gaan aanrommelen!! Ik heb dit met 2 wasmachines gehad en allebei zijn ze uiteindelijk in de fik gevlogen, ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik toen niet thuis was!Misschien ben ik oudbakken, maar ik vind het per definitie geen goed idee om dat soort apparaten te laten werken als ik niet thuis ben.
quote:Naara schreef op 15 juni 2014 @ 10:01:

[...]

Misschien ben ik oudbakken, maar ik vind het per definitie geen goed idee om dat soort apparaten te laten werken als ik niet thuis ben.Ik zou niet weten hoe ik dan mijn was een beetje bij moet houden.
@CO: idd, als ik elke dag naast een vaatwasser, wasmachine ed moet zitten dan kan ik daar een fulltime baan van maken...
quote:Captain_Obvious schreef op 15 juni 2014 @ 10:02:

[...]

Ik zou niet weten hoe ik dan mijn was een beetje bij moet houden.Lukt hier ook met 4 kids in de smeerfase met oude wasmachine dus zal jouw ook vast wel lukken.
Zal vast programmaklok zijn die defect is dus bij oude een 2e handsje opspeuren.
Ik gooi ook mijn wasmachine probleem maar even hier neer.

Een maandje geleden begon hij ineens heel erg veel herrie te maken bij het centrifugeren.

Toen hij klaar was miste ik een beugel dus dacht dat dat het was, maar dat verklaarde niet zo vreselijk veel herrie dus heb hem leeg laten draaien.

Niets aan de hand geen herrie en trommel loopt heel soepel.

Nu is het zo dat hij soms nog wat herrie maakt (niet zoveel meer als eerst) maar niet altijd.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Hbe al gegoogled op lagers maar dan zou de trommel niet zo soepel moeten draaien.
Dat de wasmachine veel geluid maakte heb ik ook meegemaakt.

Ik heb de achterkant open gemaakt er zit een grote steen in de wasmachine wat voor stabiliteit zorgt (denk ik) in ieder geval bij mij waren de schroefjes lost die heb ik vastgemaakt geen herrie meer
Dan moet ik toch maar eens de moed verzamelen om de boel van zijn plek te halen. (stuk van 180 breed en daarin staan vaatwasser, wasmachine en koelkast hahah)
Stop je hem niet gewoon te vol?
Lagers herken je direct bv dit :

http://www.youtube.com/watch?v=oV6BYjRRR5g

En te vol gaat hij meer klapper kan ook op versleten schokdempers duiden.
Alleen een dekbed overtrek, hoeslaken en twee kussenslopen lijkt me niet teveel maar snap je vraag.

Het vreemde is dat hij dus niet altijd zoveel herrie maakt
Misschien toch stiekem die BH-beugel? Bij mij zat er een keer een beugel tussen de binnen- en de buitentrommel. De ene keer maakte dat wel herrie, en de andere keer niet. Hing blijkbaar net af van hoe ik de machine geladen had.
Dat vermoed ik ook Lady Voldemort. Maar eens kijken of ik een handig persoon kan vinden om hem eruit te halen of zou het geen kwaad kunnen?
Nou ja, de boel slijt natuurlijk wel sneller als er elke keer zo'n beugel langs schraapt. Ik heb er toen in ieder geval wel een monteur bij gehaald, al was het alleen maar omdat ik knettergek werd van die herrie .
Denk dat ik dat ook maar ga doen want ik durf hem niet meer aan te zetten als ik weg ben.
Je hebt van die waszakjes waar je je beugelbeha's in kunt stoppen voor je ze in die wasmachine stopt. Ik draag al jaren geen beugelbeha's meer, maar mijn dochter nu dus wel. Hoog tijd dus dat ik ook weer een paar van die zakjes op de kop ga zien te tikken Bedankt voor de reminder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven