Visum Vietnam

17-06-2014 12:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb een vraag, wij gaan over 4 weken vliegen naar Thailand en willen we ook ongeveer een week of 2 door Vietnam reizen. Ik was aan het uitzoeken hoed duur dat ongeveer gaat worden om een visum aan te vragen via de ANWB. Ik schrok van de prijzen.

Weet iemand misschien een goedkoper alternatief om aan een visum te komen voor Vietnam?

We reizen met 2 volwassenen en 1 kind.
Ik ben 4 jaar geleden naar Vietnam geweest en heb toen in Nederland mijn visum aangevraagd bij de ambassade van Vietnam.

Volgens mij zit dat in Den-Haag. Ik heb toen mijn paspoort en aanvraag opgestuurd daarheen. Ik heb alleen geen idee meer hoeveel ik daar voor moest betalen. Kan dus niet zeggen of het goedkoper is maar daar zou je even naar moeten kijken.
Ik lees net dat het rechtstreeks 77 euro kost.
Het goedkoopste is doorgaans rechtstreeks bij de betreffende ambassade aanvragen. Dus of op naar Den Haag of indien mogelijk aangetekend opsturen.

Via ANWB of Visumburo (of hoe dat tegenwoordig heet) betaal je je scheel aan bijkomende kosten.
Je kan het online aanvragen. Daar betaal je iets van ¤25 pp voor. Vervolgens laat je dat formulier zien als je aankomt in Vietnam en wordt het daadwerkelijke visum in je paspoort geplakt. Dit werkt erg simpel en snel, goede ervaring mee.

Het is optie 2:

1) Visum voor vertrek van de Vietnamese Ambassade

Met een visum van de ambassade hoeft u nergens meer aan te denken als u het vliegtuig instapt. U kunt dit visum aanvragen mét of zonder een zogeheten visumautorisatie. Dat is een goedkeuring voor verstrekking van uw visum, afgegeven door het Vietnamese Ministerie van Binnenlandse Zaken. Met dit document kost het visum in Den Haag 62 euro en in Brussel 65 euro. vietnam visumAls u geen visumautorisatie heeft, wordt een hoger tarief gehanteerd: in Den Haag 77 euro en in Brussel 90 euro. Als u persoonlijk langsgaat bij de ambassade krijgt u het visum direct mee, maar houd rekening met een wachttijd van ongeveer een half uur. Als u uw paspoort opstuurt, krijgt u het binnen enkele dagen teruggestuurd.

2) Visum bij aankomst ("on arrival") in Vietnam

Een "visa on arrival" (of "landing visa") is uitsluitend verkrijgbaar met een visumautorisatie. Voordeel van dit type visum is dat u voor vertrek niet naar de ambassade hoeft of uw paspoort hoeft op te sturen. Bovendien is het goedkoper: $45 (ca. 35 euro). Een nadeel is dat u na de lange vliegreis even bezig bent met de procedure bij het visumloket. De wachttijd bedraagt doorgaans 15 à 30 minuten, incidenteel langer. Daar staat tegenover dat ondertussen de bagage uit het vliegtuig wordt gehaald, dus daar hoeft u niet meer op te wachten.
Dank je wel voor de reacties! Ik ga denk ik voor de 'on arrival'. Dan moet je 2 pasfoto's en die brief meenemen toch? Of moet ik nog meer meenemen?

Hebben jullie nog een betrouwbare site waar ik deze visumautorisatie kan aanvragen?

Kan ik daar met de cc betalen of moet je in amerikaanse dollars betalen?
Wij hebben het toen on arrival gedaan, ging prima!
Ik heb het vorig jaar via een visumbureau (visum on arrival) gedaan en kostte toen inderdaad 45 dollar pp.

Vond het zelf een beetje een schimmige procedure: een of ander bureau in Vietnam gaat een visum voor je regelen, je krijgt dan een lijst met namen (waar jij op staat en in ons geval ook nog een aantal willekeurige anderen) en ik geloof een approval letter en dat was het dan. Maar het is prima en heel snel gegaan. Op internet kun je makkelijk de namen van betrouwbare bureaus vinden.
quote:takeesja schreef op 17 juni 2014 @ 13:13:

Dank je wel voor de reacties! Ik ga denk ik voor de 'on arrival'. Dan moet je 2 pasfoto's en die brief meenemen toch? Of moet ik nog meer meenemen?

Hebben jullie nog een betrouwbare site waar ik deze visumautorisatie kan aanvragen?

Kan ik daar met de cc betalen of moet je in amerikaanse dollars betalen?

Ik heb het bij visatovietnam.org geregeld.

Je kunt betalen met cc (via een soort ideal geloof ik). Heb het net nog even nagekeken in mijn mails van vorig jaar. En ze reageerden snel op mijn vragen via email (zie ik nu ook net).
quote:nucky schreef op 17 juni 2014 @ 13:17:

Ik heb het vorig jaar via een visumbureau (visum on arrival) gedaan en kostte toen inderdaad 45 dollar pp.

Vond het zelf een beetje een schimmige procedure: een of ander bureau in Vietnam gaat een visum voor je regelen, je krijgt dan een lijst met namen (waar jij op staat en in ons geval ook nog een aantal willekeurige anderen) en ik geloof een approval letter en dat was het dan. Maar het is prima en heel snel gegaan. Op internet kun je makkelijk de namen van betrouwbare bureaus vinden.Ja precies, die lijst, haha, heel vaag inderdaad. Maar zo werkt het inderdaad. Niet bang zijn dat het niet werkt ofzo, dit is gewoon hoe het gaat. Veel plezier!!
Ja precies.

En bij mij stonden de instructies heel duidelijk in de mail: ik geloof twee pasfoto's mee, brieven uitprinten etc. Maak je geen zorgen, gewoon doen.
Dankjewel! Ik ga ermee aan de slag
Vlieg je van Thailand naar Vietnam? Of ga je over land? Die tweede optie (in de informatie die ik heb gevonden) is namelijk alleen mogelijk op bepaalde luchthavens.

"Visum Vietnam

Nederlandse reizigers dienen over een geldig visum te beschikken, wanneer ze naar Vietnam reizen. Een single-entry visum met geldigheid van 1 maand bij de Vietnamese ambassade in Den Haag kost ¤77 per persoon (optie 1). Controleer vooraf altijd de website voor de actuele prijzen, want die veranderen jaarlijks. Wanneer je over land vanuit een van de buurlanden naar Vietnam reist, dien je altijd vooraf een visum aan te vragen. Ook speciale visa haal je persoonlijk af bij de Vietnamese ambassade.

Er is ook een mogelijk om het visum vooraf online aan te vragen. Het gaat in dat geval om een brief die akkoord geeft tot het verkrijgen van een 'Visa on arrival of VOA' (optie 2) bij aankomst in Vietnam. Een VOA is alleen mogelijk wanneer je direct op een van de drie internationale luchthavens van Vietnam aankomt (Hanoi, Ho Chi Minh Stad en Danang). Eenmaal op de luchthaven dien je het bewijs VOA om te zetten naar het visum in je paspoort. Een Visa on arrival is de goedkoopste manier om een visum voor Vietnam te verkrijgen."
We vliegen vanuit BKK naar HCMC met air asia
quote:takeesja schreef op 17 juni 2014 @ 14:54:

We vliegen vanuit BKK naar HCMC met air asiaWij vlogen ook op HCMC, daar kan het dus gewoon.
Je kunt makkelijke een visum op het plaatselijke vliegveld regelen. Dit is wel duurder dan dat je dit vooraf doet. Je kunt dit op internet aanvragen. Dan krijg je de papieren thuis.
Weet iemand toevallig ook wat de actuele kosten zijn voor een multiple entry visum, zowel on arrival (in dat geval ben ik benieuwd naar de stempelkosten) als via de ambassade? Ik zie namelijk heel veel verschillende bedragen op internet genoemd, dus ik kom er niet echt uit.
.....
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2015 09:03
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven