Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 17:02:

[...]

Ja ik heb het gelezen. Er staat dat in de rapportage gesproken is over persoonlijkheidsptoblematiek( borderline) en dat men geen zicht heeft op de mogelijke problemen en behandeling van moeder en graag uitgezocht wil hebben van welke problematiek er nu specifiek sprake is.

Maar dat is toch ook wat ik zeg dat men het helemaal niet weet, alleen dat de melding dus wel in je dossier staat.In de aangifte staat dat haar ex/Gerland haar heeft "gediagnosticeerd" met Borderlineproblematiek.
(...)
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 17:06:

Con, het is toch ook logisch dat zo'n melding in het dossier komt? Alles wat relevant is, komt er in te staan. Het is wel degelijk relevant als er bij moeder vermoeden is van een stoornis. Ik begrijp dus niet zo goed waarom dit als vervelend of raar wordt gezien.

Er zullen dingen zijn voorgevallen, en als dat voortkwam uit mogelijke geestelijke instabiliteit, dan is dat dus relevant. Het kan verklaren waarom moeder zich op die manier opstelde. Het kan zelfs in haar voordeel zijn, want verzachtende omstandigheid.Ja precies, en zo lang het er alleen maar staat als een vermoeden (dat dus verder moet worden uitgezocht, staat er ook bij) lijkt me er niet zoveel mis mee. Er is een verschil tussen een melding in een dossier "Pietje zegt dat moeder borderline heeft" en "Moeder heeft borderline". Zolang helder is waar het om gaat (vermoeden/beschuldiging/diagnose/observatie) lijkt me dat nodig om een compleet dossier te hebben. Het zegt namelijk ook iets als (bijv) vader constant roept dat moeder borderline heeft, en later blijkt dit helemaal niet zo te zijn.
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 17:14:

Owwww neeee he!

Heeft een of andere fan een video gemaakt (die ik niet kan zien, zal wel een foto compilatie zijn....) Maar het geluid deed het wel!!

OMG, wat begint dit eng te worden zeg, sektarisch gewoon... Die 'superfan' heeft een liedje opgenomen, waar ze méézingt!

Moet niet gekker worden hoor.... SMHen ze 'zingt' nog vals ook.. wat een blamage om je zo te kijk te zetten.
iemand plaatst dit:

Echt weer typisch Nederlands om meteen in te gaan op een verhaal van maar 1 kant. Wanneer er een uitspraak komt van de kinderrechter, is er dus een zaak aan vooraf gegaan. Dit vindt niet plaats zonder dat de gezaghebbende hiervan op de hoogte zijn gesteld. Een kind wordt niet zomaar uit huis geplaatst

Word straks vast verwijderd, ze word nu al gelyncht
.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 17:14:

[...]

Als het echt om een vermoeden zou gaan denk ik dat je terughoudend moet zijn met dit soort uitspraken. Kan een heel eigen leven gaan leiden namelijk over iets waar iemand misschien niet eens op gediagnosticeerd is

Ik zou niet blij zijn als ik dat aan mijn broek krijg door mensen die niet bevoegd zijn dit te concluderen.

Maar misschien heb je gelijk en is het relevanter in deze kwestie het wel te benoemen.

Ik vind het een dunne lijn.Het is ook een dunne lijn. Maar ik vind met hoe het in dit geval is opgeschreven niet zoveel mis eigenlijk. Zeker als wij vanaf deze afstand al zien hoe moeder zich manifesteert. Dan vind ik het niet ontzettend gek dat bjz uitgezocht wil hebben hoe het precies zit met de geestelijke gesteldheid van ma.
Maar oh boy, als Hans niet terug komt donderdag, dan loopt het pas de spuigaten uit op haar FB en haar 'volgers'

Ik vind het al triest van mezelf dat ik het zo volg.. maar ik kan dit gewoon niet geloven wat ze doet
.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:10:

[...]

Jij kent haar persoonlijk? Of vaag?Neeeeeeeeee, alsjeblieft zeg! Dat kwartiertje van die video en telefoongesprek is genoeg hoor. Ik 'ken' haar alleen maar van wat ze zelf online 'presenteert'. En omdat ik zelf actrice ben, had ik haar talent al snel ontdekt.Gelukkig zien nu meer mensen het, ik begon de hoop al te verliezen....
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 17:20:

[...]

Neeeeeeeeee, alsjeblieft zeg! Dat kwartiertje van die video en telefoongesprek is genoeg hoor. Ik 'ken' haar alleen maar van wat ze zelf online 'presenteert'. En omdat ik zelf actrice ben, had ik haar talent al snel ontdekt.Gelukkig zien nu meer mensen het, ik begon de hoop al te verliezen....

Hahahah nee ik bedoelde Juultjeeee, 1 pagina terug. Zij plaatst af en toe iets waaruit ik kan op maken dat ze Irme vaag kent.

dat jullie geen 'besties' zijn dat weet ik
.
Ik vind het heel erg van mezelf, maar eigenlijk moet ik om sommige dingen lachen op fb en voel ik plaatsvervangende schaamte, omdat die mensen zich daar zo belachelijk maken.

Ik vind het wel zielig voor Hans maar ik vind het goed dat hij hier niets van mee krijgt op dit moment. Wanneer hij terug zou komen zou Irme hem alsnog belasten want zij is te fanatiek met JZ bezig.
.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:19:

Maar oh boy, als Hans niet terug komt donderdag, dan loopt het pas de spuigaten uit op haar FB en haar 'volgers'

Ik vind het al triest van mezelf dat ik het zo volg.. maar ik kan dit gewoon niet geloven wat ze doetik vind het ook beschamend van mezelf maar dit is toch wel weer een heel goed leermomentje als je geinteresseerd bent in de psychologie en hoe mensen je een rad voor ogen kunnen draaien. In alle opzichten.
Vraag was voor mij denk ik. Al dagen geleden heb ik de pagina van haar vrienden bekeken en daar waren er een aantal lid van een woonwagengroep op fb. Kon ook aan de foto's van ze zien dat ze er waarschijnlijk wel in wonen.
hahahaha er is een linkje van viva geplaatst op de HANS pagina zijn medestanders van ons
.
Oh een van jullie is dat
.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:24:

Ik vind het heel erg van mezelf, maar eigenlijk moet ik om sommige dingen lachen op fb en voel ik plaatsvervangende schaamte, omdat die mensen zich daar zo belachelijk maken.

Ik vind het wel zielig voor Hans maar ik vind het goed dat hij hier niets van mee krijgt op dit moment. Wanneer hij terug zou komen zou Irme hem alsnog belasten want zij is te fanatiek met JZ bezig.

Ik heb dat ook. Dat vanmiddag de hele meute naar het vragenuurtje ging kijken en de verontwaardiging dat het niet aan bod kwam! Is toch ook lachwekkend!

Verder is het hier vooral ongeloof.....
quote:juultjeeee schreef op 17 juni 2014 @ 17:28:

Vraag was voor mij denk ik. Al dagen geleden heb ik de pagina van haar vrienden bekeken en daar waren er een aantal lid van een woonwagengroep op fb. Kon ook aan de foto's van ze zien dat ze er waarschijnlijk wel in wonen.Ja vraag was voor jou. Ah oke zo
.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:24:

...

Ik vind het wel zielig voor Hans maar ik vind het goed dat hij hier niets van mee krijgt op dit moment. Wanneer hij terug zou komen zou Irme hem alsnog belasten want zij is te fanatiek met JZ bezig.Als hij nú bij haar zou terugkomen, zal ze hem meteen achter de laptop zetten.... om te laten zien/voorlezen wat al die 'lieve mensen' voor hem hebben opgeschreven.... En alle mooie fotobewerkingen laten zien....
Dan moet je nu eens kijken.......
*komt uit meeleesmodus*

er is op de pagina van HANS Hulp Aan Nederlandse Slachtoffers een link geplaatst naar dit topic. Ik ben wat de aanhang er van zal vinden :-)
Al die fans hier straks...
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 15:01:

Ik heb 600 vrienden op mijn fb en ben blij dat niemand met haar meelult of überhaupt haar pagina heeft geliked... Ik ging kijken, blijk ik 43 gemeenschappelijke vrienden met haar te hebben! Allemaal modellenmoeders, kinderfotografen en andere mensen uit dat wereldje.
Martin Vrijland mag al jaren zijn kinderen niet zien van BJZ en de rechter dus hoe objectief hij is weet ik niet.
Ja komen straks wat van Irme's fans hierheen
.
Waar is de advocaat van haar ? Dat is een hele goede advocaat in familie recht en zeer bekend met Jeugdzorg e.d.

Hij laat het toch niet toe dat zij zo tekeer gaat op haar FB ?

Een advocaat adviseert een moeder/vader hierin toch mag ik hopen ?
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:29:

hahahaha er is een linkje van viva geplaatst op de HANS pagina zijn medestanders van onsYeahhhh, we worden ook beroemd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven