Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
ja en Madam heeft een nieuwe partij opgericht en daar gaat ze mee in de politiek , Donderdag gaat het fout

Dan komt ze er achter dat ze het kind NIET mee krijgt
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Ik ben blij dat jullie moeders ook een beetje van het padje vinden. Gelukkig zijn het niet de viva dames die daar reageren haha
.
Het erge vind ik nog.. Moeder is er volgens mij heilig van overtuigd dat Hans terug is donderdag. Die klap gaat hard aankomen als blijkt dat het niet zo is. Mede door haar volgers die dit gedrag voeden
.
Poeh he, eindelijk bij mensen beland die net zo denken als ik, wat een verademing....wat een dramaqueen zeg die irme, compleet mediageil bah bah
Vanavond om 22.45 bij Nieuwsuur, over de gevolgen van de uithuisplaatsing.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 15:47:

Ik moet toegeven dat hoe ze met haar kind omgaat en met de hele kwestie mij nu niet bepaald een positief beeld geeft.

Het komt beklemmend en dwingend over. Waar het sausje liefde zo dik overheen gegoten wordt dat het verblind ( misschien ook wel enorm voor haarzelf) dat er absoluut niet in het belang van het kind wordt gehandeld.

Mensen smelten bij de foto die ze met haar kind heeft geplaatst waar een tekst bij staat in de trant van "je zal zijn eerste liefde zijn, zijn eerste kus, zijn eerste vriendin,je bent zijn moeder en hij is je hele wereld ( inhet Engels dan)

Ik smelt er niet van eigenlijk, ik krijg het eerder benauwd.Klopt, dat benauwd me ook eerlijk gezegd. En ze zal vast wel meer rare dingen doen. Welke moeder is perfect? Maar dat is toch geen reden om een kind weg te halen op een manier zoals we hebben gezien op het filmpje ?
LOEP ME MAAR aub.
ja ze is er zeker van overtuigd, Nee je kan daar niet reageren word je geblokt, Er heerst dictatuur daar
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Ik heb zojuist de gehele brief van Jeugdzorg nog eens gelezen. Een hele interessante en vooral duidelijke brief. Daar staat volgens mij weinig onwaarheden in.

Dit beeld wat zij van de moeder hebben past wel bij het beeld dat ik nu ook zie op haar FB.
Klopt Troostjeniet

Mijn Partner zei:

Munchausen By Proxy
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 18:57:

waterval, Vader heeft OOK gezag

Maar aangezien zij ook gezag heeft, kan zij dit doen.

Overigens kan vader zich tot FB wenden met het verzoek foto's, filmpjes etc te verwijderen. Als het mijn kind was had ik dat allang gedaan.

Maw, vader kan ingrijpen om zijn kind te beschermen, maar doet dat niet.
als de kuddedieren blijven volgen en er word niks gerapporteerd? dan komt ze hier lang mee weg
quote:missie_m schreef op 17 juni 2014 @ 19:03:

[...]

Klopt, dat benauwd me ook eerlijk gezegd. En ze zal vast wel meer rare dingen doen. Welke moeder is perfect? Maar dat is toch geen reden om een kind weg te halen op een manier zoals we hebben gezien op het filmpje ?

Het kind is zo overstuur omdat moeder hem dat voert. Hij moet daar weg voor zijn eigen veiligheid. Hoe moet het anders?

Het is moeders eigen verdienste dat het zo is verlopen.
Ab imo pectore
mensen noem eens wat bekende moeders op schiet er geen een te binnen pfff als we daar eens allemaal het filmpje plaatsen van irme word er miss sneller gehandeld voor hansje manneke had al thuis moeten zijn

4 minuten geleden · Vind ik leuk · 1

Lieke van lexmond zwanger.

Nicolette van dam

Quinty trustfull(oid)...Meer weergeven

2 minuten geleden · Vind ik leuk · 1

Doutzen kroes

Formulier de both

Angela schijf?

OmfG gaat de sekte nu ook bekende [al dan niet zwangere] Nederlanders bombarderen?
meen je niet Tepelstreel..Hoe ziek
Emmylou ,

Ja Moder heeft dat gevoerd en dat doet ze al sinds jaar en dag
https://www.facebook.com/Gereroriaansepartij37
Ik moest even hard lachen om 'Formulier de both'.
quote:troostjeniet schreef op 17 juni 2014 @ 19:05:

Ik heb zojuist de gehele brief van Jeugdzorg nog eens gelezen. Een hele interessante en vooral duidelijke brief. Daar staat volgens mij weinig onwaarheden in.

Dit beeld wat zij van de moeder hebben past wel bij het beeld dat ik nu ook zie op haar FB.En mochten ze nog twijfelen, door haar acties bevestigt moeder alleen maar de aannames die in de brief worden gedaan.
wie schreef '..klets mee op Viva'?

quote:Danyusha schreef op 17 juni 2014 @ 19:16:

Ik moest even hard lachen om 'Formulier de both'.

whahahaha

jaja Spellimngs tsjek isse Moeilyk
http://youtu.be/oTr8tW3IYC0

Maar dit is geen Irme en geen Hansje, maar toch....
LOEP ME MAAR aub.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 19:17:

wie schreef '..klets mee op Viva'?

daar komen de schaapjes daar komen de schaapjes ( deuntje Appie hein)
klets mee op viva, gezellig hier, dus ik denk nodig iedereen uit haha
En dan, het beste tot nu toe.....

Moeder schrijft net dat ze pasgeleden ZELF pleegmoeder wilde worden!!

Ze reageert soms ronduit opgefokt op een fan, die haar wil behoeden voor nog meer ellende. Ik word doodziek van al die Hansje mama doet alles voor je "en die hartjes, hoofdletters en uitroeptekens. Ze leeft in superlatieven op elk vlak.

Ik denk; theatrale persoonlijkheidsstoornis en dat spreek ik gewoon uit.

Laat de schaapjes hier maar komen, ik geloof niet dat zij een geduchte partij voor ons viva -ers zijn

Alleen degenen die het voor elkaar krijgen om 0 spelfouten in 1 zin te schrijven, mogen blijven. Pff.
Ik lees dit verhaal al een tijdje mee, en ik heb toch maar even een account aangemaakt.

Ik ken Irme al een tijdje, en heb ongeveer een jaar geleden het contact met haar verbroken omdat zij met haar borderline (daar ben ik heilig van overtuigd) alle energie uit iemand kan zuigen.

De verhalen die zij vertelde geloofde ik al lang niet meer, en ik kreeg steeds meer moeite om haar te steunen in drama na drama die zij (in mijn ogen) hoofdzakelijk zelf veroorzaakte.

Waar is Hansje nu het beste af? Ik weet het echt niet. Haar ex-partner ken ik niet, uitsluitend van haar niet geloofwaardige verhalen. Ze valt continu op "de foute man", en uiteraard ligt het daarbij aan die ander.

Het ene moment werd Gerland beschuldigd van mishandeling, het andere moment zocht ze steun met Hansje bij hem als ze weer eens onderdook voor een agressief vriendje.

Ik geloof absoluut dat Irme heel goed voor haar zoon denkt te zijn, met heel haar hart. Maar de totaal niet realistische adoratie die zij heeft voor haar zoon is inderdaad "eng" te noemen.

Als het kind bij moeder blijft, zal het langdurige schade oplopen, omdat hij meegesleept wordt in het ene na het andere drama.

Als hij bij moeder weggehaald wordt dan zal hij óók voor het leven getekend zijn. Of hij bij vader terecht kan vind ik ook twijfelachtig, want ondanks dat ik de verhalen van Irme niet geloof, heb ik ook van hem geen beste indruk.

Mijn hart huilt voor Hansje, en ik hoop dat hij de juiste hulp en begeleiding krijgt om op te groeien tot een gelukkige volwassene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven