Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 19:35:

Tepelsteel, Je denkt toch niet dat hij meegaat donderdag

zie je alle foto's al op Facebook?

Ze maakt een trofee van hem, Ik denk niet dat ze dat toestaannee, natuurlijk komt die jongen niet naar huis. Voor een lange tijd niet..
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 19:38:

[...]

http://www.gerero.nl/?p=23Dank. Iemand moet Irme hier op wijzen! Then again...neemt ze toch niet aan.
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 19:33:

Viva rel is lang geleden...de moderators zullen ingrijpen.

De laatste viva rel was vorig jaar.

Ik lees dit topic al sinds dag 1 mee. Ik begin zelf gevoel te krijgen dat de moeder niet goed wijs om alles over haar kind op internet te pleuren. Dat is niet goed in het belang voor kind. Maar ja, ik ken ook de feiten niet.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 19:17:

wie schreef '..klets mee op Viva'?

Vast één van die vaagsoortige net binnen leden met nog geen vijftig berichtjes op nickname die hier en daar wat in het ogenschijnlijk Nederlands wauwelen.

Het gaat gezellig worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Respect Chantal

Jammer dat je het daar niet kunt zeggen.

Kim Jong-Un is er niks bij

Wie niet voor haar is?

word geblokt.

Spijtig dat Jij er ook mee zit, Verdrietig ook
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Trouwens dat zwarte peerd heb ik vaker gezien de afgelopen dagen.....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Julus schreef op dinsdag 17 juni 2014 19:29 Natuurlijk krijgen wij straks te horen dat hier alleen maar trieste huisvrouwtjes zitten, met het IQ van een eencellige. Wij snappen niet hoe het werkelijk zit.En kort rood haar
.
Dat is er ook zo één....
Enn ik was het niet

Heb wel sinds vandaag account hier en ja ook vanwege deze zaak
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
gekopieerd van haar facebook, haar laatste comentaar

''Irme van der Heijden'' ik krijg 1000 mailtjes op het moment

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk · 3
Als de rechter wordt gewezen op Irme's FB-activiteiten, zal dat heus worden meegenomen, neem ik aan. Het werkt tegen haar, in dit geval. De vader zal dit zeker meenemen als dit verder wordt uitgediept, want in zijn voordeel en in haar nadeel.
nee ben vandaag voor het eerst hier
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 19:29:

Natuurlijk krijgen wij straks te horen dat hier alleen maar trieste huisvrouwtjes zitten, met het IQ van een eencellige. Wij snappen niet hoe het werkelijk zit.

Ach wel ja..... kunnen de daarna door naar FOK of GS.

Ps: Wel melden dat jullie gaan!! Ik ga meelezen.
quote:Julus schreef op dinsdag 17 juni 2014 19:37 Hans gaat niet naar zijn moeder donderdag, ik vreet mijn schoenzool op als dat zo is.+1
.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 19:42:

nee ben vandaag voor het eerst hierjoh....
Ja lijkt mij ook dat dat afgewogen word, Logisch

Is voor iedereen te lezen
quote:Enn schreef op 17 juni 2014 @ 19:40:

[...]

Vast één van die vaagsoortige net binnen leden met nog geen vijftig berichtjes op nickname die hier en daar wat in het ogenschijnlijk Nederlands wauwelen.

Het gaat gezellig worden.

Ik was het niet

Heb liever niet dat die mensen massaal mee gaan praten, vraag me ook af of ze dat gaan doen...
Ik ben niet actief op haar FB, noch op andere sites.

Ik typ hier lekker van me af, in voor mij bekend grondgebied. Ik wil ook niet dat er iemand is die mij straks zou kunnen vinden op FB, je weet maar nooit..
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 19:40:

[...]

Dank. Iemand moet Irme hier op wijzen! Then again...neemt ze toch niet aan.Dat is al gedaan, maar ze zal het idd niet opvangen, denk ik.
Hoezo Enn? Heb je wat tegen vreemde kerels?

Ook al komen ze in gedaante van een paard?
quote:janniebuist schreef op 17 juni 2014 @ 19:41:

gekopieerd van haar facebook, haar laatste comentaar

''Irme van der Heijden'' ik krijg 1000 mailtjes op het moment

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk · 3

En Jannie is ook al.

Wat een gezelligheid nou toch allemaal.
De fans moeten zich eerst nog door ruim 100 pagina's heen worstelen. Daarna komen ze hier, want er moet wel een gefundeerde onderbouwing komen
Zal me niets verbazen als ze vanaf donderdag een media verbod opgelegd krijgt
.
OMG ik zie ook aantal moeders en vaders van uit huis geplaatste kinderen voorbij komen die ik ken. (hun kinderen zaten bij de pleegouders die ik erg goed ken)

Daarvan weet ik 100000% zeker dat de kinderen terecht uit huis zijn geplaatst. Wat een gewauwel van hen, jeugdzorg heeft hun bedrogen, voorgelogen e.d. Terwijl het echt andersom is geweest.

Vreselijk
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 19:44:

Hoezo Enn? Heb je wat tegen vreemde kerels?

Ook al komen ze in gedaante van een paard?

Vreemde kerels? Neuh die zeggen me niet zoveel.....

Die obscure site waar Irme inmiddels ook op staat heeft ook een zwart paard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven