Gezondheid alle pijlers

Advies gevraagd zwangerschapstest

16-06-2014 22:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat voor mij de eerste keer worden dat ik zon test ga doen. Al anderhalve week zit ik in de zenuwen en nu gaat het me opbreken. Voor de duidelijkheid ik zou ongewenst zwanger zijn mocht het zo zijn.

Ik heb zon anderhalve week in een dronken bui een ONS gehad. Gelukkig was ik wel zo bij dat ik het met condoom wilde doen. Ik ben niet aan de pil. Echter de volgende dag zag ik dat ik het verkeerde pakje heb gebruikt, waren een half jaar over datum. Stom inderdaad dat ik die niet meteen heb weggegooid maar je kan begrijpen nu liggen ze in de prullenbak. We hebben er twee gebruikt en voor zover ik weet ook alleen met condoom om gedaan. Sindsdien wacht ik met smart dat ik ongesteld ga worden. Ben altijd heel regelmatig maar nu al een aantal dagen over tijd. En steeds lijkt het ook of ik het gevoel heb dat ik ongesteld word maar blijkt elke keer vals alarm. Weet niet zo goed of ik zo stoer ben om het vanavond te doen maar ik las in de bijsluiter dat je het beste ochtendurine kan gebruiken als de zwangerschap in een vroeg stadium is. Weet ook niet of ik het liever sochtends of savonds weet maar dat even terzijde. Hoe zeker kan ik zijn als ik de test vanavond doe? Wil er eigenlijk vanaf zijn en gewoon lekker slapen of toch maar voor de zekerheid tot de ochtend wachten?
Als je er twee hebt: 1 vanavond, 1 morgen. Als je er 1 hebt: morgenochtend.

Door spanningen kun je je ongesteldheid zó een paar dagen uitstellen. Succes met testen!
Nou een half jaartje over de datum, alleen met condoom gedaan. Het kan, maar de kans op zwangerschap is klein. Als je weinig gedronken hebt (dus geconcentreerde urine) kan je vanavond ook wel testen. Hoe dan ook zou ik er over twee dagen nog één doen voor de zekerheid, als je dan toch gaat testen.

Enne stress kan ervoor zorgen dat je menstruatie een paar dagen later komt.... sterkte!
Bedankt voor jullie antwoorden. Zo dacht ik ook erna, half jaartje, alleen condoom, wat is de kans? Dus maakte me niet heel veel zorgen. Eerst dan maar nadat ik niet ongesteld werd op de dag dat ik moest maar me wel ongesteld voelde toen begon ik me zorgen te maken. Mn stemming wisselt elkaar zo snel af, dan denk ik echt dat het gewoon zoooon kleine kans is maar dan weer dat ik wel had gedronken en ik mezelf eigenlijk straf wat ik heb gedaan. Ik doe het wel in de ochtend, misschien morgen. Heb 1 test en wil niet dat als ik het nu doe dat de uitslag niet zeker is. Dan heb ik er nog niks aan. Pffff, lees zo vaak hier dat mensen zwanger proberen te worden en dat het niet lukt. Maar zou voor mij echt niet goed uitkomen. Heb mezelf ook ingehouden om niet mn ONS te appen erover. Zou bijna weer gaan denken dat de sex me dit allemaal niet waard is...
Maar met die stress he, ik heb dat namelijk nooit dat ik later ongesteld word. Hoor dat wel van mensen maar zelf nooit last van gehad. Maar ja, misschien als je elke als je naar de wc gaat dat je hoopt dat je ongesteld bent dat het toch invloed heeft....
Je ONS nu al gaan appen hierover zou wel heel erg voorbarig zijn hoor. Eerst maar eens zien of je echt zwanger bent.
Was meer om te checken of hij ook denkt net als ik dat we het wel de hele tijd met condoom hebben gedaan. Hadden een drankje op dus misschien is de werkelijkheid wel anders.... Dacht eerst als hij hetzelfde zegt als ik dan maak ik me minder zorgen. Maar best egoïstisch dacht ik later...
Ik zou m niet appen. Als je echt al een aantal dagen over tijd bent kan je de test gewoon 's avonds doen. Alle keren dat ik zwanger was was ie s avond knalpositief bij 1 dag over tijd. Als de test gewoon negatief is lijkt me dat ook gewoon een opluchting, dan ben je misschien morgen onegsteld. Zo niet, dan doe je een nieuwe test over 2 dagen.

Maar als het met condoom was, half jaar over datum, dan denk ik toch echt dat de kans erg klein is.
Ik hoop op 1 streepje.
Je kunt de test prima s'avonds doen hoor, die zijn tegenwoordig super gevoelig.. Je kunt er maar vanaf zijn;)
Heb m vanochtend gedaan! Geen streepje :-) Hoop Madderijn dat jij een andere test gebruikt want bij mij was 1 streepje zwanger.... Maar nog niet ongesteld dus half blij en zoals in een omgekeerde wereld hopen dat ik snel ongesteld word.... Hoe lang nu nog wachten denken jullie voor ik nog een test moet doen?
hahaha ja, ik had twee streepjes zwanger.

Doet me denken aan die scène (o, welke film?) waarin iemand helemaal flipt na 1 streepje op de test. Was de controle, niks aan de hand.

Volgens mij X zou je zelfs een keer over kunnen slaan. Negatief na verwachtte datum lijkt me negatief. Adem in en uit, slaap goed, meer kun je niet doen.

Ik verwacht dat het goed zit n.a.v. test. Vrijdag moet je dan toch wel ongesteld zijn, anders nog een test. Ik zou hem nog niet kopen.
Hahaha ik heb drie keer de bijsluiter gelezen om dat te voorkomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven