Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 23:29:

[...]

Je begon goed; op het harD drukkenspesiaal voor de doelgroup
Maar met een iq van. 130 je adres in het verbaal niet fatsoenlijk doorhalen vind ik niet echt slim.. Ik kan zo lezen waar ze woont als ze dan toch zo bang voor haar ex is..
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 23:29:

Ik duik gierend van het lachen mijn bed in, met dank aan Meds!

Dit was iets wat ik na een kutdag nodig had.

Dank Medsie we mailen
ik vraag me af,waarom hier en niet bij mensen die hun kinderen mishandelen,of altijd in de kroeg zitten,laten ze daar maar eerst eens wat aan doen.dit is toch te gek voor woorden,omdat ze in een vechtscheiding liggen,worden die arme kids op zo een brute wijze bij der moeder weggehaald verschrikkelijk,geen woorde voor,hoevaak krijgen ze geen meldingen van mensen die hun kids bond en blauw slaan,maar daar word niets aan gedaan,daar moet eerst wat gebeuren,voor ze ingrijpen.irme we staan achter je meid.heel veel sterkte.......
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:st@rs schreef op 17 juni 2014 @ 23:30:

Ik ken je verdriet je wordt van binnen uit elkaar gereten. Verscheurd.

Irme wees sterk! Je kind krijgt hier een stevige knauw van maar kan er straks ook sterker door worden....Meer weergeven

2 minuten geleden · Vind ik leuk

Gereten is dat ook een woord??Yep, correct vervoegd, gespeld en gebruikt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 23:33:

[...]

spesiaal voor de doelgroup
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 23:32:

top van patrisia paay dat ze haar mening durft te delen toppie...

48 minuten geleden · Vind ik leukOH Me Got
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 23:34:

[...]

OH Me Got

Het wachten is nu op Adam en Micky..

O en misschien wil Patty Brard haar zegje ook nog wel even doen..
Bijzonder dat zoveel mensen dezelfde spelfouten maken, of komen alle reacties van 1 IP-adres?
quote:chantal31 schreef op 17 juni 2014 @ 23:03:

Ik zit hier omdat het me erg aan het hart gaat en ik er steeds mee bezig ben emotioneel gezien. In tegenstelling tot andere fora lijkt men hier wat intelligenter met de situatie om te gaan.

Ik voel me machteloos, maar blijf ook zoeken naar informatie waarmee ik mezelf gerust kan stellen. Het lijkt echter alleen maar erger te worden.

Op haar facebook kun je met redelijk denken zeker niet terecht.vandaar hier....Volkomen begrijpelijk. Snap dat je een neutrale veilige plek zoekt om je emoties en gedachten te ventileren.
even een pep van Patries

Gewoon, omdat het kan.
quote:diamond-gloss schreef op 17 juni 2014 @ 23:35:

[...]

Het wachten is nu op Adam en Micky..

O en misschien wil Patty Brard haar zegje ook nog wel even doen..Eddem heeft wel ervaring met wifes die totally loose gebeaten zijn
Gereten is een woord ja. Het wordt zelfs nog redelijk goed gebruikt ook.

Dat jullie zeggen dat ze borderline heeft vind ik wel een beetje onredelijk. Ik weet niet of jullie weleens iets heel erg heftigs hebben meegemaakt? Dan ga je van emotie naar emotie. Van pure woede naar ontroostbaar verdriet, naar het gevoel sterk te zijn en dan weer instorten. Dat is een volkomen normale reactie.

Ik vind sommige reacties op FB wel heel erg vreemd. Ik had zelf ook wat reacties geplaatst maar die zijn weggehaald. Waarschijnlijk omdat ik niet dezelfde mening deelde.
quote:*nightsky* schreef op 17 juni 2014 @ 23:36:

[...]

Volkomen begrijpelijk. Snap dat je een neutrale veilige plek zoekt om je emoties en gedachten te ventileren.Het viva forum, voor uw internet-retraitre
quote:kiki1987 schreef op 17 juni 2014 @ 23:36:

Dat jullie zeggen dat ze borderline heeft vind ik wel een beetje onredelijk. Ik weet niet of jullie weleens iets heel erg heftigs hebben meegemaakt? Dan ga je van emotie naar emotie. Van pure woede naar ontroostbaar verdriet, naar het gevoel sterk te zijn en dan weer instorten. Dat is een volkomen normale reactie.

Ik vind sommige reacties op FB wel heel erg vreemd. Ik had zelf ook wat reacties geplaatst maar die zijn weggehaald. Waarschijnlijk omdat ik niet dezelfde mening deelde.dan ben jij zeker de vader
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 23:37:

[...]

Het viva forum, voor uw internet-retraitre

Niet dus.

Open voor iedereen en zeker niet veilig en werkelijk alles behalve neutraal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Er zijn geen resultaten gevonden in de encyclopedie voor gereten
kijk eens in de dikke van dale

Uiteengereten

is een heel woord
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 23:38:

[...]

dan ben jij zeker de vaderHuh? Omdat? Volgens mij mis ik nu iets?
quote:st@rs schreef op 17 juni 2014 @ 23:40:

Er zijn geen resultaten gevonden in de encyclopedie voor geretenDe giraffen worden door de leeuw uit een gereten.
quote:kiki1987 schreef op 17 juni 2014 @ 23:41:

[...]

Huh? Omdat? Volgens mij mis ik nu iets?Daar word je op moeder haar Facebook dan als snel van beschuldigd word er bedoeld denk ik ( er heerst daar dictatuur)
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "

Ik vind sommige reacties op FB wel heel erg vreemd. Ik had zelf ook wat reacties geplaatst maar die zijn weggehaald. Waarschijnlijk omdat ik niet dezelfde mening deelde.Vind dit niet echt een volkomen normale reactie van moeder..

Ik vind sommige reacties op FB wel heel erg vreemd. Ik had zelf ook wat reacties geplaatst maar die zijn weggehaald. Waarschijnlijk omdat ik niet dezelfde mening deelde.

Ik had het gevoel van borderline al ver voor dit hele gebeuren en os echt niet gebaseerd op 1 incident.

Bovendien is het in mijn ogen een verklaring van veel van de problemen, en geen schande stempel.
quote:kiki1987 schreef op 17 juni 2014 @ 23:41:

[...]

Huh? Omdat? Volgens mij mis ik nu iets?

Meds maakt een grapje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En we hebben weer 1 die vliegles gaat krijgen : e hebt helemaal gelijk als het verhaal van Irme klopt. Anders wordt het een ander verhaal. En je kan ook kinderen bespelen. Lees dan maar eens wat over ouderverstoting. Denk aan Iris en die is heel erg ver gegaan, met fatale gevolgen

Hoeft in dit geval natuurlijk niet, misschien heeft hij Hansje echte mishandeld en is het echt een narcist.

Maar ik wil graag twee kanten horen, niet één kant.

En je vult nu heel veel dingen in van die ene kant terwijl je de andere kant niet eens weet

En Irme kan mijn mening bij mijn eigen status lezen. Mits ze dat wil natuurlijk.

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven