Werk & Studie alle pijlers

Verveling op het werk...

18-06-2014 19:37 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
In tijden van werkdruk en stress klinkt het misschien raar, maar ik verveel mij te pletter op mijn werk. Er zijn dagen dat de uren voorbij kruipen, echt vreselijk.

Ik werk sinds 5 weken als tandartsassistente, dit 5 dagen in de week van 8u tot 18u. Ik kan mij echt geen 5 werkdagen bezighouden met de taken die de tandarts mij geeft. Echt heel erg vervelend. Vanmorgen vroeg ik of hij nog wat werk had voor mij, toen gaf ie me 3 papieren die ik mocht klasseren, weer 3 minuten voorbij...

Ik werk er nog maar enkele weken en ik moet mij nu al naar mijn werk toeslepen. Doodmoe word ik ervan. Vooral als ik denk aan al de klusjes die thuis op mij wachten.

Wie verveelt zich nog op het werk en wie o wie heeft er tips om de dag door te komen?
Ik zal het hem zeggen Summerdance
quote:mieneke1978 schreef op 18 juni 2014 @ 21:20:

Misschien is het in een groepspraktijk ook wel veel drukker?

Ook in een solopraktijk kan een tandarts deze tijd niet meer zonder een fulltime assistente.

Met alle regels, wetten en eisen waar je als praktijk aan moet voldoen

Als je als tandarts zelf 5 dagen in de week werkt vraag ik me af wie er op toe ziet dat er protocollair gewerkt wordt, wie het KEW dossier op orde houdt, wie de routing van het instrumentarium vlekkeloos laat verlopen, wie het instrumentarium slijpt, wie de kastjes op orde houdt, wie de voorraad op Exp datum checkt wie enz enz enz...

Ik ben praktijkmanager van een grote groepspraktijk, maar ben 20 jaar geleden begonnen als assistente in een solopraktijk en ik kan niet echt zeggen dat ik me ooit 1 minuut verveeld heb.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gisteren heb ik de voorraad gecheckt én de kasten gepoetst...
Ik werk in een solopraktijk en mijn baas kan echt niet zonder z'n assistentes.

Mijn taken zijn assisteren, reiniging, desinfectie, voorraadbeheer.

Balieassistente doet telefoon,afspraken, verzorgt de recalls, helpt mee in de sterilisatieruimte, onderhoudt contacten met kaakchirurgen, endodontologen enz...

Eerlijk waar. Vervelend komt bij ons zelden voor...
[quote]milouda schreef op 18 juni 2014 @ 20:15:

Mafalda,

2 dagen werken, en je verveelt je...

Wat doe je voor werk in hemelsnaam? Ruilen?[/quote

Ik ben verkoopster in een beddenspeciaalzaak.

Deze periode is het erg stil.

Dat komt ieder jaar weer terug. In de zomer en december en januari zit je nog geen minuut zo druk kan het zijn.
als ik naar mijn tandarts ga zie ik de assistente ook aardig wat administratieve dingen doen. En zich actief met de agenda bezighouden, dus mensen nabellen over vervolgdingen of weet ik wat. Maar dat is van buitenaf.

Hoe is daar de administratie, openstaande rekeningen etc? Wie stelt die op en checkt of ze zijn geind? Ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig te doen is...Balen zeg, ook dat je niks anders mag doen.
quote:mafalda schreef op 18 juni 2014 @ 21:32:

[quote]milouda schreef op 18 juni 2014 @ 20:15:

Mafalda,

2 dagen werken, en je verveelt je...

Wat doe je voor werk in hemelsnaam? Ruilen?[/quote

Ik ben verkoopster in een beddenspeciaalzaak.

Deze periode is het erg stil.

Dat komt ieder jaar weer terug. In de zomer en december en januari zit je nog geen minuut zo druk kan het zijn.

Goh, dat is dus nog steeds niet veranderd? Ik heb een jaar of 20 geleden in een beddenspeciaalzaak gewerkt en toen was het al net zo. Gelukkig was ik geen verkoopster, maar een soort manusje-van-alles (tot magazijnknecht en bijrijder van de bezorger aan toe). Dus vervelen deed ik me niet, maar de dames/heren die alleen de verkoop deden hadden het af en toe zwaar hoor.

En TO, ik zou het gewoon bespreken met mijn baas als ik jou was. Leuk dat hij alles naar zichzelf toe wil trekken, maar dan moet ie je op zijn minst toestaan om een boek te lezen of zo. Of gewoon wat meer aan jou overlaten, je hebt er tenslotte voor geleerd.

Heeft ie soms niet zo veel patiënten of zo?
Hopelijk mag ik de tandarts in de toekomst ook assisteren aan de stoel, dan ben je natuurlijk veel drukker bezig.
Maar heb je dat tijdens het sollicitatiegesprek niet te horen gekregen dan? Dat je niet hoefde te assisteren?
Dat heeft hij mij toen niet gezegd neen.

Ga hem daar morgen wel over aanspreken.
Dat zou ik zeker doen.
Je kunt natuurlijk ook zelf wat ondernemen. Goh zal ik ... even doen. Er is vast genoeg te doen maar niet iedere "baas" kan continue orders geven en verwacht dat iemand zelf dingen aanpakt. Beetje zelfstandiger dus ipv afwachten tot hij je een opdracht geeft.
Wat raar, bij mijn tandarts zijn de tandarts en de assistente juist erg bezig samen. Assistente geeft vulling aan, Tandarts vult. Etc Houdt de tandarts dan de boor en het 'zuigertje-ding' tegelijk vast?
En we zijn al donderdag, wat zal de dag vandaag brengen..,
Je zit in dezelfde ruimte als de tandarts, mag nog geen zuigappataatje vasthouden, je mag je pc niet gebruiken om te internetten of vakliteratuur te lezen.

Wat doe je dan de hele dag? Op je stoel zitten en staren naar de telefoon en mevrouw Pieterse uit de wachtkamer roepen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 19 juni 2014 @ 06:55:

Je zit in dezelfde ruimte als de tandarts, mag nog geen zuigappataatje vasthouden, je mag je pc niet gebruiken om te internetten of vakliteratuur te lezen.

Wat doe je dan de hele dag? Op je stoel zitten en staren naar de telefoon en mevrouw Pieterse uit de wachtkamer roepen?Inderdaad, ik word gek daar.
quote:mieneke1978 schreef op 19 juni 2014 @ 07:02:

[...]

Inderdaad, ik word gek daar.

Dan ga je lekker een andere baan zoeken toch?

Ik moet wel zeggen dat ik je ook heel passief vindt overkomen.

Mijn meiden zijn van het aanpakken, het zelf dingen oppakken

Maar jij bent meer van het wachten op opdrachten geloof ik

Als je een gediplomeerd assistente bent wil je daar toch veel meer mee doen?

Of ben ik nou gek?
Heb je je baas al aangesproken, Mien? Ik heb ooit op een kantoor gewerkt waar niks te doen was. Op een gegeven moment ben je wel klaar met het rangschikken van de voorraadkast en de afwas en is alles zo schoon dat je weer een week niet hoeft te poetsen. Man, wat was het daar saai. Ik ben niet bepaald passief en kan me dus wel voorstellen dat er bedrijven zijn waar je je verveelt.

Als jouw baas je daadwerkelijk alleen voor de telefoon wil dan kun je voorstellen dat jullie in de ochtend telefonisch bereikbaar zijn ofzo. Dan kun je minder gaan werken.
Mijn meiden Summerdance? Waar is de kotssmiley?

Maar verder eens met je. TO, je bent veel te passief. Goed gesprek met je leidinggevende voeren en anders inderdaad een andere baan zoeken. Dit is niet vol te houden.
1x is genoeg.
Kijk, ik heb reeds gewerkt als assistente, 8 jaar bij mijn vorige baas. Daar was het heel anders werken, daar vloog de tijd. Als meneer mij enkel wil om zijn telefoon te beantwoorden, dan zoekt ie maar iemand anders.
quote:Summerdance schreef op 18 juni 2014 @ 21:24:

[...]

Ook in een solopraktijk kan een tandarts deze tijd niet meer zonder een fulltime assistente.

Met alle regels, wetten en eisen waar je als praktijk aan moet voldoen

Als je als tandarts zelf 5 dagen in de week werkt vraag ik me af wie er op toe ziet dat er protocollair gewerkt wordt, wie het KEW dossier op orde houdt, wie de routing van het instrumentarium vlekkeloos laat verlopen, wie het instrumentarium slijpt, wie de kastjes op orde houdt, wie de voorraad op Exp datum checkt wie enz enz enz...TO, wie doet dan al deze werkzaamheden?
quote:3wieler schreef op 19 juni 2014 @ 07:59:

Mijn meiden Summerdance? Waar is de kotssmiley?

.

Waarom?

Omdat ik mijn assistentes meiden noem?

Precies wat is daar om te kosten aan dan?

Het zijn meiden, en ze werken voor mij

Verder geloof ik niet dat mijn assistentes (jij je zin dan) zich minderwaardig voelen als ik dat tegen/over ze zeg
Ik krijg een beetje het idee dat TO Belgische is nav haar taalgebruik. Als dat inderdaad zo is, en ze werkt ook in België, dan snap ik dat 'passieve' al beter. Het is daar veel hiërarchischer, je wacht tot je wat gevraagd wordt. Ik heb veel met Belgische collega's gewerkt, en men had vaak de indruk dat er niet veel in zat, omdat er niet veel uit kwam. Maar dat komt omdat ze dat niet zo gewend zijn.
quote:Summerdance schreef op 19 juni 2014 @ 12:02:

[...]

Waarom?

Ik vind het niet professioneel, meer popijopie taalgebruik/benaming.

Ik zou er in ieder geval niet van gediend zijn, hoe leuk je ook met mij om zou gaan.

Ik zie het al voor me, jouw werkgever die jou zijn meisje noemt. Of zijn hele team: mijn meiden en mijn jongens

Anyway, ik vind het niet gepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven