Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Nou, ik merkte er ook niet zo heel veel van. Dacht even dat ik makkelijke naar de plee kon maar volgens mij was dat een toevalstreffer.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Wat ik uit de reacties op de site van Melchior Meijer en ook van Yvonne Lemmers, GOK, begrijp hebben de mensen die het meeste last van hun darmen hebben baat bij de aardappelzetmeel.

mensen zonder klachten krijgen juist problemen als ze de az gaan gebruiken.
Ik heb doorgaans idd nooit last van mijn darmen (een enkel buikgriepje daargelaten) maar ik eet in verhouding tot de aanbevolen dosis heel weinig groentes, dus hoopte dat het voor mij dus wel iets positiefs zou doen. Maar kan er niet eens goed van schijten
Meer vetten gebruiken
Ja vetten werken bij mij idd ook altijd als 'n trein. Maar goed, ik heb mijn snack- en chipsconsumptie toch op 'n laag pitje moeten zetten om af te kunnen vallen, dus ook al eet ik zeker niet vetarm, m'n darmen moeten 't wel met 'n stuk minder stellen.
Thnx Tut ik ben nog niet weg hoor!

Maar ga er zeker van genieten.

Nou ik heb geen last van mijn darmen in de zin dat ik aan de dunne ben, maar ik ga wel meer lucht los laten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb wel het idee dat het bij mij werkt, nu moet ik het een paar dagen zonder doen, maar zondag avond ga ik weer helemaal strak en aan de AZ!

Ik heb niet de klachten die Nien omschrijft!
Ik heb de eerste weken ook het een en ander gemerkt aan mijn stoelgang. Eerst was dat heel regelmatig, kon de klok erop gelijk zetten en nu is het veel onregelmatiger. Maar als ik moet gaat het eigenlijk toch echt wel als een reiger.

Ik heb geen last meer van winderigheid en ook niet meer van dat slaperige. Dat is eigenlijk wel weer over. Dat vind ik eigenlijk heel jammer, ik had graag van mijn slaapmedicatie afgewild, aangezien dat ik daardoor zoveel aangekomen ben. Ik voel me juist prima, Stan vindt ook dat ik goed in mijn vel zit en is nu helemaal om en gaat ook aan de AZM. Hij vroeg vanochtend hoeveel ie moest pakken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Voelde jij je in 't begin ook zo duf als je uit bed kwam? Ik heb idd wel veel meer gedroomd de laatste dagen, dat vind ik wel leuk eerlijk gezegd, maar kom absoluut niet fit m'n bed uit en voelt ook 'n beetje wazig in m'n hoofd en net alsof ik kalmeringspammetjes heb geslikt.
Met vetten bedoel ik geen vetten uit chips Nien

Onbewerkte, gezonde vetten zoals olijfolie, roomboter en noten bv.

Ik ga na de vakantie aan de AZ. Het pak heb ik in huis maar wil voorkomen dat ik het mee op reis moet nemen. Misschien denken ze bij de douane dat het drugs is oid en daar zit ik echt niet op te wachten
Beter te vroeg dan te laat Ed
quote:AsoTut schreef op 19 juni 2014 @ 21:43:

Met vetten bedoel ik geen vetten uit chips Nien

Onbewerkte, gezonde vetten zoals olijfolie, roomboter en noten bv.

Roomboter eet ik wel, maar natuurlijk veel minder als toen ik niet aan de lijn deed en veel meer brood at en ook nog regelmatig vanalles bakte met roomboter (kaaskoekjes, quiche e.d.)

Olijven/olijfolie vind ik heel goor, dus dat eet ik nooit. Ik gebruik zonnebloemolie voor bakken, behalve vis bak ik dan weer in roomboter.

En ik eet natuurlijk af en toe kaas en vorige week 'n avocado en de week ervoor had ik lekkere macadamia's gekocht en af en toe eet ik wel 'ns een lepel pindakaas
quote:ednaloy schreef op 19 juni 2014 @ 21:12:

Thnx Tut ik ben nog niet weg hoor!

Maar ga er zeker van genieten.

Weet niet wanneer je gaat, maar ook alvast heel veel plezier. Anders ben ik wellicht zo'n hork dat ik het vergeet te zeggen, dus bij deze
quote:elninjoo, 20 minuten geleden

Voelde jij je in 't begin ook zo duf als je uit bed kwam? Ik heb idd wel veel meer gedroomd de laatste dagen, dat vind ik wel leuk eerlijk gezegd, maar kom absoluut niet fit m'n bed uit en voelt ook 'n beetje wazig in m'n hoofd en net alsof ik kalmeringspammetjes heb geslikt.

Ehm ja, ik heb wel leuke dromen gehad.

Normaal heb ik veel nachtmerries, die heb ik nog steeds en die waren al heel levendig zeg maar. Het is wel weer minder aan het worden met de dromen. Het is net of het allemaal weer een beetje normaliseert. Dat duffe normaliseert ook weer, ik ben nu echt zo fit als een hoentje en mijn concentratie is ook prima.

Mijn slaapkwaliteit is zeker verbeterd. Dat kan ik al wel zeggen. En voor mij is dat echt heel wat.
Tjeetje, heb nu al 9 dagen zo'n dieet door dat mijn amandelen verwijderd zijn..... Ik kan het je niet aanraden. Je voelt je net een vaatdoek, slapen gaat minder goed en leuker wordt je er niet op als je honger hebt.... En verder lost het niks op als je het in de overige dagen inhaalt...denk ik...
Ik was gelukkig maar een beetje off topic.... Of eigenlijk on... Maar had niet verder gelezen... Whoops
Ik voel me geen vaatdoek hoor. Heb gisteren mijn vastendag gehad en voel me prima. Als je gewend bent heb je juist bijna nooit meer 'n hongergevoel. I.t.t. wanneer je gewend bent hele dagen door te grazen.quote:Normaal heb ik veel nachtmerries, die heb ik nog steeds en die waren al heel levendig zeg maar. Het is wel weer minder aan het worden met de dromen. Het is net of het allemaal weer een beetje normaliseert. Dat duffe normaliseert ook weer, ik ben nu echt zo fit als een hoentje en mijn concentratie is ook prima.

Mijn slaapkwaliteit is zeker verbeterd. Dat kan ik al wel zeggen. En voor mij is dat echt heel wat.En binnen welke termijn normaliseerde zich alles?
Ach Nien lief van je hoor! We gaan zo weg dus ik neem nu afscheid van jullie. Hoop niet dat ik 6 kilo mee terug neem!! :-)

We hebben wifi in het hotel, maar vorig jaar was het slecht bereik en ik lees op de recensies dat de wifi op de kamers belabberd is. Vind het eigenlijk wel een verademing! Kids eindelijk eens minder op de whapp!

Ik zal mijn AZ missen geloof dat dat wel helpt met mijn vetverbranding. Ik heb in ene een lijntje???

Nou meiden, na het weekend plaats ik wel even een foto op mijnalbum.nl, ik durf zelfs in korte broek door Parijs te lopen...hahahaha

waai zwaai!
quote:elninjoo schreef op vrijdag 20 juni 2014 07:13 Ik voel me geen vaatdoek hoor. Heb gisteren mijn vastendag gehad en voel me prima. Als je gewend bent heb je juist bijna nooit meer 'n hongergevoel. I.t.t. wanneer je gewend bent hele dagen door te grazen.<blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">Normaal heb ik veel nachtmerries, die heb ik nog steeds en die waren al heel levendig zeg maar. Het is wel weer minder aan het worden met de dromen. Het is net of het allemaal weer een beetje normaliseert. Dat duffe normaliseert ook weer, ik ben nu echt zo fit als een hoentje en mijn concentratie is ook prima.

Mijn slaapkwaliteit is zeker verbeterd. Dat kan ik al wel zeggen. En voor mij is dat echt heel wat.</div></blockquote>En binnen welke termijn normaliseerde zich alles? "Ik voel me geen vaatdoek hoor. Heb gisteren mijn vastendag gehad en voel me prima. Als je gewend bent heb je juist bijna nooit meer 'n hongergevoel. I.t.t. wanneer je gewend bent hele dagen door te grazen"

Ik graas anders ook niet door, ben een enorme pitser die geen vlees of gevogelte lust, geen friet snack snoep lust en een lactose intolerantie heeft..... Je zou dus zeggen, dat ik er gewend aan moet zijn. Normaal eet ik volgens een vast patroon.... Ik denk dat daar bij de kneep zit.

Ik gok dat ik nu de 400 kcal nipt haal. Normaal elke dag maar 800.... Maar door cola zero en kauwgom merk ik daar niks van en ik functioneer er oke bij. (Klinkt als een gestoord eet patroon, maar het is erger geweest, omdat ik alles vies vond en vaak ziek was, wat achteraf die intolerantie bleek te zijn).
Heb je dan geen anorexia als je dagelijkse eetpatroon maar 800 kcal bevat? Mijn kcal-inname van vandaag zal zo rond de 1500 gaan uitkomen.
Veel plezier in Parijs Ednaloy!!

Ik heb dadelijk bootcamp en neem vantevoren een koffie met kokosolie, glas met azm en ik vraag of de instructeur mijn banaan meeneemt in zijn rugzak voor als ik weer duizelig wordt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Veel plezier Ed!

Oef structureel 800kcal per dag is gewoon roofbouw plegen op je lichaam.

Vorige week extra gaatje moeten maken in mijn riem. Zijn van die dingen waaraan je echt merkt dat het vasten werkt.

Ik lees hier eea over azm. Hoe werkt dat precies?
Heel slim Loesje, ik ben trots op je!
Oeh! Wat smaakt zo'n ontbijtje toch lekker na een vastendag!
Herstelde eigenlijk best snel. Ik heb vorige week een keer geprobeerd om op een halve dosis slaapmedicatie te slapen en deze week heb ik niet meer het gevoel dat dit kan. Ik moet even terugkijken hier wanneer ik ermee begonnen ben.
Ik ben drie weken bezig, Elninjoo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven