Gezondheid alle pijlers

Veiligste week van de pil

20-06-2014 15:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik heb een vraag. Bestaat er ook zoiets als de veiligste week tijdens het slikken van de pil? En dus de week waarin er het minste kans is op een zwangerschap.

Of is die er gewoon helemaal niet doordat er geen ovulatie plaatsvind, maar hoe kan het dan dat sommige mensen na het correct slikken van de pil toch zwanger worden?

Alvast bedankt!
Omdat ze dunne ontlasting hebben gehad. (Of liegen)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Omdat er toch ergens wel iets was wat ze niet wisten of over na hadden gedacht.....het is maar zooooo zelden dat je ineens zwanger bent.
Als je de pil correct slikt dan is de pil elke week even veilig.

Er is echt maar een heel laag percentage vrouwen die echt door de pil heen zwanger worden. Dat is minder dan 0,5%

De meesten liegen of hebben de pil verkeerd gebruikt.
quote:sugarmiss schreef op 20 juni 2014 @ 15:29:

Als je de pil correct slikt dan is de pil elke week even veilig.

Er is echt maar een heel laag percentage vrouwen die echt door de pil heen zwanger worden. Dat is minder dan 0,5%

De meesten liegen of hebben de pil verkeerd gebruikt.

Dit!!

Slik em nu 11 jaar en ben niet (schijn)zwanger geweest.
Technisch gezien zou dit de derde/vierde/opeenvolgende week als je doorslikt zijn na je stopweek. Als in dat je dan een pil 'mag' vergeten. Maar dan moet je direct of nog een hele pilstrip slikken of een stopweek houden.

Een pil kan je vergeten. Soms weet je niet dat je hem vergeten bent. Dan laat je hem slingeren, of je wordt onderbroken tijdens het moment dat je hem in neemt en legt het naast je neer, etc. Of er zijn mensen die beweren dat ze hem netjes slikken mag dat is eigenlijk niet zo.

Ik heb zelf een aantal alarms/herinneringen op mijn telefoon om het vergeten te beperken.
Volgens mijn gynaecoloog is het echt waar dat er vrouwen door de pil heen (dus niet eentje vergeten/diarree etc) zwanger raken. En dat niemand weet hoe dat precies kan. Dat de biologie plots toch sterker is.

(ben heel blij, dat ik dat pas hoorde, toen ik niet meer blind op dat ding vertrouwde)
Lilalinda die vrouwen behoren dan tot die 0,5% van de vrouwen die toch door de pil heen zwanger raken.
Zwanger worden door de pil als je precies doet wat in het boekje

staat is echt niet mogelijk hoor.

Mensen kunnen wel heel hard roepen dat ze dat wel doen, maar je weet nooit of dat 100% klopt.

Bij gebruik van bepaalde medicijnen en homeopatische middelen (st jans kruid) is de pil minder veilig, ik denk echt niet dat iedereen

die de pil slikt daar aan denkt.

Ik vind het altijd makkelijk hoor, zeggen dat je de pil helemaal correct slikt en dat je toch zwanger geworden bent erdoor heen.

Bovendien, als je echt niet zwanger wil worden (zoals ik) dan neem je toch geen risico en gebruik je er wat bij lijkt me.

Ik heb regelmatig reacties gehad dat dat onzin was.

Opmerkelijk wel door mensen die ongepland zwanger waren geworden .
De laatste week van de strip is het minst belangrijk, de eerste week van de strip is het meest cruciaal. Maar wat heb je aan die informatie?

Natuurlijk kun je wel zwanger worden als je pil goed gebruikt, net als elk ander anticonceptiemiddel blijft er een (erg) klein risico dat je toch zwanger wordt. Als je het niet goed gebruikt dan is het risico uiteraard veel groter.

Ik vind het niet nodig om bij goed gebruik van de pil ook nog een ander anticonceptiemiddel te gebruiken (tenzij je wisselende partners hebt ivm soa's). In principe is de kans op een zwangerschap bij de pil heel erg klein.
If we don't get lost, we'll never find a new route

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven