Gezondheid alle pijlers

Psoriasis hoofdhuid

20-06-2014 22:30 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn hier meer meiden met psoriasis alleen op hun hoofdhuid? Ikzelf heb sinds een paar maanden een aantal plekjes op mijn hoofdhuid, gelukkig niet zichtbaar door lang haar. Ik ben al bij de huisarts geweest, en kreeg shampoo en een lotion, dit vermindert de klachten maar laat ze helaas niet verdwijnen. Wie heeft de gouden tip??
Psoriasis verdwijnt ook nooit meer! Ik heb het al 41 jaar, soms met momenten dat het erger wordt. Klachten verminderen is de enige oplossing, de gouden tip is er dus helaas niet.

Zon en zout water, de beste medicijn!
Naar de dermatoloog. Of loop je daar al? (Ik neem aan dat die de diagnose heeft gesteld?)
Volgens de Trouw van vandaag: varkensreuzel schijnt prima te helpen. Ik hoop niet dat je vegetarier bent...
Nee loop nog niet bij de dermatoloog, wilde maandag weer ha bellen om verder te overleggen wat nu te doen. Gaat het nooit meer over? Dat is nieuw voor mij (geen fijn nieuws....)
Zou het dan wel alleen bij hoofdhuid blijven? Of is dat niet waarschijnlijk?
Vervelend voor je. Mijn vriend heeft dit ook, als hij stress heeft wordt het erger op zijn hoofd, dus meer jeuk. Hij neemt teunisbloemoliecapsules in van De Tuinen en gebruikt Zarqa shampoo.
quote:heavenishere schreef op 20 juni 2014 @ 22:54:

Zou het dan wel alleen bij hoofdhuid blijven? Of is dat niet waarschijnlijk?

Ik denk dat dit persoonlijk is. Mijn vriend heeft 1 maal op zijn huid plekken gehad, gelukkig is dit al geruime jaren geleden. Nu alleen op zij hoofdhuid.

Sterkte en succes !
Ik heb het jaren, als ik 2 dagen mijn haar niet was, is het een drama. Wat bij mij goed werkt is om de dag mijn haar wassen met head & shoulders classic( niet de 2 in 1!! ) gewoon de normale dus, die is het sterkst. 1 x wassen, uitspoelen , 2 de keer wassen dan schuimt mijn haar goed. Dat 10 min laten in trekken en uitspoelen. Zo blijft het onder controle.
Mijn man gebruikt dermovate zalf. Weg gaat het niet maar wel minder
Een dermatoloog hoort het te diagnosticeren. Dus gek dat je daar nog niet geweest bent, een huisarts zou je met verdenking op psoriasis officieel moeten doorsturen. Het gaat inderdaad niet meer over, maar er zijn wel middelen om de kwaal te verzachten. In volgorde van 'heftigheid': zalf, lichttherapie, (lichte) chemo (tabletten), biologicals.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga maandag direct vragen hoe dat zit met de dermatoloog. Vond ook al dat mijn huisarts er vrij luchtig over deed, ik was best geschrokken toen ik die korsten op mijn hoofd ontdekte. Zou graag iemand hebben die er wat uitgebreider naar keek.
quote:aviv_13 schreef op 20 juni 2014 @ 22:44:

Volgens de Trouw van vandaag: varkensreuzel schijnt prima te helpen. Ik hoop niet dat je vegetarier bent...

Het verschilt per persoon wat wel of niet aanslaat. Heb varkensreuzel in de koelkast staan, is lastig om je hoofd mee in te smeren, vervolgens zit (als je niet oppast) je halve bed en/of partner eronder maar uitwasbaar met shampoo, vergeet het maar! Alleen met heel veel echte groene zeep.

Veel ha's denken dat ze een 'simpele' hoofdhuid psoriasis wel zelf aan kunnen en sturen je pas door na de dermatoloog wanneer de middelen die zij voor mogen schrijven niet werken.

Hou dat in je achterhoofd als je naar je ha terug gaat.

En ja als het psoriasis is, hou je het in meerdere of mindere mate je hele leven en kan het zich ook op meer plekken openbaren.
quote:poldervrouw schreef op 20 juni 2014 @ 23:24:

Mijn man gebruikt dermovate zalf. Weg gaat het niet maar wel minderDas bijzonder, dermovate is volgens mijn dermatoloog niet geschikt voor de hoofdhuid! Wat ik ook smeer geen dermovate op het hoofd of andere plekken waar de huid dun is (bilnaad, oren, hals e.d.).
Het helpt bij mij om het in te smeren met factor 50. Verder zou ik de sauna vermijden.
quote:naamloosjes schreef op 20 juni 2014 @ 23:54:

Het helpt bij mij om het in te smeren met factor 50. Verder zou ik de sauna vermijden.

Je hoofdhuid met factor 50 insmeren?

En hoezo sauna vermijden?
Ik ben nu 43 en heb het al vanaf mijn zevende. Als het werkelijk psoriasis is, dan zal het nooit helemaal weggegaan. Wellicht wel tijdelijk. Hormonen kunnen grote invloed hebben. Nadat ik zwanger ben geweest is het bij mij sterk verminderd.

De middelen van de dermatoloog helpen wel maar komen wel voor eigen rekening wanneer je jouw eigen risico nog niet hebt verbruikt. Wat bij mij ook helpt is simpele olijfolie erop (laten) smeren. Vervolgens een half uur in laten trekken en daarna heel goe haren wassen.

Ik vind de tip van varkensreuzel best bijzonder. Heb bij mezelf namelijk gemerkt, dat hoe minder varkensvlees ik eet, hoe rustiger de plekken zijn.

Is jou al verteld dat het een erfelijke ziekte is? Is er verder niemand in jouw familie die het ook in meer of mindere mate heeft?
Ik had het al een paarjaar op mijn hoofdhuid, sinds dit jaar opeens ook grote plekken in mijn gezicht en borst. Erg vervelend... Alleen dermovate helpt een beetje.
Vriendin van mij heeft een tube Decubal. Daar zit een beetje pepermunt in, of iets verkoelends. Zij vindt het erg prettig om te gebruiken. Verder gebruikt ze de 2-in-1 shampoo/conditioner van Decubal. Over het algemeen werkt dat prima voor haar, behalve bij - inderdaad - heel veel stress.

In dat geval gebruikt ze T-Gel van Neutrogena. Dat is niet te koop in Nederland, maar wel te bestellen. Mag je eens in de zes weken gebruiken.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik heb ook psoriasis op de hoofdheid en nu ik in een stressvolle periode zit is het in alle hevigheid aanwezig, veel plekken en veel jeuk.

Wat mij altijd ontzettend goed helpt is de shampoo T-Gel van Neutrogena. Gewoon te bestellen bij een aantal online apotheken.

Ik lees hierboven dat je dat maar eens in de 6 weken mag gebruiken, maar ik gebruik het een aantal keer per week en daarnaast een gewone shampoo. Ligt er maar net aan hoe erg het is. Het neemt de jeuk direct weg en met een week zijn de plekken ook weg (niet voor altijd hoor, zoals meerderen zeggen, psoriasis heb je je hele leven).

De shampoo zorgt er wel voor dat het dragelijk is en dat niet je hele haar vol zit met witte schilfers.

Qua erfelijkheid, een tante van mijn moeder heeft het en bij mij gaat het ook gepaard met astma en allergieën, dat komt namelijk ook veel voor dat dat samen gaat.
Ah, ok Inez, ik begreep van vriendin dat het op de verpakking stond dat je het maar 1 keer in de 6 weken mag gebruiken.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wat schrik ik van dat 'blijvend'! Ik heb echter ook op internet gekeken, en de afbeeldingen die ik vind zijn exact hoe het er bij mij ook uit ziet. Ik heb een aantal kleine plekjes met een echt witte korst. Ik ga zeker voor de doorverwijzing maandag. Gelukkig nog niet op andere plaatsen op mijn lichaam, zover ik weet ook niet in de familie, al ga ik dit wel even navragen bij mijn ouders.
Ik wacht dus even maandag af, maar T gel hou ik in gedachten, gezien jullie daar zo positief over zijn.
Ik gebruik bethemetason. Van de huisarts. Werkt prima.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb dat.

Ik heb een zalf van de huisarts die ik een keer in de zoveel tijd op m'n hoofdhuid smeer (scheidingen trekken, klein laagje aanbrengen en de hele nacht laten intrekken)

Daardoor heb ik een heel stuk minder jeuk en schilfers!

Ook merk ik dat ik er meer last van heb als ik veel producten gebruik in m'n haar (nu moet ik wel, heb erg lastige krullen!)

Dus dan stijl ik het een paar keer, zodat ik niets (of amper iets) in m'n haar hoef te hebben, dan kan m'n hoofdhuid even tot rust komen.

Ik heb trouwens dermovate zalf, 0,5mg
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven