Psoriasis hoofdhuid
vrijdag 20 juni 2014 om 22:30
Hallo,
Zijn hier meer meiden met psoriasis alleen op hun hoofdhuid? Ikzelf heb sinds een paar maanden een aantal plekjes op mijn hoofdhuid, gelukkig niet zichtbaar door lang haar. Ik ben al bij de huisarts geweest, en kreeg shampoo en een lotion, dit vermindert de klachten maar laat ze helaas niet verdwijnen. Wie heeft de gouden tip??
Zijn hier meer meiden met psoriasis alleen op hun hoofdhuid? Ikzelf heb sinds een paar maanden een aantal plekjes op mijn hoofdhuid, gelukkig niet zichtbaar door lang haar. Ik ben al bij de huisarts geweest, en kreeg shampoo en een lotion, dit vermindert de klachten maar laat ze helaas niet verdwijnen. Wie heeft de gouden tip??
zondag 22 juni 2014 om 22:17
Een dermatoloog hoort het te diagnosticeren. Dus gek dat je daar nog niet geweest bent, een huisarts zou je met verdenking op psoriasis officieel moeten doorsturen. Het gaat inderdaad niet meer over, maar er zijn wel middelen om de kwaal te verzachten. In volgorde van 'heftigheid': zalf, lichttherapie, (lichte) chemo (tabletten), biologicals.[/quote],
+ dimethylfumaraat, lees je nooit over, volgens mijn dermatoloog nr 1 als middel.
+ dimethylfumaraat, lees je nooit over, volgens mijn dermatoloog nr 1 als middel.
zondag 22 juni 2014 om 22:25
ik heb al vanaf mijn 16e psoriasis. Ik heb vroeger ook varkensreuzel voorgeschreven gekregen. Dit was om de dikke korst van schilfers los te weken. Ik had het heel erg op mijn hele hoofd. Die varkensreuzel moest een dag blijven zitten (dus niet naar buiten, want echt een heel vet hoofd) en daarna was ik uren bezig om het er weer uit te wassen. Dit jhoefde niet dagelijks, maar volgens mij in de twee weken of zo.
Tegenwoordig, nu bijna 30 jaar later, heb ik bijna geen last meer van de psoriasis. Af en toe een plekje hier en daar. Ik gebruik nu dermovate voor mijn lichaam en topicorte voor de hoofdhuid.