Psoriasis hoofdhuid
vrijdag 20 juni 2014 om 22:30
Hallo,
Zijn hier meer meiden met psoriasis alleen op hun hoofdhuid? Ikzelf heb sinds een paar maanden een aantal plekjes op mijn hoofdhuid, gelukkig niet zichtbaar door lang haar. Ik ben al bij de huisarts geweest, en kreeg shampoo en een lotion, dit vermindert de klachten maar laat ze helaas niet verdwijnen. Wie heeft de gouden tip??
Zijn hier meer meiden met psoriasis alleen op hun hoofdhuid? Ikzelf heb sinds een paar maanden een aantal plekjes op mijn hoofdhuid, gelukkig niet zichtbaar door lang haar. Ik ben al bij de huisarts geweest, en kreeg shampoo en een lotion, dit vermindert de klachten maar laat ze helaas niet verdwijnen. Wie heeft de gouden tip??
zondag 22 juni 2014 om 22:17
Een dermatoloog hoort het te diagnosticeren. Dus gek dat je daar nog niet geweest bent, een huisarts zou je met verdenking op psoriasis officieel moeten doorsturen. Het gaat inderdaad niet meer over, maar er zijn wel middelen om de kwaal te verzachten. In volgorde van 'heftigheid': zalf, lichttherapie, (lichte) chemo (tabletten), biologicals.[/quote],
+ dimethylfumaraat, lees je nooit over, volgens mijn dermatoloog nr 1 als middel.
+ dimethylfumaraat, lees je nooit over, volgens mijn dermatoloog nr 1 als middel.
zondag 22 juni 2014 om 22:25
ik heb al vanaf mijn 16e psoriasis. Ik heb vroeger ook varkensreuzel voorgeschreven gekregen. Dit was om de dikke korst van schilfers los te weken. Ik had het heel erg op mijn hele hoofd. Die varkensreuzel moest een dag blijven zitten (dus niet naar buiten, want echt een heel vet hoofd) en daarna was ik uren bezig om het er weer uit te wassen. Dit jhoefde niet dagelijks, maar volgens mij in de twee weken of zo.
Tegenwoordig, nu bijna 30 jaar later, heb ik bijna geen last meer van de psoriasis. Af en toe een plekje hier en daar. Ik gebruik nu dermovate voor mijn lichaam en topicorte voor de hoofdhuid.
Tegenwoordig, nu bijna 30 jaar later, heb ik bijna geen last meer van de psoriasis. Af en toe een plekje hier en daar. Ik gebruik nu dermovate voor mijn lichaam en topicorte voor de hoofdhuid.
maandag 23 juni 2014 om 10:20
quote:daisymadelief schreef op 22 juni 2014 @ 22:25:
ik heb al vanaf mijn 16e psoriasis. Ik heb vroeger ook varkensreuzel voorgeschreven gekregen. Dit was om de dikke korst van schilfers los te weken. Ik had het heel erg op mijn hele hoofd. Die varkensreuzel moest een dag blijven zitten (dus niet naar buiten, want echt een heel vet hoofd) en daarna was ik uren bezig om het er weer uit te wassen. Dit jhoefde niet dagelijks, maar volgens mij in de twee weken of zo.
Ik ook, wat een k**spul en werkelijk alles zit eronder als je niet oppast!
Heb inmiddels topicorte met salisylzuur om mijn hoofd 5x per week 's avonds voor het slapen mee in te smeren en dan 's ochtends met Denorex shampoo uit te wassen. Dit lijkt redelijk te helpen.
TO heb je al weer contact met je huisarts gehad?
Ik ook, wat een k**spul en werkelijk alles zit eronder als je niet oppast!
Heb inmiddels topicorte met salisylzuur om mijn hoofd 5x per week 's avonds voor het slapen mee in te smeren en dan 's ochtends met Denorex shampoo uit te wassen. Dit lijkt redelijk te helpen.
TO heb je al weer contact met je huisarts gehad?
dinsdag 24 juni 2014 om 11:48
quote:heavenishere schreef op 21 juni 2014 @ 19:42:
Wat schrik ik van dat 'blijvend'! Ik heb echter ook op internet gekeken, en de afbeeldingen die ik vind zijn exact hoe het er bij mij ook uit ziet. Ik heb een aantal kleine plekjes met een echt witte korst. Ik ga zeker voor de doorverwijzing maandag. Gelukkig nog niet op andere plaatsen op mijn lichaam, zover ik weet ook niet in de familie, al ga ik dit wel even navragen bij mijn ouders.
En ben je al over de schok heen?
Wat zei je ha? Doorverwijzing naar een dermatoloog gekregen?
Wat schrik ik van dat 'blijvend'! Ik heb echter ook op internet gekeken, en de afbeeldingen die ik vind zijn exact hoe het er bij mij ook uit ziet. Ik heb een aantal kleine plekjes met een echt witte korst. Ik ga zeker voor de doorverwijzing maandag. Gelukkig nog niet op andere plaatsen op mijn lichaam, zover ik weet ook niet in de familie, al ga ik dit wel even navragen bij mijn ouders.
En ben je al over de schok heen?
Wat zei je ha? Doorverwijzing naar een dermatoloog gekregen?

dinsdag 24 juni 2014 om 12:00
Ik heb het nu sinds een jaar of 2 achter mijn oren onder mijn haren. Heb eerst van alles van de huisarts geprobeerd maar niks hielp echt en toen een doorverwijzing naar de dermatoloog gehad en toen kreeg ik een lotion(die ook niet hielp) en denorex shampoo wat soms wel wat helpt maar ook niet heel veel.Laatst toen ik toch bij de huisarts was weer een lotion gekregen en dat lijkt een beetje te helpen.
Irritant is het wel.
Irritant is het wel.

dinsdag 24 juni 2014 om 12:07
Mijn vader had het, meestal op zijn scheenbenen, maar soms ook achter zijn oren en op zijn onderarmen.
Het was nooit 100% weg, maar wel soms erger en soms beter.
Voor hem hielpen naast de zalven van de dokter:
- lekker in de zon
- zarqa verzorgingsproducten (zit dode zeezout in en dat schijnt echt goed te helpen)
- af en toe naar een thermencomplex zoals thermea2000 of fontana Nieuweschans, na een bad in het water daar was zijn huid altijd een paar weken heel rustig.
Het was nooit 100% weg, maar wel soms erger en soms beter.
Voor hem hielpen naast de zalven van de dokter:
- lekker in de zon
- zarqa verzorgingsproducten (zit dode zeezout in en dat schijnt echt goed te helpen)
- af en toe naar een thermencomplex zoals thermea2000 of fontana Nieuweschans, na een bad in het water daar was zijn huid altijd een paar weken heel rustig.
dinsdag 24 juni 2014 om 12:24
Een famiekid van mij heeft sinds haar zestiende al psoriasis en dan over haar hele lichaam. Alles is bij haar al geprobeerd, teerzalf, hoogtezon. Modderbaden en noem maar op.
Tot dat ze werd geattendeerd op het gebruik van fumaarzuur. Bij voorbaat werd tegen haar gezegd, dat dit product niet bij iedereen zal helpen. Toch heeft zij het voorgeschreven gekregen en is nu, na veertig jaar, bijna helemaal schoon.
Lees bijvoorbeeld deze link een http://www.gezondheidsple ... n-van-psoriasis/item67511
Tot dat ze werd geattendeerd op het gebruik van fumaarzuur. Bij voorbaat werd tegen haar gezegd, dat dit product niet bij iedereen zal helpen. Toch heeft zij het voorgeschreven gekregen en is nu, na veertig jaar, bijna helemaal schoon.
Lees bijvoorbeeld deze link een http://www.gezondheidsple ... n-van-psoriasis/item67511
dinsdag 24 juni 2014 om 12:36
Helaas bestaat hier geen gouden tip voor.
waar zelf wel tevreden over ben is deze serie:
http://www.detuinen.nl/ca ... /result/?q=zarqa&x=10&y=9
waar zelf wel tevreden over ben is deze serie:
http://www.detuinen.nl/ca ... /result/?q=zarqa&x=10&y=9