Mode & Beauty alle pijlers

Nagelgroei

21-06-2014 20:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

ik weet dat de nagel groeit en zich dus vernieuwd vanaf het begin (bij de nagelriem) Maar als je nou een gegroeid (wit) randje hebt en die op 1 lengte houdt middels vijlen, wordt die dan ook vernieuwd?

Lijkt mij wel, omdat het groeien doorgaat.

Ksen.
Nee, dan groeit de nagel de andere kant op.
Hij groeit toch niet achteruit?
Ik begrijp geloof ik niet helemaal wat je bedoeld.

Bedoel je gewoon je vrije rand??

Die wordt niet vernieuwd, je nagel groeit gewoon verder, steeds langer. Zodra hij los is van de huid ( dus vingertop) wordt hij wit. Dit heet je vrije rand.

Dat randje is dus ooit ook bij je nagelriem als nagelplaat begonnen te groeien.

Is dit wat je bedoeld?
Inderdaad die rand. Maar ribbels en zo groeien uiteindelijk uit de nagel, dus leek me dat het vernieuwd.
Waar denk jij dan dat dat witte randje groeit?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het randje is wit omdat het niet meer vast zit aan vlees eronder. (Dat rozige is alleen maar doorschijnen, als je er een bloeding onder hebt wordt het paars of zwart)

Wat jij eraf vijlt is ooit bij je nagelriem begonnen dus.....
Nee dat vernieuwd dus niet.

Dat is gewoon je nagel maar dan dat hij niet meer aan je huid vast eronder zit. Vrije rand heet het ( vrij van de vinger vandaar vrije rand).

Ribbels en deuken groeien er ook niet altijd uit. Sommige mensen hebben bv altijd op een bepaalde plek een deuk in hun nagel. Dit zit dan echt er helemaal in. Gaat niet meer over ook al groeit er nieuwe overheen.

Ik heb het ook, komt omdat ik als kind mijn vinger tussen de deur heb gehad.

Uitleg hiervan wordt een lang en lastig typ verhaal. Maar je kan het googlen.
Wat Siska zegt dus.
Waarom wordt er dan gesproken over dat nagels zich herstellen of uitgroeien? Maar goed, dank jullie wel!
Nagels vernieuwen zich ook, wat jij er nu afvijlt is bij je nagelriem begonnen een jaar geleden of zo.......

Net als je haar wat je er onderaan afknipt is ooit in je hoofdhuid begonnen.

Maar wat jij eraf vijlt is dus het alleroudste stukje nagel.
Precies wat siska zegt

Er wordt gezegd dat ze zich herstellen of uitgroeien omdat ze dat ook doen.

Bijv een lelijk plekje midden op je nagel zal pas verdwijnen als deze helemaal is uitgegroeid. Dus dat je nagel zo ver gegroeid is dat dit plekje boven aan zit.

Het duurt ongeveer 6 maanden om een nagel van nagelriem tot vrije rand te laten groeien.

En heel soms zit een beschadiging zo diep dat het niet hersteld. Maar dit is zoals ik al ziei erg lastig uit te leggen.
Mijn nagel groeit echt veel sneller dan 6 maanden hoor. Ik moet welkelijks vijlen want dan zijn ze alweer veel te lang (vind lange nagelas erg lelijk).
Ik zei ook ongeveer. Het verschilt natuurlijk per persoon.

En dat je wekelijks moet vijlen is niet gek. Het groeit gewoon. Ik vijl ook elke week.

Hoe meer je doet hoe sneller ze groeien. Ze worden dan gestimuleerd. Zo groeien nagels van nagelbijters, mensen die veel typen en veel nagels vijlen gemiddels sneller dan nagels van mensen die er niks mee doen.

Die 6 maanden is gemiddeld van als je nagel er helemaal af is en dus opnieuw begint bij je nagelriem tot het moment dat deze weer gegroeid is naar je vingertop.
Een tip: ik had jaren van die lelijke ribbels in de duimnagel van mijn rechterhand. Geen idee hoe ik eraan kwam en erger nog, hoe ik er af kwam!

Tot ik nagelverharder (ik had Trind) er een paar keer op deed.

Ik nu weer een prachtig gladde en gezonde nagel
Ja ja, nu weet ik het wel!
Dames, dank voor de info
Wat ik wel raar vindt is dat de vrije rand vrij doorzichtig is, maar in het midden echt wit. Dan verandert soms ook. Misschien door vocht of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven