Marktplaats vraagje

23-06-2014 22:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sjips... ik had iemand een bericht gestuurd dat ik akkoord ga met het bod, maar nu heeft iemand er nog overheen geboden... kan ik nu zomaar niet meer akkoord zijn met dat eerste bod? Of is dat tegen de wet? Iets met een mondelinge toezegging of zo..?
Het is niet tegen de wet maar het is wel asociaal. Bovendien was het geen mondelinge toezegging maar een schriftelijke want je bent per mail akkoord gegaan met dat bod.
Zolang je nog niet je gegevens hebt gegeven kunnen ze je niets maken. Ook al ligt het er wel aan hoeveel het is. Ik ben inmiddels al lang blij dat mijn 7e bieder (waar ik contact mee opneem) eens een mailtje terug stuurt!
Wil je mee werken om het leuk te houden op MP, dan houdt je je fatsoen en verkoopt het aan degene aan wie je het hebt toegezegd.

Hoe zou je het zelf vinden als je die eerste geïnteresseerde was?

Je kan de overbieder een bericht doen, dat die persoon als reserve kan staan, mocht de verkoop met de ander niet doorgaan

Zodra de eerste persoon contact heeft opgenomen, kan je de advertentie op gereserveerd zetten. Dat geeft iedereen duidelijkheid.
Als je netjes bent houd je je aan de gemaakte afspraak. Dat zou jij toch ook willen als het andersom was? Om wat voor bedrag gaat het uberhaupt?
@beauuu, je miept zelf over onfatsoenlijke bieders, maar blijkbaar handel jij ook niet zo fatsoenlijk.
Wat vla-Flip zegt doe ik ook, mocht er een overbieder zijn.

Wel zo netjes

(Of het moet 50 euro schelen
Zeggen tegen bieder 1 dat je akkoord geldt tot morgenmiddag 12 uur en als ie dan niet reageert het artikel wordt vrijgegeven aan eventuele nieuwe bieders.

Bieder 2 morgen om

12 uur mailen:

Of: als bieder 1 netjes terug heeft gemaild met zijm gegevens - bieder 2 zeggen dat t verkocht is

Of: als bieder 1 niks heeft laten weten, bieder 2 mailen dat akkoord is.

Dan zie je wel of je überhaupt nog wat hoort van 1 van beidenaar heb jij alles netjes ingedekt.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 23 juni 2014 @ 22:47:

Het is niet tegen de wet maar het is wel asociaal. Bovendien was het geen mondelinge toezegging maar een schriftelijke want je bent per mail akkoord gegaan met dat bod.Ja, je hebt gelijk... Bluh, wel balen, maar ach
quote:ericito schreef op 23 juni 2014 @ 23:01:

Als je netjes bent houd je je aan de gemaakte afspraak. Dat zou jij toch ook willen als het andersom was? Om wat voor bedrag gaat het uberhaupt?Nou, het gaat niet om 50 euro of zo. Maar ik heb deze advertentie voor iemand anders erop gezet. En ik heb haar van tevoren gevraagd of ze akkoord ging met de vraagprijs of dat ze nog even wilde wachten, omdat mensen tegen elkaar op aan het bieden waren. Toen zei ze zelf dat het niet eerlijk was om te wachten aangezien iemand de vraagprijs geboden had.... maar nu zegt die gene ineens dat ze het maximale eruit wil halen, maar nou heb ik dus al contact gehad met die vorige bieder... (nu ineens is het wel eerlijk om meer te vragen blijkbaar :s )
quote:waaromdan schreef op 23 juni 2014 @ 23:05:

Wat vla-Flip zegt doe ik ook, mocht er een overbieder zijn.

Wel zo netjes

(Of het moet 50 euro schelen

Heb eens gehad dat iemand contact opnam, ookal stond de advertentie op gereserveerd. Persoon wilde 40 euro meer bieden en het direct komen halen. Degene voor wie ik het gereserveerd had, heeft het toch gekregen.

Eerlijk is eerlijk, ik vond het ook best wel wat jammer. Maar ik behandel mensen zoals ik ook behandeld wil worden.
quote:meisje1988 schreef op 23 juni 2014 @ 23:15:

[...]

Nou, het gaat niet om 50 euro of zo. Maar ik heb deze advertentie voor iemand anders erop gezet. En ik heb haar van tevoren gevraagd of ze akkoord ging met de vraagprijs of dat ze nog even wilde wachten, omdat mensen tegen elkaar op aan het bieden waren. Toen zei ze zelf dat het niet eerlijk was om te wachten aangezien iemand de vraagprijs geboden had.... maar nu zegt die gene ineens dat ze het maximale eruit wil halen, maar nou heb ik dus al contact gehad met die vorige bieder... (nu ineens is het wel eerlijk om meer te vragen blijkbaar :s )ik zou het die persoon dan lekker zelf laten afhandelen. Je hebt gedaan wat je is opgedragen en nu zou je je ineens niet meer aan gemaakte afspraken moeten houden? Ik vind het niet kunnen om de afspraak af te zeggen.
quote:vla-flip schreef op 23 juni 2014 @ 23:16:

[...]

Heb eens gehad dat iemand contact opnam, ookal stond de advertentie op gereserveerd. Persoon wilde 40 euro meer bieden en het direct komen halen. Degene voor wie ik het gereserveerd had, heeft het toch gekregen.

Eerlijk is eerlijk, ik vond het ook best wel wat jammer. Maar ik behandel mensen zoals ik ook behandeld wil worden.dit idd. En dan nog is het maar afwachten of die 2e persoon het wel echt komt halen. Straks komt die toch niet en gaat de eerste persoon ook niet meer met je in zee, omdat je eerder je afspraak al niet na kwam.
Vreemd van degene voor wie jij die advertentie hebt gezet.

Overigens heb je best kans dat deze bieder afhaakt en je alsnog contact op kan nemen met de hogere bieder.
@DappereGerbera, 12:00 de volgende dag is wel erg kort dag. Binnen 24:00 is redelijker. Niet iedereen is in de gelegenheid om op elk moment van de dag z'n mail te controleren.
Ik heb de hoogste bieder net gemaild dat ik al akkoord ben gegaan met het vorige bod. Heb ook gevraagd mocht de koop toch niet doorgaan of die gene dan nog interesse heeft.

Bedankt voor jullie advies :D Lang leven het vivaforum hih
quote:meisje1988 schreef op 23 juni 2014 @ 23:38:

Ik heb de hoogste bieder net gemaild dat ik al akkoord ben gegaan met het vorige bod. Heb ook gevraagd mocht de koop toch niet doorgaan of die gene dan nog interesse heeft.

Bedankt voor jullie advies :D Lang leven het vivaforum hih

Netjes van je.

Zo houd je ook de mogelijkheid open, voor als de eerste persoon toch afhaakt.

Ik begrijp dat je wat nieuw bent op MP. Voor het overeenkomen van een ophaal tijdstip is het handig om die ander haar 06 aan de koper te geven, anders kan je zo'n heen en weer gemail krijgen, van wanneer wel en niet, kunnen ze het adres al rijdende niet vinden dan kunnen ze ook even snel bellen.

Bij willen verzenden, het adres in de mail laten zetten, zodat je geen onduidelijkheden hebt over het adres.

Mail de koper de T&T code.

Maak een map voor je MP gebeuren en bewaar daarin alle mails en doe die pas weg, nadat je bericht hebt gehad dat het pakket is aangekomen.
Ik geef mijn 06 nooit. Vind het echt onnodig met de navigatie van tegenwoordig. En ik laat het alleen ophalen.

Ooit een keer vreselijk gedoe gehad incl. stalking en dreigen met rechtszaak. Door schade en schande wijs geworden dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven