Chip kattenluik weigert opeens kat

24-06-2014 20:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Petporte kattenluik weigert opeens mijn kat, na maanden probleemloos te hebben gewerkt. Mijn andere kat kan er nog wel gewoon door. Nu kan het zijn dat de chip van mijn ene kat in zijn lichaam is verschoven. Zijn er nog andere oorzaken en dingen die ik kan proberen voordat ik een nieuwe chip in de kat laat plaatsen?
Even langs de dierenarts of het asiel, dan kunnen ze eerst kijken of ze de chip kunnen vinden met zo'n scanner.

Het klinkt wel alsof het aan de chip ligt, aangezien de andere kat geen probleem geeft.

(Ben je ook zo blij met de Petporte? Ik vind het een geniaal ding!)
Opnieuw programmeren?
quote:SpringDing schreef op 24 juni 2014 @ 20:51:

Even langs de dierenarts of het asiel, dan kunnen ze eerst kijken of ze de chip kunnen vinden met zo'n scanner.

Het klinkt wel alsof het aan de chip ligt, aangezien de andere kat geen probleem geeft.

(Ben je ook zo blij met de Petporte? Ik vind het een geniaal ding!)

Ja, daarom denk ik ook dat het aan de chip van die ene kat ligt.

Heb hem net even uit het stopcontact gehaald, maar het werkt niet. Opnieuw voorprogrammeren ga ik ook zo even doen.

Maar het is inderdaad een super handig ding! Nooit meer die vervelende, sproeiende buurtkat meer binnen! Jippie!!

(alleen gaat de Petporte nu even op standje open totdat ik een oplossing heb gevonden.)
Misschien heeft je kat onacceptabel gedrag vertoond waardoor hij van het systeem een pand verbod heeft gekregen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ha, nee, dat zou eerder andersom zijn. Een tuinverbod en dat hij het huis niet meer uit zou mogen!
Misschien hebben de vogels en muizen samengespannen en het elektronische systeem gehackt en je kat een tuinverbod gegeven, dat lijkt mij de meest waarschijnlijke verklaring.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe lang heeft de kat de chip al?

Mijn luikje werkt al van een afstandje. Dus al zou de chip niet meer precies tussen de schouderbladen zitten, dan zou hij nog wel werken volgens mij. Het lijkt me eerder dat de chip misschien is uitgegroeid? Maar als de kat al wat ouder is, is dit ook weer wat raar.

Als opnieuw programmeren niet werkt, toch maar even bij de dierenarts laten checken.
Topuitvinding. Laat je even weten wat het was?
Hahahaha dat dit bestaat?

Arme kat
Eureka! Het euvel gevonden.

Blijkbaar is de kat die er wel doorheen kan één of andere houdini want de hele petporte was van het stroom af.

Ik kon me ineens herinneren dat ik laatst struikelde over het elektriciteitsnoertje, dus even de petporte open gemaakt. En ja hoor, door het struikelen was er een draadje los gegaan. Dat gefixt en hij doet het helemaal weer!
Zo jeetje, das inderdaad knap dan dat de andere nog binnenkwam! Maar top dat het weer werkt!

Heb jij ook dat als je 'm dicht zet dat de katten er dan eindeloos tegen aan gaan rammen?

Hier zit zelfs een barst in het luikje!
Heb je de batterij al gecheckt? Hier al jaren probleemloos met drie katten.. Behalve als de batterij op is.. Wellicht dat de chip bij de bewuste kat net even dieper, of verder naar achteren in de nek is geplaatst.. Als de batterij dan zwakker wordt, kan het zijn dat hij net die chip niet pakt
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
SpringDing, nee dat gelukkig niet! Wel het nodig gekrab aan het luikje. Het venstertje is inmiddels dan ook al wat minder doorzichtig geworden

Sense, Ik heb hem op netstroom. Hij kan inderdaad ook op batterijen, maar dat wilde ik per se niet. Ik ben een ramp met batterijen, vergeet altijd een voorraad te kopen of kan ze niet in huis vinden. Zul je net zien dat de laatste batterijen die je hebt al in de luik zitten op een zaterdagavond voor pinksteren. Te veel gedoe voor mij!
Ok, dan zou ik de chip idd even laten controleren morgen tijdens het spreekuur
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven